Dienstag, 29. April 2008

اول ماه مه، روز همبستگی جهانی کارگران و زحمتکشان خجسته باد.

اول ماه مه، روز اتحاد و همبستگي جهاني کارگران، بر زنان و مردان آزادانديش و بر کارگران و مزدبگيران ميهنمان، مبارک باد.

تظاهرات در تهران عليه «تحريف نام خليج فارس


تظاهرات در تهران عليه «تحريف نام خليج فارس


حدود دويست نفر، روز سه شنبه با تجمع مقابل سفارت امارات متحده عربی در تهران، به «تحريف نام خليج فارس»، و ادعای اين کشور در قبال جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، اعتراض کردند.
عليرضا روحانی، فعال اجتماعی و روزنامه نگار که در اين تظاهرات شرکت کرده بود، به راديو فردا می گويد: اخيرا برخی از رسانه های عربی و همچنين سايت گوگل و برخی از رسانه های ديگر از نام جديد «خليج عربی» استفاده می کنند.
وی می افزايد: « امروز به مناسبت سالروز عمليات بين المقدس و روز ملی خليج فارس، تعدادی از فعالين اجتماعی و سياسی که در حوزه های ملی هم فعاليت می کنند، جلوی سفارت امارات، گرد هم آمدند و از ساعت یازده تا تقريبا ساعت يازده و نیم، صرفا با يک سری شعارهای کاملا ملی، که در تضاد با هيچ يک از سياست های دولت و نظام هم نبود، حق ايران را بر جزاير سه گانه و نام تاريخی خليج فارس مورد تاکید قرار دادند.»
اين روزنامه نگار می افزايد «: اگر دولت حمايت کند، احزاب و نيروهای ملی هم در کنار دولت قرار می گيرند، چون اين عملا فقط منافع ملی ما را دارد تهديد می کند.»
وی می افزاید: « اما اگر دولت در اين زمينه همکاری نکند، افکار عمومی حداقل بايد ثابت کند که هرگز از حقوق ملی ايران کوتاه نخواهند آمد و تماميت ارضی ايران را حفظ خواهند کرد. حالا اگر دولت حمايت کند چه بهتر، اگر نه نيروهای ملی حداقل نشان دادند که در اين زمينه چقدر حساس هستند.»
بر اساس گزارش های رسیده، تظاهر کنندگان در این تجمع شعارهایی چون «خليج هميشه فارس»، « کشورهای قراردادی نمی توانند منکر حق تاريخی ملت ايران باشند» و «تمام فلات ایران زیر یک پرچم.»
اعتراض به گوگل
از چندی پيش توماری در اعتراض به گنجاندن نام «خليج عربی» در کنار نام خليج فارس بر روی قسمت نقشه سایت جستجوگر گوگل گذاشته شده که تا امروز بيش از 600 هزار نفر آن را امضا کرده اند.
در ماه ژانويه شرکت گوگل در نرم افزار نقشه خوان خود به نام گوگل ارث ، نام خليج عربی را در کنار نام خليج فارس قرار داد. اين نرم افزار اطلس کره ی زمين را با وضوح بالا در اختيار کاربران خود قرار می دهد.
کاربران اينترنتی هر روز با ارسال نامه های الکترونيک به دوستان و آشنايان خود با اين ادعا که با جمع آوری يک ميليون امضا می توان مسئولان شرکت گوگل را متقاعد کرد که نام اين خليج را برای هميشه خليج فارس بداند، از آنها می خواهند که تومار اعتراض آميز اينترنتی را امضا کنند.
اگر چه شرکت گوگل تا کنون به طور رسمی عکس العملی در مقابل اين اعتراضات نشان نداده است اما در وبلاگ رسمی اين شرکت و در مطلبی که به طور غير مستقيم به اين موضوع اشاره دارد آمده است که «گوگل برای نامگذاری آب های مشترک بين کشورها، به دليل حاکميت همه کشورهای اطراف اين آب ها و بر مبنای استفاده ی مردم آن مناطق از کدام نام، تصميم گيری می کند.»
در همين رابطه پژمان اکبرزاده، از اعضای سازمان اينترنتی «Persian Gulf online» به راديو فردا گفت: «دليل اينکه موجب می شود مشکلاتی از قبيل مشکل اخير با شرکت گوگل به وجود بيايد، سياست های نادرست خود ايرانی ها برای پاسداری از نام خليج فارس است.»
وی افزود: مثلا بارها ديده شده که در دفاع از اين نام گفته شده که خليج فارس بخشی از ميراث ايران است در صورتي که اگر هم باشد، نبايد در این خصوص، اين گونه صحبت شود.
پژمان اکبرزاده می گوید: « تنها بايد از طريق مدارک تاريخی و جغرافيايی بر حقانيت اين نام تاکيد بشود و همينطور از طريق بيانيه های سازمان ملل و اينکه حفظ اين نام احترام به واقعيت های تاريخی در سراسر جهان است. چون فرض کنيد که آمريکايی ها بگويند خليج مکزيک بايد با نام خليج تگزاس خوانده شود. حساب کنید چه اغتشاشی راه می افتد.»
آقای اکبرزاده می افزايد: «از طرفی گاهی ديده می شود که ايرانی ها می گويند ما مشکلات مهمتری داريم در صورتي که هر کسی می تواند گوشه ای از مشکلات را در دست بگيرد تا در نهايت اين مشکلات را حل کرد. يا دست کم بيشترش را حل کرد.»
وی افزود: «امروز نام خليج فارس را می توانند عوض کنند، فردا از ياد ببرند مولوی ايرانی است، پس فردا فرش ايرانی فراموش شود و به مرور چيزهای ديگر... اگر اين طور راحت بخواهيم با چيزهايی که نام ايران روی آنها هست و جنبه ی بين المللی دارند برخورد کنيم، نمی دانم چه چيزی می ماند که ما بخواهيم بر پايه آن صحبت کنيم

اعتراض نامه به سرکنسولگری اتحادیه امارات عربی در مونیخProtesnote an das Generalkonsulat der Arabischen Emirate in München















سرکنسولگری امارات متحده عربی

خیابان لوهنگرین ٢۱
۸۱۹٢۵ مونیخ - آلمان

احتراماً

حضور دبیر سرکنسولگری امارات متحده عربی در شهر مونیخ - آلمان
جناب سرکنسول،

تحولات و رخدادهای سياسی در منطقه با سرعت بسيار بر عليه منافع ملی ايران می گذرد بی آنكه حاكميت، اندك وقعی به آن نهد. برخی از سران كشور نوپای امارات متحده عربی كه روزگاری به رسميت شناخته شدنش در گرو امضا كشور ايران بود، امروز با پشتیبانی اتحاديه عرب و برخی ابرقدرتهای جهان از ضعف سیاسی حکومت فعلی ایران سؤاستفاده کرده چشم طمع به خاك اين سرزمين داشته و مترصد فرصت و خطای مسئولان جمهوری اسلامی است تا به بهانه آن بخشی از اين آب و خاك را از ميهن عزيزمان جدا نمايد.
در مقابل، ملت ايران با تمام وجودش برای حفظ تماميت ارضی و حیثیت ملی کشورش با هر نوع توطئه بشدت به مبارزه برخاسته و با کاربرد تمامی ابزارهای ممكن، امانت سپرده شده به خود را حفظ خواهد نمود، تا نه گزندی به كشور عزيزمان وارد گردد و نه در تاريخ به خيانت در امانت متهم گرديم. بنابر اين ما جوانان جبهه ملی در روز ۱۰ ارديبهشت روز ملی خليج پارس ، به همراه هموطنانمان در برابر سفارت امارات گرد آمده ايم تا اعتراض شديد خود را به گوش مسئولان دولت وقت امارات متحده عربی رسانده و اعلام نماييم که حتی اگر مسئولان جمهوری اسلامی در برابر گزافه گويی های آن ها سكوت كنند ، ملت ايران هرگز از يك وجب خاك خود نخواهد گذشت.به اميد ايرانی آباد و آزاد در سايه حاكميت ملیپاينده ايران

سازمان جوانان جبهه ملی ایران
مونیخ – آلمان
۱۰ اردیبهشت ماه ۱٣۸۷























An das
Generalkonsulat der
Vereinigten Arabischen Emirate
in München
Lohengrinstraße 21

81925 München
München, 29. April 2008


Protestnote


Sehr geehrte Konsulatsleitung,

die politisch brisante Situation im Nahen und Mittleren Osten droht angesichts politischer Umtriebe einiger radikaler Machthaber der Region weiter außer Kontrolle zu geraten. Weltweite Bestrebungen zur Machtergreifung in dieser Region und der Ausbeutung der kulturellen und wirtschaftlichen Schätze unserer stets politisch unterdrückten Länder, war immer zum Nachteil unserer Völker.

Nun sieht das iranische Volk in der provokativen Anwendung des erfundenen geopolitischen Begriffes des „Arabischen Golfes“ durch die Arabischen Emirate einen weiteren Versuch die nationale wie politische Integrität unseres Landes Iran anzugreifen. Der Begriff „Persischer Golf“ ist 3000 Jahre alt und historisch belegt. Die neopolitische Konstruktion der „Vereinigten Arabischen Emirate“ mußte einst mit der Stimme Irans bestätigt werden. Daher sieht das iranische Volk die Bestrebungen der Scheichtümer in der Umbenennung des „Persischen Golfes“ als einen Übergriff auf die Staatsgrenzen Irans und als eine Mißachtung des internationalen Staatsrechts, insbesondere inbezug auf die Grenzregelungen in offene Gewässer, sowie des unverhohlenen Versuches der Beanspruchung von Inseln im „Persischen Golf“.

Die iranische Bevölkerung weist mit dieser Protestnote darauf hin, daß unabhängig von den Reaktionen der Regierung der Islamischen Republik, die iranische Bevölkerung die weitere Anwendung des historisch nicht vorhandenen Begriffes „Arabischer Golf“, als einen Angriff auf die Iranische Nation betrachtet, mit all seinen Konsequenzen.

Zur Verhinderung einer weiteren Eskalation, die nur den Feinden unserer Länder Vorteile bringen würde, zieht das Iranische Volk eine freundschaftliche Lösung des Problems jeder Zeit vor.

Die Jugendorganisation der Jebhe Melli Iran geht davon aus, daß auch die politischen Verantwortlichen der Vereinigten Arabischen Emirate, mit Ihrer Erfahrung und Weisheit, alles unternehmen werden, um diese Angelegenheit bald friedlich aus der Welt zu schaffen.

In der Hoffnung auf einen freien und demokratischen Iran,
Hochachtungsvoll,

Jugendorganisation der Jebhe Melli Iran
München


Montag, 28. April 2008

آیا عمر حکومت اسلامی به سر رسیده؟ چاپ کیهان لندن - مهندس مسعود هارون مهدوی




مهندس مسعود هارون مهدوی








به یاد شادروان منوچهر فرهنگی - مهندس هوشنگ کردستانی



به یاد شادروان منوچهر فرهنگی


دوست از دست رفته ام *


- «هر شب ستاره ای به زمین می کشند و باز
این آسمانِ غم زده غرق ستاره هاست».

شادوران منوچهر فرهنگی یکی از ستاره های درخشان آسمان غم زده ایران بود که ناگاه و نابهنگام غروب کرد.
امید آنکه در آینده ستاره های درخشان دیگری در آسمان غم زده سرزمین ما ظاهر شوند
شادوران فرهنگی حدود چهل سال پیش به «غازیان» (بندر پهلوی) آمد و زمین های اطراف فرودگاه کوچک این بندر را که در تابستانها به صورت بیابانی شنی و هنگام بارندگی به صورت باتلاق در می آمد با ابتکار و نیروی خلاقة خود تبدیل به دهکده ای توریستی و شهرک کم نظیری کرد که باعث غرور و افتخار مردم گیلان شد. آشنایی من با شادروان منوچهر فرهنگی از این هنگام آغاز گردید. این آشنایی به تدریج تبدیل به دوستی نزدیک و سپس اعتماد متقابل شد که منجر به تشکیل شرکتی برای ساختن ویلاهای دهکده ساحلی در بندر پهلوی گردید.
شیوة شهرسازی، نقشه ویلاها و پلاژهای ساحلی آنچنان شهرتی به همراه آورده بود که بسیاری از خانواده ها ترجیح می دادند تابستان ها بجای رفتن به گردشگاههای اروپا یا آمریکا، تعطیلات خود را در دهکده ساحلی بگذرانند.
شهرت دهکده ساحلی باعث شد که افزون بر استانداران گیلان، شخصیت هایی از خاندان سلطنتی و نیز برخی از درباریان و وزیران آن دوران برای بازدید به دهکده ساحلی بیایند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به اشتها و توقّع آخوندهای محلیِ تشنة پول و ثروت، برای باج گیری از منوچهر فرهنگی، صلاح در این دیدیم که او برای مدتی هم که شده به خارج از کشور سفر کند.
با وجود آنکه پس از مدتی به تهران برگشت امّا به دلیل بازداشت خواهرزاده و برادرزاده ایشان (به عنوان گروگان)، به پیشنهاد و اصرار من، مجدّداً به خارج بازگشت.
شادروان فرهنگی پس از ترک ایران به جنوب اسپانیا - که آن روزها از ایرانیان ویزا نمی خواست - رفته و «مدرسة ایران زمین» را در آنجا بنیان نهاد.
سرنوشت چنین می خواست که من هم پس از فرار از ایران، به اسپانیا نزد ایشان بروم. پیشنهاد می کرد در جنوب اسپانیا که از دید او رو به پیشرفت است - که گذشت زمان درستی آینده نگری او را ثابت نمود - اقدام به ساختمان و شهرسازی نماییم. البته این کار نیاز به پشتوانه مالی زیادی داشت که امکان تهیه آن آسان نبود.
پس از یک ماه، من به اصرار شادروان شاپور بختیار به پاریس آمدم و در نخستین دیدار پیشنهاد شهرک سازی در جنوب اسپانیا را با نامبرده در میان گذاردم. چون شادروان بختیار با انجام هرگونه برنامة اقتصادی در کنار فعالیت های سیاسی مخالف بود، امکان حمایت ایشان از طرح خانه سازی منتفی شد.
یکی دو ماه پس از آمدن من به پاریس، شادروان فرهنگی به پاریس آمد و دیدارهای مان با شادروان بختیار و شادروان عبدالرحمان برومند برای ایجاد نوعی وحدت و هم آهنگی میان ایرانیان به جایی نرسید. در این سفر، دیداری هم با دکتر آبتین ساسانفر دست داد. نام دکتر ساسانفر را از شادروان داریوش فروهر دبیر حزب ملت ایران را بارها شنیده بودم و نیز از دیدارهایی که برای تشکل جبهه ملی دوم در خانه ایشان در تهران صورت گرفته بود آگاه بودم. ولی نخستین بار بود که این آشنایی صورت گرفت، آشنایی که سپس تبدیل به دوستی عمیق و نزدیکِ بیست و شش ساله شده است.
پس از منتفی شدن امکان شهرک سازی در اسپانیا شادوران فرهنگی با همت و قدرت ابتکار خود در یکی از حومه های آبرومند و زیبای مادرید، مدرسه ای بین المللی بنا نهاد بنام «کالج انترناسیونال اسپانیا». این مدرسه بین المللی که اکنون در آن بیش از ٦٠٠ دانشجو از کشورهای مختلف تحصیل می کنند، مورد توجه و استقبال مردم فرهنگ دوست مادرید و خانواده های خارجی مقیم اسپانیا قرار گرفت.
شادروان فرهنگی اعتقاد داشت که در شرایط کنونی ایران، بهترین کار، گسترش فعالیت های فرهنگی است و زبان را عامل بزرگ بقای ملیّت می دانست.
پس از کشته شدن فرهنگی روزنامه های وابسته به جمهوری اسلامی نوشتند که اپوزیسیون خارج از کشور می کوشد انجام این قتل را به جمهوری اسلامی نسبت دهد.
درست است که برای روشن شدن حقیقتِ آنچه اتفاق افتاده است باید در انتظار رأی دادگاهی شد که بر طبق موازین عدالت تشکیل و پس از رسیدگی و بررسی های لازم نظر خود را اعلام کند ولی شباهت هایی که میان شیوة به قتل رسیدن شادروان فرهنگی با کشته شدن برخی از چهره های برجستة ایرانیان در خارج و داخل کشور وجود دارد این ظن و حتی سوءظن را پدید آورده است که این عمل جنایتکارانه، کار جمهوری اسلامی ایران باشد.
استفاده از کارد و نیز انتخاب یک روز تاریخی برای انجام قتل، دلیلی بر این سوءظن ها می تواند باشد. شادروان فرهنگی درست پیش از روز آغاز سال نو که برای ایرانیان به ویژه ایرانیان زرتشتی بسیار عزیز است، به ضرب کارد از پای در آمد و نیز مشاهده می کنیم برای زنی که به عنوان عامل قتل توسط پلیس اسپانیا دستگیر شده و ضمن اعتراف به قتل، ادعای اختلال حواس کرده است، سه تن از زبده ترین وکلای دادگستری اسپانیا وکالت او را بر عهده گرفته اند. پرسش اساسی در اینجاست چگونه زنی که اختلال حواس دارد می تواند هزینه سنگین پرداخت وکالت آنها را تأمین نماید؟
از دست رفتن شادروان منوچهر فرهنگی، ضایعة بزرگی برای ایراندوستان است. او نه تنها به نام، «فرهنگی» بود، بلکه به جان و به گوهر نیز اهل فرهنگ و معرفت بود.
یاد و نامش گرامی باد!

*- متن سخنرانی هوشنگ کردستانی در مراسم بزرگداشت منوچهر فرهنگی، پاریس، ١٨ آوریل ٢٠٠٨

خلیج فارس برای همیشه



درخواست فوری برنامه نظارت بر حمایت مدافعان حقوق بشر



هر چه سریع تر به هرگونه اقدام تهدیدآمیز و آزاردهنده، علیه مدافعان حقوق بشر پایان دهید
محکومیت/ اذیت و آزار
23 آوریل 2008

برنامه نظارت بر حمایت مدافعان حقوق بشر، به عنوان برنامه ای مشترک از "سازمان جهانی مبارزه با شکنجه" (OMCT) و "فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر" (FIDH) از شما درخواست می کند که سریعا درخصوص وضعیت پیش آمده ذیل در جمهوری اسلامی ایران اقدام نمایید.

شرح مختصری از وضعیت پیش آمده:
برنامه نظارت از سوی منابع قابل اطمینان اطلاع یافته که خانم نسرین افضلی، خانم ناهید جعفری و خانم زینب پیغمبرزاده، سه تن از اعضای "کمپین یک میلیون امضاء" که هدف آن، اعمال فشار بر دولتمردان جمهوری اسلامی به منظور تغییر قوانین تبعیض آمیز در قبال حقوق زنان است، مورد محکومیت قرار گرفته اند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، دادگاه انقلاب تهران روز 19 آوریل 2008 خانم افضلی را به شش ماه زندان تعلیقی و ده ضربه شلاق محکوم کرده است. جرم او "اقدام برضد امنیت ملی" اعلام شده. این در حالی است که خانم جعفری نیز روز 21 آوریل 2008 محکومیت مشابهی را به دلیل ارتکاب همین جرم دریافت نموده است.

در تاریخ 29 مارس 2008 نیز خانم پیغمبرزاده به دو سال زندان تعلیقی محکوم شد.

برنامه نظارت مراتب نگرانی عمیق خود را نسبت به صدور محکومیت های سخت به جانب خانم افضلی، خانم جعفری و خانم پیغمبرزاده و همچنین نسبت به ادامه اذیت و آزارهایی که از سوی دولتمردان جمهوری اسلامی در قبال مدافعان حقوق بشر، به ویژه فعالان جنبش زنان در کمپین یک میلیون امضاء، روا می شود اعلام می دارد.

برنامه نظارت خاطرنشان می سازد که بیش از صد تن از فعالان حقوق زنان دستگیر شده، مورد بازجویی قرار گرفته یا طی دو سال گذشته محکوم شده اند و اینکه دولت با مقرر کردن وثیقه های هنگفت برای آزادی آنان بیش از یک میلیون یورو دریافت کرده است.

برنامه نظارت مصرانه بر روی این حقیقت تأکید می کند که ایران با ارائه نامزدی خود در انتخابات شورای حقوق بشر سال 2006 متعهد شده "بالاترین سطح استانداردها را در ارتقاء و حمایت از مقوله حقوق بشر رعایت و حفظ کند".
[1] قابل ذکر است که ایران مصرانه روی این نکته تأکید نمود که "تلاش هایی را به طور مستمر در زمینه حفظ شئونات انسانی و ارتقاء و حمایت از مقوله حقوق بشر و آزادی های اصلی انجام خواهد داد".[2] برنامه نظارت به منظور اطمینان بخشیدن به واقعیت ادامه این تلاش ها، از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا براساس عهدنامه های بین المللی حقوق بشر عمل کند.

اقدامات مورد درخواست:
از شما خواهشمندیم که هر چه سریعتر دولتمردان جمهوری اسلامی را از درخواست های زیر باخبر سازید:

1. تحت هر شرایطی، سلامت روحی و جسمانی خانم افضلی، خانم جعفری و خانم پیغمبرزاده را تضمین کنند.

2. اطمینان دهند که دادگاه تجدیدنظر خانم افضلی، خانم جعفری و خانم پیغمبرزاده کاملاً بی طرف و واجد صلاحیت خواهد بود تا بدین ترتیب از آنان رفع اتهام گردد. به علاوه، کاملاً مشخص است که این اتهامات خودسرانه به دلیل فعالیت های آنها در زمینه حقوق زنان است.

3. اطمینان دهند که هرگونه اتهام خودسرانه در قبال تمامی مدافعان حقوق زنان که در کمپین "یک میلیون امضاء" نیز فعالیت دارند رفع خواهد شد.

4. هر چه سریعتر به هرگونه اقدام تهدیدآمیز و آزاردهنده، حتی در سطوح قضایی، در قبال تمامی مدافعان حقوق بشر در ایران پایان دهند.

5. به مواد اعلامیه مدافعان حقوق بشر، تصویب شده توسط مجمع عمومی سازمان ملل در 9 دسامبر 1998، احترام گذاشته و آن را رعایت کنند. به ویژه ماده اول آن که می گوید: "هر شخصی به صورت فردی یا گروهی این حق را دارد که در سطوح ملی و یا بین المللی اقدام به حمایت از حقوق بشر کند و آزادی های اصلی را تحقق بخشد" و همچنین ماده 6 قسمت دوم که می گوید: "هر شخصی این حق را دارد (...) تا به شکلی آزادانه به افشا، اشاعه یا نشر نظرات دیگران و اطلاعات مربوط به حقوق بشر و آزادی های اصلی اقدام کند". و همچنین ماده 12.2 که می گوید: "دولت باید کلیه تدابیر لازم را انجام دهد تا حمایت فردی و گروهی همه کس نسبت به خشونت، تهدید، اقدامات تلافی جویانه، فشار، تبعیض های منفی شخصی و یا قانونی و هرگونه اقدام مستبدانه دیگری، توسط مراجع ذیصلاح تضمین گردد".

6. به طور کلی، تحت هر شرایطی اطمینان دهند که مفاد حقوق بشر و آزادی های اصلی در ایران مطابق با اعلامیه جهانی حقوق بشر و دیگر عهدنامه های بین المللی و منطقه ای که ایران نیز آنها را به رسمیت شناخته رعایت خواهند شد.

رونوشت:
- رهبر انقلاب اسلامی، جناب آیت الله سیدعلی خامنه ای.
- ریاست جمهوری، جناب آقای محمود احمدی نژاد.
- ریاست قوه قضاییه، جناب آقای محمود هاشمی شاهرودی.
- وزیر امور خارجه، جناب آقای منوچهر متکی.
- نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سوئیس.
- سفیر ایران در فرانسه، جناب آقای علی آهنی.

لطفا رونوشت این نامه را به دیگر نمایندگان دیپلماتیک جمهوری اسلامی در دیگر کشورها نیز ارسال نمایید.

پاریس – ژنو، 23 آوریل 2008

لطفا در پاسخ خود ما را از هرگونه اقدام انجام شده درخصوص این درخواست ها مطلع نمایید.

برنامه نظارت، برنامه مشترکی است از "فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر" (FIDH) و "سازمان جهانی مبارزه با شکنجه" (OMCT) که به حمایت از مدافعان حقوق بشر اختصاص داشته و هدف اصلی آن، پشتیبانی همه جانبه از این افراد در زمان نیاز می باشد.

برنامه نظارت، همچنین برنده جایزه حقوق بشر در سال 1998 از کشور فرانسه است.

خودکشی دانشجویان ؛ این بار دانشگاه تربیت معلم همدان

خودکشی دانشجویان ؛ این بار دانشگاه تربیت معلم همدان



يك دانشجوي مركز تربيت معلم شهيد مقصودي همدان روز گذشته در محوطه دانشگاه با سلاح گرم، اقدام به خودكشي كرد كه متاسفانه ساعتی پیش در گذشت .گفتني است، اين دانشجو روز گذشته با شليک گلوله به سرش اقدام به خود کشي کرد که پس از انتقال به بيمارستان در بخش ICU مورد مراقبت قرار گرفت.وي دانشجوي ترم چهارم رشته علوم تجربي مركز است كه ساعت ۱۴ روز گذشته پيش از حضور در كلاس، در محوطه‌ دانشگاه و در مقابل همكلاسي‌هاي خود اقدام به خودكشي كرد.عدم قبولي در گزينش و مشكلات استخدامي دليل اقدام به خودكشي اين دانشجو بيان شده و گفته می شود ، دانشجويان تربيت معلم در طول تحصيل براي تدريس گزينش مي‌شوند، البته دانشجوي مذكور با وجود عدم قبولي در گزينش، مي‌توانست به تحصيل خود در اين مركز ادامه دهد.به گزارش خبر نگار ما دانشجوي مذكور پس از اين حادثه ابتدا به بيمارستان شهيد مباشر كاشاني و سپس براي مداواي بيشتر به بيمارستان بعثت منتقل شد. اين دانشجو به علت خونريزي شديد و کاهش سطح هوشياري جان باخت.در طی این چند روزه این دومین خبر خودکشی دانشجویان است که نشان از فشار بیش از حد روحی است که بر دانشجویان ناشی از تحصیل ، نا امیدی از آینده و ورود به بازار کار است .

Sonntag, 27. April 2008

خلیج فارس

خلیج فارس میراث ما ایرانی هاست

وعده ما سه شنبه مقابل سفارت امارات

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز
خبرنامه امییرکبیر: در حالیکه تحصن دانشجویان دانشگاه سهند تبریز همچنان ادامه دارد، حال جسمی دانشجویانی که از روز جمعه دست به اعتصاب غذا زده اند رو به وخامت است و تاکنون ۴ نفر از دانشجویان دختر بر اثر اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شده اند.

پس از جلسه پنج شنبه شب دانشجویان با محمدرضا چناقلو، رئیس دانشگاه سهند که تا جمعه بامداد به طول کشید و وی خواسته های دانشجویان را نپذیرفت دانشجویان، دانشجویان اعتصاب غذای خود را آغاز کردند. هم اکنون ۱۸ دانشجوی پسر و ۸ دانشجوی دختر در اعتصاب غذا می باشند. همچین یکی از اعتصاب کنندگان به دلیل اشتباه پزشک غیرمتخصص دانشگاه، دچار تشنج شد که وی را به بیمارستانهای نبریز منتقل کرده اند که در پی این اتفاق دانشجویان با شعارهایی همچون “نصر و من الله و فتح قریب،‌ وای بر این مسئولین پرفریب” “زاهد، حسینی، استعفا، استعفا”،‌ “دانشجو میمیرد، ذلت نمیپذیرد”، در صحن دانشگاه راهپیمایی کردند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در پی تحصن ادامه دار دانشجویان سهند، روز گذشته رئیس دانشگاه سهند به تهران فراخوانده شد تا با مسئولین وزارت علوم و وزارت اطلاعات پاسخ دهد. چناقلو روز گذشته در تهران در مصاحبه هایی با چند روزنامه با تلاش برای ایجاد اختلاف بین دانشجویان “چند نفری هستند که بقیه را به‌هم ریخته‌اند. ما نمی‌گذاریم دانشجویان اذیت شوند.” وی عصر روز گذشته به تبریز بازگشته است.

دانشجویان متحصن اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواسته هایشان به اعتصاب و تحصن خود ادامه خواهند داد و کلیه کلاسهای درس تعطیل می باشد. همچنین روز گذشته بسیاری از دانشجویان دانشگاه سهند تبریز در حمایت از اعتصاب کنندگان ظروف غدای خود را در صحن دانشگاه از مسیر سلف تا محل تحصن چیدند. دانشجویان عهد کرده اند تا رسیدن به خواسته هایشان به تحصن و اعتصاب ادامه دهند. شب گذشته نیز بسیاری از دانشجویان در دانشگاه سهند و در کلاس ها، راهروها و سالن های دانشگاه خوابیدند. عکس و کاریکاتورهایی نیز در شرح مشکلات دانشجویان دانشگاه سهند در بردهای مختلف دانشگاه نصب شده است.

Donnerstag, 24. April 2008

دعوت جوانان جبهه ملی ایران به گردهمائی در مقابل سفارت امارات





دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز و جوانان جبهه ملی همگام با جوانان پان ایرانیست
پاینده ایران

دعوت "جوانان جبهه ملي ايران" به گردهمایی در مقابل سفارت امارات

تبریز نیوز:سرویس سیاسی:جمعی از "جوانان جبهه ملي ايران" با صدور اطلاعیه ای خطاب به مردم ایران ، آنان را به گردهمایی اعتراض آمیز ، در روز ملی خلیج فارس، در مقابل سفارت امارات در تهران فرا خواندند.
متن کامل این اطلاعیه که به امضا 50 نفر از "جوانان جبهه ملی ایران" رسیده در زیر آمده است.

هموطنان عزيز !
تحولات و رخدادهاي سياسي در منطقه با سرعت بسيار بر عليه منافع ملي ايران مي گذرد بي آنكه حاكميت، اندك وقعي به آن نهد. كشور نوپاي امارات كه روزگاري به رسميت شناخته شدنش در گرو امضا كشور ايران بود امروز با پشتیبانی اتحاديه عرب و برخی ابرقدرتهای جهان چشم طمع به خاك اين سرزمين داشته و مترصد فرصت و خطاي مسئولان جمهوري اسلامي است تا به بهانه آن بخشي از اين آب و خاك را از ميهن عزيزمان جدا نمايد.

هم ميهنان گرامي !
يكي از خاندان هايي كه در تاريخ چند صد ساله اخير ايران هميشه مورد سرزنش تمامي ايرانيان قرار گرفته سلسله قاجار بوده است ، چرا كه با بي كفايتي و بي درايتي بخش عظيمي از اين سرزمين را به بيگانگان واگذار نمودند و در امانتي كه به دست آنان سپرده شد خيانتي فراموش ناشدني کردند. لذا ما ايرانيان براي حفظ تماميت ارضي کشور وظيفه خود مي دانيم با تمام وجود و با کاربرد تمامي ابزارهاي ممكن امانت سپرده شده به خود را حفظ نماییم تا نه گزندي به كشور عزيزمان وارد گردد و نه در تاريخ به خيانت در امانت متهم گرديم. بنابر اين ما جوانان جبهه ملي ضمن دعوت از تمامي هموطنان در روز 10 ارديبهشت ساعت 11 بامداد همزمان با روز ملي خليج پارس ، به همراه ساير هم رزمان در برابر سفارت امارات گرد مي آييم تا اعتراض شديد خود را به گوش مسئولان آن شيخ نشين رسانده و اعلام نماييم که حتي اگر مسئولان جمهوری اسلامی در برابر گزافه گويي هاي آن ها سكوت كنند ، ملت ايران هرگز از يك وجب خاك خود نخواهد گذشت.

اشکان رضوی/افشین حسینی/اکبر فهیمی/امیر شریفیامیر شیخ الاسلام /امین قلعه ای/ابراهیم مرادی/آرش رحمانی /آرش صدیقی/بهرام رحمانی وحید/بیژن جانفشان /پیام طیب زاده/پیمان عارف /تیرداد بنکدار /حامد آیینه وند/ حامد عزیزی/حسین دهوس/ حمید رضا خادم/رضا درودی /رضا رادفر /رضا عزیزی/رکسانا خلیل الله/ژیلا سربازی /سحر بذرافشا/ سلمان سیما /سمیرا جمشیدی/شیوا نصر/شیوا نوجو/علی اسماعیل زادگان/علی حاج قاسمعلی /علی علیمحمدی /علی قادری/غلامرضا کاظم زاده/فاطمه رحمانی/فرهاد میرفتاحی/فریبا درودی /کاوه بقایی ماکان/مجید ستاری/محسن رهامی/محمد شوراب/مریم شاه حیدری/مسعود لقمان/مونا مقدم/مهدی الیاسی /میثم نظمی /نادر تقی زاده/نیما ناصرآبادی/وحید نوذری /هوتن دولتی /هومن دولتی/

***********************************************

دانشجویان تبریز همگام با جوانان پان ایرانیست در دفاع از تمامیت ارضی ایران زمین

تبریز نیوز:سرویس سیاسی: دانشجویان دانشكده "حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد تبریز"، در آستانه دهم اردیبهشت‌ "روز ملی خلیج فارس" ، با برپایی تجمعی اعتراض خود را به اقدام سایت گوگل در تغییر نام "خلیج‌ همیشه فارس" اعلام خواهند کرد.
این تجمع اعتراضی ، از ساعت 11:30 الی 12 روز سه‌شنبه دهم اردیبهشت‌ ماه 1387 ، در روبروی درب ورودی همین دانشگاه برگزار خواهد شد.
دانشجویان این دانشگاه ضمن محكوم كردن این عمل مراتب تاسف خود را ابراز و خواهان پیگیری مجدانه قضایی مسوولان كشور در این باره شده و از تمامی دانشجویان در دانشگاه‌های ایران خواسته‌اند در اقدامی مشابه و مشترك در این روز بزرگ به دفاع از خلیج همیشه ‌فارس بپاخیزند.
لازم به یادآوریست؛در همین روز تجمع اعتراض آمیز گسترده ای در پاسخ به ادعاهای موهن و بی اساس امارات متحده عربی و چند شیخ عرب در خصوص سه جزیره همیشه ایرانی ، به دعوت "سازمان جوانان پان ایرانیست"، در ساعت 11 روز سه شنبه 10 اردیبهشت 1387 در برابر سفارت امارات متحده عربی در تهران برگزار خواهد شد.
خاطر نشان می سازد؛ ایرانیان خواهان واکنش مناسب تر تشکل های دانشجویی ، احزاب و گروه های سیاسی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور ، در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان هستند..

تجمع دانشجویان و فعالین مدنی مشهد در اعتراض به گوگل و ادعای کذب بر جزایر سه‌گانه ایرانی


به اميد ايراني آباد و آزاد در سايه حاكميت ملي
پاينده ايران
_______________________________________________________________________

دعوت جوانان جبهه ملی ایران به گردهمائی در مقابل سفارت امارات


دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز و جوانان جبهه ملی همگام با جوانان پان ایرانیست
پاینده ایران

دعوت "جوانان جبهه ملي ايران" به گردهمایی در مقابل سفارت امارات

تبریز نیوز:سرویس سیاسی:جمعی از "جوانان جبهه ملي ايران" با صدور اطلاعیه ای خطاب به مردم ایران ، آنان را به گردهمایی اعتراض آمیز ، در روز ملی خلیج فارس، در مقابل سفارت امارات در تهران فرا خواندند.
متن کامل این اطلاعیه که به امضا 50 نفر از "جوانان جبهه ملی ایران" رسیده در زیر آمده است.

هموطنان عزيز !
تحولات و رخدادهاي سياسي در منطقه با سرعت بسيار بر عليه منافع ملي ايران مي گذرد بي آنكه حاكميت، اندك وقعي به آن نهد. كشور نوپاي امارات كه روزگاري به رسميت شناخته شدنش در گرو امضا كشور ايران بود امروز با پشتیبانی اتحاديه عرب و برخی ابرقدرتهای جهان چشم طمع به خاك اين سرزمين داشته و مترصد فرصت و خطاي مسئولان جمهوري اسلامي است تا به بهانه آن بخشي از اين آب و خاك را از ميهن عزيزمان جدا نمايد.

هم ميهنان گرامي !
يكي از خاندان هايي كه در تاريخ چند صد ساله اخير ايران هميشه مورد سرزنش تمامي ايرانيان قرار گرفته سلسله قاجار بوده است ، چرا كه با بي كفايتي و بي درايتي بخش عظيمي از اين سرزمين را به بيگانگان واگذار نمودند و در امانتي كه به دست آنان سپرده شد خيانتي فراموش ناشدني کردند. لذا ما ايرانيان براي حفظ تماميت ارضي کشور وظيفه خود مي دانيم با تمام وجود و با کاربرد تمامي ابزارهاي ممكن امانت سپرده شده به خود را حفظ نماییم تا نه گزندي به كشور عزيزمان وارد گردد و نه در تاريخ به خيانت در امانت متهم گرديم. بنابر اين ما جوانان جبهه ملي ضمن دعوت از تمامي هموطنان در روز 10 ارديبهشت ساعت 11 بامداد همزمان با روز ملي خليج پارس ، به همراه ساير هم رزمان در برابر سفارت امارات گرد مي آييم تا اعتراض شديد خود را به گوش مسئولان آن شيخ نشين رسانده و اعلام نماييم که حتي اگر مسئولان جمهوری اسلامی در برابر گزافه گويي هاي آن ها سكوت كنند ، ملت ايران هرگز از يك وجب خاك خود نخواهد گذشت.

اشکان رضوی/افشین حسینی/اکبر فهیمی/امیر شریفیامیر شیخ الاسلام /امین قلعه ای/ابراهیم مرادی/آرش رحمانی /آرش صدیقی/بهرام رحمانی وحید/بیژن جانفشان /پیام طیب زاده/پیمان عارف /تیرداد بنکدار /حامد آیینه وند/ حامد عزیزی/حسین دهوس/ حمید رضا خادم/رضا درودی /رضا رادفر /رضا عزیزی/رکسانا خلیل الله/ژیلا سربازی /سحر بذرافشا/ سلمان سیما /سمیرا جمشیدی/شیوا نصر/شیوا نوجو/علی اسماعیل زادگان/علی حاج قاسمعلی /علی علیمحمدی /علی قادری/غلامرضا کاظم زاده/فاطمه رحمانی/فرهاد میرفتاحی/فریبا درودی /کاوه بقایی ماکان/مجید ستاری/محسن رهامی/محمد شوراب/مریم شاه حیدری/مسعود لقمان/مونا مقدم/مهدی الیاسی /میثم نظمی /نادر تقی زاده/نیما ناصرآبادی/وحید نوذری /هوتن دولتی /هومن دولتی/

***********************************************

دانشجویان تبریز همگام با جوانان پان ایرانیست در دفاع از تمامیت ارضی ایران زمین

تبریز نیوز:سرویس سیاسی: دانشجویان دانشكده "حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد تبریز"، در آستانه دهم اردیبهشت‌ "روز ملی خلیج فارس" ، با برپایی تجمعی اعتراض خود را به اقدام سایت گوگل در تغییر نام "خلیج‌ همیشه فارس" اعلام خواهند کرد.
این تجمع اعتراضی ، از ساعت 11:30 الی 12 روز سه‌شنبه دهم اردیبهشت‌ ماه 1387 ، در روبروی درب ورودی همین دانشگاه برگزار خواهد شد.
دانشجویان این دانشگاه ضمن محكوم كردن این عمل مراتب تاسف خود را ابراز و خواهان پیگیری مجدانه قضایی مسوولان كشور در این باره شده و از تمامی دانشجویان در دانشگاه‌های ایران خواسته‌اند در اقدامی مشابه و مشترك در این روز بزرگ به دفاع از خلیج همیشه ‌فارس بپاخیزند.
لازم به یادآوریست؛در همین روز تجمع اعتراض آمیز گسترده ای در پاسخ به ادعاهای موهن و بی اساس امارات متحده عربی و چند شیخ عرب در خصوص سه جزیره همیشه ایرانی ، به دعوت "سازمان جوانان پان ایرانیست"، در ساعت 11 روز سه شنبه 10 اردیبهشت 1387 در برابر سفارت امارات متحده عربی در تهران برگزار خواهد شد.
خاطر نشان می سازد؛ ایرانیان خواهان واکنش مناسب تر تشکل های دانشجویی ، احزاب و گروه های سیاسی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور ، در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان هستند..

تجمع دانشجویان و فعالین مدنی مشهد در اعتراض به گوگل و ادعای کذب بر جزایر سه‌گانه ایرانی


به اميد ايراني آباد و آزاد در سايه حاكميت ملي
پاينده ايران
_______________________________________________________________________

Mittwoch, 23. April 2008

تیراندازی مزدوران رژیم بسوی کودکان در مناطق کردنشین

تیراندازی مزدوران رژیم بسوی کودکان در مناطق کردنشین
فعالان حقوق بشر در ايران
براساس آخرين گزارشات دريافتي در تاريخ 31/1/87 در " ربط " از بخشهاي شهر سردشت نيروي انتظامي چند كاسب كار را که داراي كالاي قاچاق بوده اند مورد حمله قرار مي دهند و آنان را تا دروازه شهر تحقيب مي کنند که با حمايت مردم شهر از کاسبکاران درگيري گسترده اي بين مردم ونيروهاي امنيتي وانتظامي رخ ميدهد.
در اين درگيري يك جوان 21 ساله به نام حسين پويائي فر كشته و8 نفر زخمي مي شوند. در بين زخمي شدگان چند کودک نيز وجود داشتند به نامهاي مهدي رشيدي 7 ساله ومحمد پروا ومحمد كاك مصطفي .
بر اساس اخبار دريافتي يكي از کودکان زخمي به نام مهدي رشيدي روز گذشته ، سه شنبه مورخه 3/2/86 در بيمارستان مرکزي اروميه جان باخت. وي امروز تشيع جنازه گرديد . همينطور 2 تن ديگر از مجروحين که در بيمارستانهاي مهاباد و اروميه بستري هستند داراي وضعيت وخيمي ميباشند.
همچنين گزارشات حاکي از آن است که هنوز شهر در حالت حكومت نظامي است و در تمام نقاط نيروهاي نظامي ديده مي شوند
.

با شرکت گسترده دانشجویان برگزار شد

تجمع و تریبون آزاد «در حسرت عدالت» برگزار شد



خبرنامه امیرکبیر: تجمع و تریبون آزاد دانشجویی «در حسرت عدالت» امروز، سه شنبه ۳ اردیبهشت، در اعتراض به صدور حکم ناعادلانه ۷۸ ماه حبس برای سه دانشجوی در بند دانشگاه امیرکبیر، صدور احکام سنگین برای دانشجویان توسط دادگاه انقلاب و کمیته های انضباطی و… برگزار شد.

این برنامه ابتدا با پخش سرود «یار دبستانی» و «ای ایران» و سر دادن شعارهای «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و «مرگ بر دیکتاتور» در ساعت ۱۲:۳۰ آغاز شد. دانشجویان، که تعداد آن ها به بیش از ۸۰۰ نفر می رسید، تصاویر مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری و همچنین پلاکاردهایی با این مضامین در دست داشتند: «نصر من الله و فتح قریب، ننگ بر این دولت مردم فریب»، «تا آزادی یاران در بندمان، از پای نخواهیم نشست»، «صدور حکم سه دانشجوی پلی تکنیک، قانونی شدن نقض قانون»، «اشک مادران دل خسته مجید، احمد و احسان را چه کسی خواهد زدود؟»، «محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد» و… .

نریمان مصطفوی، نایب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، که اجرای این تریبون آزاد را بر عهده داشت، در ابتدا متنی را قرائت کرد. در این متن آمده بود: «بارها از خودم پرسیده ام چرا؟ پرسیده ام چطور شد که این طوری شد؟ و هر بار فقط نگاهی انداخته ام به آسمان و می دانسته ام که جایی زیر همین آسمان تو نشسته ای بین دیوارهای تنگ سلول و خیره مانده ای به صدای بی عدالتی…حالا روزها، هفته ها و ماه ها گذشته و تصویر رنگی تو در دیوارهایی پلی تکنیک عادت شده. حالا یک سالی گذشته از روزی که تو بر پله های همین دانشگاه فریاد زدی و از بی گناهی ات سخن راندی…من پرم دوست من! من از روزهای بی تو گذشته، از شنیدن رنج و شکنجه ات، از دیدن اشک تلخ مادر دل شکسته ات…من پرم از محرومیت ها، ظلم ها و دهن دوختن ها. پرم از جای خالی تو در کلاس و از ناجوانمردی حاکمان افسارگسیخته. من پرم از بی عدالتی و نمی دانم آزادی در کدام حفره این شهر خاموش سر فرو در چاه کرده، رنج هایش را می گرید و فریاد می کند؟ من پرم دوست من! من از تو پرم!»

به گزارش خبرنامه امیرکبیر محسن سیدین، عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی امیرکبیر، به عنوان اولین سخنران با اشاره به فارغ التحصیلی خود گفت: «چند سالی است که از پلی تکنیک رفته ام. اما خاک پلی تکنیک آن قدر گیراست که تمام فارغ التحصیلان این دانشگاه دوست دارند دوباره به پلی تکنیک بازگردند. امروز پلی تکنیک و رفتاری که با سه دانشجوی در بند می شود، تبدیل به سنگ محک نظام در خصوص پایبندی به آزادی، علم و عدالت شده است.»

سیدین در ادامه با اشاره به حکم صادره برای سه دانشجوی در بند دانشگاه در دادگاه عمومی و تجدیدنظر گفت: «قاضی در دادگاه عمومی در حکم چندین صفحه ای که صادر کرده اثبات کرده که این سه نفر بی گناهند. ولی عیدی آن ها یک حکم دو صفحه ای و بی علت است که با پشتوانه مستندات بی پایه وزارت اطلاعات صادر شده است. مدعیان عدالت کجا هستند؟ جنبش عدالت خواهی دانشجویان کجا هستند؟ چرا همه خفقان گرفته اند؟ آن ها برای رسیدن به مقاصدشان به مقدسات هم توهین کردند.»

این عضو انجمن اسلامی امیرکبیر در ادامه با اشاره به مزدور خواندن همه اقشار توسط دولتمردان فعلی گفت: «کارگر، دانشجو، دراویش و… را مزدور می خوانند. حتی وزیری که یک روز از دولت خارج شده و انتقاد می کند را به خیانت متهم می کنند. تا آن جا که صدای خودی های هم در آمده است. قانون ظالمانه را باید نادیده گرفت. نباید اجازه بدهید کرامت انسانی مان را لکه دار کنند. دور نیست که روزی این ساقه ظلم بشکند و فرو بریزد.»

سخنران بعدی مهدیه گلرو، نایب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه، بود. گلرو در ابتدا با اشاره به گذشت یک سال از جعل نشریات دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر گفت: «من تولد یک سالگی آزادی خواهی دانشجویان را به قاضی حداد، مرتضوی، اژه ای و احمدی نژاد تبریک می گویم که زندان ها را از کارگران، دانشجویان، معلمان و… پر کردند و رکورد زده اند. در حالی که هموطنان ما در گرگان و آذربایجان از سرما جان باختند، گاز ما را به پاکستان و هند می دادند. حال باید دید پهلوی بیشتر باج می داد یا این ها.»

این دانشجو در ادامه با اشاره به فضای فعلی دانشگاه ها افزود: «الآن دانشگاه ها تبدیل به تریبون اصولگراها و احمدی نژاد شده است. اگر ما در دانشگاه تریبون می گذاریم فقط برای اعتراض به حاکمیت نیست، بلکه برای این است که در دانشگاه ها هم دادگاه بر پا کرده اند فقط اسمش کمیته انضباطی است. وزیر ارشادی که می گوید مردم نمی فهمند و باید بعضی از کتاب ها سانسور شوند به شعور مردم توهین می کند.»

یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد به عنوان سخنران بعدی این تریبون در ابتدا به یک سال حبس سه دانشجوی امیرکبیر اشاره کرد و گفت: «امروز که در میان شما آمده ایم یک سال از اسارت آزادی و آزادگی می گذرد. این یک سال در حالی گذشت که دانشجویان از طرف مردم تبرئه شده اند. قوه قضاییه نتوانست در خصوص پرونده این سه دانشجو به صورت مستقل عمل کند. آرزوی ما استقلال قوه قضاییه از کانون های قدرت است. این پروژه را برای انتقام گیری از دانشجویان در خصوص حماسه ۲۰ آذر کلید زدند که خوشبختانه به شکست انجامید.»

این فعال دانشجویی با اشاره به بحث انتخابات مجلس و اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: «جنبش های کارگری، زنان، دانشجویان و… به شدت سرکوب شده اند. اصلاح طلب ها نه می خواهند و نه می توانند که از حقوق ما دفاع کنند و هیچ تناسبی بین حرف و عملشان نیست. امروز دانشجویان ثابت کرده اند که تنها راه پیشرفت دموکراسی ایستادگی است، نه چانه زنی و سازش.»

به گزارش خبرنامه امیرکبیر یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنیک در سخنان کوتاهی گفت: «سلام و درود بر مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری. متاسفانه با فشار وزارت اطلاعات حکم این سه یار دبستانی ما تایید شد در حالی که آن ها در دادگاه افکار عمومی تبرئه شدند. پروژه جعل نشریات دانشجویی شکست خورد، فقط تنها نکته منفی آن برای ما زندانی شدن سه نفر از دوستانمان بود. پیام من به احمدی نژاد که توانایی کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ را ندارد و می خواهد جهان را مدیریت کند این است که دانشجویان آخرین سنگر آزادی خواهی، دانشگاه، را ترک نخواهند کرد.»

سخنران بعدی عباس زاده، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیر، در سخنان گفت: «اینجا همان کشوری است که قاضی القضات آن مدعی رعایت حقوق شهروندی و حقوق بشر در آن است. اما قوه قضاییه هم به بازوی عملیاتی قوه قهریه تبدیل شده است. چرا که علیرغم شکنجه شدن دوستان ما، دادگاه تجدیدنظر با لغو حکم تبرئه، حکم حبس دانشجویان را تایید کرد. البته این رفتار چندان هم تعجب برانگیز نیست. من ضمن همدردی با خانواده های این سه دانشجو، اعلام می کنم که ما برای آزادی آن ها تمام تلاش خود را خواهیم کرد و به مبارزه ادامه خواهیم داد.»

آخرین سخنران این تریبون اسماعیل سلمانپور، عضو انجمن اسلامی امیرکبیر، بود. این دانشجوی محروم از تحصیل و ممنوع الورود به دانشگاه گفت: «سلام به دوستان عزیزم که بعد از ۸ ماه آن ها را می بینم. دوستان در بند ما الان خوشحالند که پلی تکنیک هنوز زنده است و علیرغم خواست احمدی نژاد که قصد داشت صدای دانشگاه ها را خفه کند، دانشگاه ها همچنان پایدار هستند. دوست ما آقای صداقتی به ۲ سال حبس محکوم شدند، پدارم رفعتی به دادگاه احضار شده است. اما روزی خواهد رسید که دیگر در پلی تکنیک اثری از علیرضا رهایی و دروغ گویی و ظلم و جور او نخواهد بود.»

در پایان این تریبون نریمان مصطفوی به سختی یک سال گذشته برای دانشجویان امیرکبیر اشاره کرد و گفت: «در یک سال گذشته بیش از ۱۰ نفر از دانشجویان امیرکبیر بازداشت شدند، بیش از ۲۰ نفر به دادگاه انقلاب احضار شدند، بسیاری با حکم کمیته انضباطی از تحصیل محروم شدند، دوستان ما در زندان شکنجه شدند و… . اما انجمن اسلامی در مقابل تمام این فشارها ایستادگی و مقاومت کرد. ما بر عهد خود با دانشجویان پایبند ماندیم و همان طور که یک سال پیش شورای مرکزی انجمن را تحویل گرفتیم، وقت آن است که امروز آن را به دوستان دیگر تحویل دهیم. تعرفه هایی که هم اکنون در حال پخش شدن است، تعرفه های انتخابات سالانه شورای مرکزی انجمن اسلامی است و از دانشجویان محترم درخواست می کنم آرای خود را به صندوق بریزند.»

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در پایان این تریبون انتخابات انجمن اسلامی امیرکبیر با شرکت دانشجویان برگزار شد. نیروهای انتظامات، حراست و بسیجیان دانشگاه که انتظار برگزاری انتخابات انجمن را نداشتند، در حین برگزاری انتخابات در بهت و حیرت فرو رفته بودند. بدین ترتیب انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنیک نیز برگزار شد. دانشجویان تجمع کننده سپس با خواندن سرود «یار دبستانی» و «ای ایران» به سمت درب حافظ دانشگاه راهپیمایی کردند. دانشجویان در مقابل در، با مشاهده مامورین حراست دانشگاه شعار دادند: «حراست برو گمشو».



تجمع فعالین مدنی مشهد

اعتراض به تغییر نام خلیج فارس و ادعای کذب بر جزایر سه‌گانه




جمعی اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های شرق کشور وشهر مشهد با دعوت از فعالین مدنی، صنفی، دانشجویی و سیاسی مشهد عصر روز سه شنبه، سوم اردیبهشت 87 تجمعي اعتراضی مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد برگزار نمودند. در ابتدای این برنامه عوامل نیروی انتظامی و امنيتي حاضر در محل با حضور گسترده در دو طرف خيابان سجاد مشهد ( محل برگزاري تجمع ) قصد داشتند تا مانع از برگزاری مراسم به بهانه‌ی نداشتن مجوز گردند که با اصرار و مقاومت برگزار کنندگان مواجه شدند. تجمع کنندگان که تعدادشان به بيش از 200 نفر می‌رسید با سر دادن سرود ای ایران مراسم خود را آغاز نمودند. اين تجمع دانشجويي با دو هدف 1. اعتراض به سكوت و همگامي نهادهاي بين المللي با جريان سازمان يافته حمله به تماميت ارضي ايران و 2. اعتراض به سكوت و بي كفايتي مسئولان دولت جمهوري اسلامي در واگذاري خاك و نام وطن به بيگانگان برگزار شد. دانشجويان حاضر در اين تجمع سكوت دولت در قبال هجوم بي سابقه به ايران را با ايجاد سركوب و خفقان در داخل كشور مرتبط و رفتار دولت فعلي در عقب نشيني و باج دادن به بيگانگان و همزمان سركوب جامعه مدني و خصوصا دانشجويان در داخل كشور را مشابه رفتارهاي دولت هاي قجري دانستند وبه ان اعتراض داشتند. در ابتدای این برنامه محمد احسانی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به اصل 27 قانون اساسی گفت: «قانون اساسی ایرانی به صراحت از تشکیل اجتماعات و راه پیمایی‌ها بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد دفاع می‌نماید. بنابراین برپایی این تجمع با استناد به این اصل شفاف قانون اساسی صورت می‌گیرد و قانوني است.» این فعال دانشجويي در ادامه با اشاره به اقدام سایت گوگل در تغییر نام خلیج فارس به خلیج عرب گفت: «یکی از دلایل تشکیل این تجمع اقدام غیر حقوقي وسياسي سایت گوگل در تغيير نام خليج فارس و همچنین اداعاهای مکرر و بی اساس امارات متحده‌ي عربی بر مالکیت جزایر سه‌گانه‌ ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی می‌باشد.»
در ادامه‌ي این مراسم اشکان آرشیان عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی با اشاره به تاریخ و تمدن پرشکوه ایران، اعتراض خود را به اقدامات اخیر اعلام داشت.
پس از ایشان علی صابری دبیر سابق انجمن اسلامی امیرکبیر با اشاره به ضعف دولت و دستگاه دیپلماسی ریشه‌ی مجموعه اتفاقات اخیر را در نابه‌سامانی دستگاههای دولتی دانست و اظهار امیدواری کرد با جدیت و دقت بیشتر دیگر شاهد روند مذکور نباشیم.
کوروش صالحی، دبیر گروه فرزندان اهورایی ایران دیگر فعال مدنی حاضر در این تجمع با ایراد سخنانی علمی درباره‌ی هویت و خود آگاهی و نقش آن در پیشرفت ملی گفت: «پژوهشهای تاریخی بر اساس اسناد معتبر نام شاخاب (خلیج) پارس را تا 2500 سال پیش به پس می‌برد.» وی در ادامه خلیج فارس را یک نام تاریخی خواند و آنرا شناسه‌ی ملی‌ای دانست که با نام ایرانی پیوند خورده است و افزود: «نام خلیج فارس و نام ایرانی با فراز و فرودهای این سرزمین گاه به اوج رفته و گاه در سراشیب سقوط قرار گرفته است و اکنون در تندباد رویدادها بار دیگر تازیانه‌های دشمنان بر پیکرش فرود می‌آید تا سهل انگاری و بی‌غیرتی فرزندانش را با اندوه و اشک بنگرد.»
حامد شهسورای عضو انجمن اسلامي دانشگاه پيام نور مشهد هم در این مراسم با ستودن هرگونه اعتراض و تجمع مدنی از قبیل تجمع برای خلیج فارس و یا جزایر سه‌گانه اهداف تمام این اعتراضات را پیگیری دموکراسی خواند. وی همچنین مجموعه اتفاقات اخیر درباره‌ی جزایر سه‌گانه را نشان از بی‌کفایتی مسئولین دولت جمهوری اسلامی دانست.
در این مراسم همچنین حامد پناه‌آبادی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد اعتراض خود را نسبت به اقدام سایت گوگل را اعلام داشت . گفت: «در دوره‌ای که اعراب بر این سرزمین حکمرانی می‌کردند هم هرگز چنین تغییر نامی صورت نگرفت!»
در این مراسم شرکت کنندگان نوشته‌هایی را با عناوینی چون: «وطن یعنی گذشته حال فردا، تمام سهم یک ملت ز دنیا»، «سکوت دولت در برابر هجوم بیگانه چرا؟»، «چو ایران نباشد تن من مباد»، «دیروز دریای خزر، امروز خلیج فارس ، فردا کجا؟»، «وطن یعنی: خلیج تا ابد پارس» ، ‹‹ سكوت نهاد هابين المللي در برابر تعرض به تماميت ارضي ايران محكوم است ›› ، «Persian gulf is Persian gulf forever» و
we condem the UN silence را در دست داشتند. این نوشته‌ها در پایان مراسم به روی دیوار سازمان ملل نصب گردید.
در پایان همچین قطعنامه‌ی صادر گردید که متن کامل آن به شرح زیر است:
نام‌های جغرافیایی بخشی از تاریخ و فرهنگ یک سرزمین اند و به عنوان میراث معنوی یک ملت به نشان ماندگاری ارزش‌ها و آرمانهایشان به یادگار می‌مانند. در کهن دیار ما نام‌های تاریخی بسیاری است که ریشه در هزاره‌های دور دارد و یکی از شناسه‌های ملی مردم سرزمین ما به شمار می‌آید و از آنجا که شناسه‌های ملی سهم قابل توجهی در خود آگاهی ملی و پیشرفت و توسعه کشور دارد، بایسته است نگاه ویژه‌ای به آن داشت.
خلیج همیشه پارس در اندیشه‌ی مردم ایران بزرگ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و یادآور شهریاری جهانی ایرانی در سده‌های نه چندان دور است که پیام آور آزدای، برابری و حقوق بشر برای جهانیان بودند.
در این میان اگر نسلی آگاه، خواهان آینده‌ای روشن‌ هستند، خاموشی و سکوت نارویی و خیانتی گران به تاریخ این سرزمین و آیندگان آن است. تازش فرهنگی دشمن چون توفانی سرزمین ما را درمی‌نوردد و ناروی دوست‌نمایان زیر پایمان را خالی می‌کند تا دوست و دشمن در کنار هم ریشه‌ی کهن این سرزمین را بخشکانند. براستی کجایند دلیران ایران زمین که چون آرش و حنيف جوان و جهان آرا جان خود را در اره سربلندی ایران در تیر نهند و پستی و خواری ایران و ایرانی را نپذیرند.
و اکنون در رویارویی فرهنگ دیگری همتی بلند باید تا از میراث نیاکانمان پاسداری کنیم. متاسفانه سایت گوگل در یک حرکت غیر علمی و دشمنانه در وارونه کردن تاریخ، نام خلیج فارس را دگرگون و به خلیج عرب تغییر داده است. همچنین کشور امارات متحده‌ی عربی که هنوز عمر آن به نیم قرن نرسیده است به خاک کشورمان و جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی چشم دوخته است. اکنون بایسته است هر یک از ایرانیان به فراخور توان خود ناخشنودی خویش را ابراز داشته و هر چند اندک گامی در این راه بردارند. از این میان ما فعالان جامعه‌ی مدنی و دانشجویی پیشنهاد می‌دهیم:
1) هوشمندی کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در برابر کشورهای استعمار ساخته‌ی کناره‌های خلیج فارس و برخورد قاطع و قوی با ادعاهای پوچ و بی‌اساسشان.
2) عدم سرمایه‌گذاری ایرانیان در این کشورها و به ویژه کشور امارات متحده‌ی عربی.
3) گرد آمدن احزاب، گروه‌ها، دسته‌ها و فعالین مدنی، صنفی، اجتماعی در برابر سفارت امارت.
4) از دولت کنونی و آتی جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود با برنامه‌‌ریزی دقیق و با دیپلماسی سنجیده به بهترین نحو در برابر این ادعاهای پوچ و بی اساس برخواسته و با شدیدترین نحو با آن برخورد نماین
د





Samstag, 19. April 2008

مواد مخدر در دسترس کودکان در ایران


مواد مخدر در دسترس کودکان در ایران

خبرگزاری ایسنا: پرونده پسر بچه‌اي كه با خوردن مواد مخدر فوت كرده است با موضوع مرگ مشكوك در شعبه‌ي ويژه‌ي قتل دادسراي امور جنايي تهران به جريان افتاد.
ساعت 23 پنجشنبه هفته گذشته قاضي روشن از طريق گزارش ماموران كلانتري 133 شهرزيبا در جريان مرگ مشكوك يك كودك سه ساله به نام «اميرحسين» بر اثر خوردن مواد مخدر قرار گرفت و بلافاصله دستور انجام تحقيقات در اين زمينه را صادر كرد.
در بررسي‌هاي اوليه از والدين كودك آنها اظهار كردند كه در مراسم عروسي ناگهان اميرحسين احساس خواب‌آلودگي كرده و زماني كه او را خوابانده‌اند ديگر بيدار نشده است.
بازپرس شعبه‌ي سوم بازپرسي (ويژه قتل) دادسراي امور جنايي تهران با اشاره به اين پرونده در گفت‌وگو با ايسنا، تصريح كرد: بيمارستان علت فوت كودك را خوردن مواد مخدر عنوان كرده و به همين جهت والدين كودك در حال حاضر تحت بازجويي قرار دارند. البته آنها مصرف مواد مخدر را انكار مي‌كنند اما شواهدي دال بر اين موضوع در پرونده وجود دارد.
وي همچنين نسبت به چنين عوارض شومي از اعتياد كه دامن‌گير يك كودك معصوم مي‌شود، هشدار داد
.

هشدار دانشجویان: این بی عدالتی بدون پاسخ نخواهد ماند




هشدار دانشجویان: این بی عدالتی بدون پاسخ نخواهد ماند


خبرنامه امیرکبیر: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) با صدور بیانیه ای نسبت به تایید حکم ۷۸ ماه حبس سه دانشجوی در بند این دانشگاه شدیدا اعتراض کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است


بار دیگر آشکار شد که انتظار عدالت ورزی از سوی نهادهای قضایی در مملکتی که «استقلال» ترجمانی جز «وابستگی» ندارد، انتظاری نابجاست. یقینا در کشوری که اعتراف حجت نیست مگر آن که حاصل شلاق و شکنجه باشد و بازداشت به دل حاکمان نمی نشیند مگر وحشیانه و بر خلاف موازین قانون صورت گرفته باشد، انتظار تبرئه بیگناهان از مصادیق بارز زیاده خواهی است و جرم تلقی خواهد شد.
امروز اوقات مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری در شکنجه گاه اوین سپری می شود و نهایتا بعد از قریب به یک سال از بازداشت موقت، اتهامشان برای بیدادگاه قضایی جمهوری اسلامی محرز شده است. اگر چه جای شگفتی نداشت که آنان از ابتدا قصد را بر سرکوب منادیان آزادی گذاشته بودند. مسلما «اصل بر برائت است» برای عاملان قتل های زنجیره ای، برای خالقان فاجعه کوی دانشگاه و برای قاتلین ابراهیم لطف اللهی است. اما مگر ممکن است کسی که بانگ حق برکشیده، آزادی را مطالبه کرده و رئیس جمهور عوامفریب را به رسوایی کشانیده بیگناه باشد؟! وقتی دانشجویان مظلوم امیرکبیر حتی پیش از دستگیری در اظهارنظرهای مقامات دادستانی گناهکارند، چه توقعی از عدل دستگاه قضایی می توان داشت؟
به راستی چنانچه مجید، احمد و احسان مجرم بودند چگونه در دادگاه عمومی از کلیه اتهامات وارده مبرا شدند؟! مگر غیر از این است که قاضی پرونده در حکمی که متن آن موجود است کلیه اعترافات ایشان را متناقض، پریشان و تحت فشار و شکنجه تشخیص داد؟! و مگر دادگاه عمومی اعلام نداشت که نشریات جعلی بوده و هر گونه رابطه را میان این سه نفر و نشریات موهن غیرممکن دانست؟!
اگر قرار بود احترام به قانون در دادرسی این پرونده ملاک قرار گیرد، بعد از اعلام حکم تبرئه و صدور وثیقه از سوی دادگاه و تودیع مبلغ آن از سوی خانواده های دانشجویان در بند، می بایست بی درنگ حبس غیرقانونی این سه آذر اهورایی پایان می گرفت. لیک قصه چنین پایانی نداشت. چرا که بروز این رخداد شکست کامل دستگاه اطلاعاتی-امنیتی و مدیریت سرسپرده دانشگاه امیرکبیر را رقم می زد و تازه کنکاش افکار عمومی برای یافتن جاعلان حقیقی نشریات دانشجویی آغاز می شد و بی آبرویی ارمغانی بود برای وزیری که دانشجویان را متهم کرده بود، دادستانی که پیش از بازپرسی وقوع جرم برایش محرز گشته بود و برای شکنجه گری که با پشتکاری باور نکردنی اعتراف گرفته بود. و شاید مهم تر از همه توطئه انتقام ناکام می ماند.
آن چه بر سر محمود احمدی نژاد در دانشگاه امیرکبیر آمد و پرده ای که از شعارهای بی پایه و اساسش به کنار رفت باید که جایی تلافی می شد. و بازی تسویه حساب چه ناجوانمردانه طراحی شده بود و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر چه تقاص سختی باید که پس می داد. در حالی که هوشیاری جامعه دانشگاهی پلی تکنیک حسرت انقلاب فرهنگی دوم، که هدف دیگر این پروژه کثیف بود، را بر دل طراحان آن نشاند، تمام بغض و کینه مهرورزان بر پیکره لاغر و نحیف این سه دانشجوی بیگناه فرود آمد و دادستانی و دستگاه امنیتی-اطلاعاتی دولت با اعمال فشار و تهدیدهای مکرر بر قضات پرونده موفق شدند اندکی حس کینه توزی و انتقام جویی خود را التیام بخشند. تا بلکه با اشک مادران احمد، احسان و مجید آتش خشمشان را فروبنشانند.
حاکمیت اقتدارگرا و تمامیت خواه به خیال خود تصور می کند با تایید احکام زندان دانشجویان بی تقصیر، کار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر را یکسره کرده است. غافل از این که انجمن پلی تکنیک کما فی السابق دوشادوش اعضای در بند خود این روزگاران سخت را تحمل خواهد کرد و با گرفتن رای اعتماد از دادگاه افکار عمومی، بی ارزشی حکم این بیدادگاه را نمایان به رخشان خواهد کشید.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ضمن هشدار به قوه قضاییه و دولت نهم نسبت به ادامه بازداشت ناعادلانه مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، از ریاست قوه قضاییه می خواهد که تا فرصت باقی است، با استفاده از اختیارات قانونی خود این پرونده را به مسیر قانونی بازگرداند. انجمن اسلامی امیرکبیر همچنین اعلام می دارد که این بی عدالتی بدون پاسخ نخواهد ماند و زین پس از دادستانی از هیچ سازمان و نهاد بین المللی در خصوص این پرونده فروگذار نخواهیم کرد.
به پای چوبه اعدام می برند تو رادر این سحرگه غمگین و سرد بارانی
سپیده مرگ تو باور نمی کند هنوزتو سربلند سرود نبرد می خوانی

انجمن اسلامی دانشجویاندانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)۳۱ فروردین ۱۳۸۷

Mittwoch, 16. April 2008

پروين دولت‌آبادی درگذشت


پروين دولت‌آبادی درگذشت

پروين دولت‌آبادي - از بنيانگذاران شعر كودك - در آغازين ساعت‌هاي امروز (سه‌شنبه) در سن 84سالگي درگذشت.
به گزارش ايسنا، دولت‌آبادي كه به‌دليل ايست قلبي در منزلش از دنيا رفت، در سال 1303 در اصفهان متولد شد. دانش‌آموخته‌ي رشته‌ي عکسبرداري داخلي از انگليس، دکتري آموزش پيش از دبستان از آمريکا و از بنيانگذاران شوراي کتاب کودک بود. همچنين با همکاري ليلي ايمن‌آهي به گردآوري گنجينه‌ي ادبيات کودکان پرداخت و از ويراستاران بخش کتاب‌هاي کودکان انتشارات فرانکلين بود. هجده‌ساله بود كه معلم شد و در كنار شغل معلمي به كارهاي فرهنگي نيز پرداخت و بويژه در زمينه‌ي شعر كودك تلاش كرد.
از اين شاعر، كتاب‌هاي «شوراب»، «آتش و آب»، «بر قايق‌ ابرها»، «باز مي‌آيد پرستو نغمه‌خوان»، «شهر سنگ»، «هلال نقره‌سا»، «در بلورين‌جامه‌ي انگور»، «گذري در ادبيات کودکان»، «گنجشك و وزغ» و «جمجمک برگ خزان» به‌جا مانده‌اند.
زهره قاييني - سرپرست گروه پژوهش مؤسسه‌ي پژوهشي تاريخ ادبيات كودكان - در گفت‌وگو با ايسنا، پروين دولت‌آبادي را از بنيانگذاران شعر كودك در ايران دانست و گفت، او از سويي، غزل‌هاي ناب بسياري دارد.
وي در ادامه افزود: درواقع ما با پروين دولت‌آبادي، شعر كودك را در ايران داشته‌ايم. همراه محمود كيانوش، مفهوم شعر كودك را بسط داد و تا پيش از او، ما با شعر كودك به معناي امروزي آن مواجه نبوديم.
اين پژوهشگر ادبيات كودك تصريح كرد: پروين دولت‌آبادي در شرح زندگي‌اش گفته از زماني كه در جواني به پرورشگاه رفتم، به شعر كودك علاقه‌مند شدم. ابتدا براي‌شان لالايي گفتم و بعد براي آن‌ها شعر سرودم، و اين سير را پس از آن‌هم ادامه داد.
نويسنده‌ي مجموعه‌ي گروهي «تاريخ ادبيات كودكان ايران» از پروين دولت‌آبادي، هم به عنوان شاعر كودك و هم شاعري غزلسرا ياد كرد و افزود: دولت‌آبادي به‌خاطر عشق و علاقه‌اي كه به كودكان سرزمينش داشت، با گروه پيك كودك همكاري نزديكي داشت. پيش از آن‌كه به گروه پيك كودك بيايد، در مدرسه‌هاي مختلف كار مي‌كرد و همراه بچه‌ها بود و آن‌ها را از لذت شعر بهره‌مند مي‌كرد. در پيك‌هاي كودك و نوجوان هر هفته دست‌ كم يك يا دو شعر براي مقاطع مختلف سني داشت و اين در حالي بود كه پيك كودك با تيراژ بالا در بسياري از شهرها و مدرسه‌هاي ايران منتشر مي‌شد.
قاييني افزود: كودكان با شعر دولت‌آبادي مي‌توانستند با طبيعت ارتباط بگيرند. پروين از احساسات بچه‌ها صحبت مي‌كرد و آن را با پديده‌هاي طبيعي پيوند مي‌داد.
او در ادامه اظهار كرد: كم‌تر بچه‌اي از كودكان نسل دهه‌ها‌ي 40 و 50 است كه شعرهاي دولت‌آبادي را نخوانده باشد. در شرايطي كه پيك تعطيل شده بود، تا حدودي كنار نشست و دوست نداشت كه از رهگذر هياهو بخواهد براي خودش نامي به هم بزند و از اين‌ كار پرهيز داشت. البته هنوز هم بچه‌ها با شعرهاي او ارتباط مي‌گيرند و روي بسياري از شعرهايش آهنگ گذاشته شده شده و به صورت سرود منتشر شده‌اند.
قاييني در پايان گفت: مجموعه‌هاي غزل‌هاي نابش در مجموعه‌هايي آمده است و البته برخي منتشر نشده‌اند. تا لحظه‌ي آخر زندگي فعال بود و گاهي خودش مي‌گفت، هرچند ديگر دست‌هايم نمي‌نويسد؛ اما شعرهايم را روي خطوط سفيد ديوار دنبال مي‌كنم

Dienstag, 15. April 2008

عفو بین الملل: ایران رتبه دوم جهان را در زمینه اعدام دارد

عفو بین الملل: ایران رتبه دوم جهان را در زمینه اعدام دارد

بر اساس آمار عفو بین الملل، طی سال گذشته ۱۲۵۲ نفر در ۲۴ کشور جهان اعدام شده اند و سه هزار و ۳۴۷ نفر در ۵۱ کشور نیز محکوم به مرگ شده اند، در حالی که ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.


سازمان عفو بين الملل در گزارشی اعلام کرد که طی سال گذشته حداقل ۲۴ نفر در هر هفته اعدام و بيش از ۶۴ نفر محکوم به مرگ شده اند، و ايران با ۳۱۷ اعدام در این سال، رتبه دوم را در اين زمينه دارد.
اين در حالی است که بنا به گزارش عفو بين الملل، تعداد اعدام ها در ايران، در سال پیش از آن ۱۷۷ نفر بوده که امسال به ۳۱۷ نفر، افزايش يافته است.
سياست اعدام در جمهوری اسلامی همواره مورد انتقاد گروه های حقوق بشر در جهان بوده است.
در سپتامبر سال ۲۰۰۷، مجمع عمومی سازمان ملل با اکثريت آراء قطعنامه ای را تصويب کرد که بر اساس آن مجازات اعدام بايد برچيده شود، اما بسياری از کشورها نظير ايران، آن را اجرا نکرده اند.
بر اساس آمار عفو بین الملل، طی سال گذشته ۱۲۵۲ نفر در ۲۴ کشور جهان اعدام شده اند و سه هزار و ۳۴۷ نفر در ۵۱ کشور نیز محکوم به مرگ شده اند، در حالی که ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.
این گزارش می گوید که تعداد اعدام ها در سال ۲۰۰۶ بالغ بر ۱۵۹۱ نفر بوده است، که در سال گذشته این رقم کاهش يافته است.
بعد از چين و ايران، عربستان سعودی با ۱۴۳ اعدام، پاکستان با ۱۳۵ و آمريکا با ۴۲ اعدام، رکورد داران اجرای اعدام در سطح جهان هستند که اين پنج کشور، مجموعا ۸۸ درصد اعدام های جهان را به خود اختصاص داده اند.
بر اساس آمار عفو بین الملل، طی سال گذشته ۱۲۵۲ نفر در ۲۴ کشور جهان اعدام شده اند و سه هزار و ۳۴۷ نفر در ۵۱ کشور نیز محکوم به مرگ شده اند، در حالی که ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.
در گزارش عفو بين الملل آمده است:«گرفتن جان افراد توسط دولت، يکی از اقدامات شديدی است که يک دولت می تواند مرتکب شود. ما از تمام دولت ها می خواهيم که به بيانيه سازمان ملل عمل کنند و يک بار برای هميشه اجرای مجازات مرگ را ممنوع کنند.»
«۳۴۷ اعدام در روزهای برگزاری المپيک»
کيت آلن، مدير عفو بین الملل در بريتانيا، می گوید که بر اساس آمار موثق، روزانه ۲۲ نفر در چين اعدام می شوند که بر اين اساس، طی روزهای برگزاری المپيک، ۳۴۷ نفر اعدام خواهند شد.
آمار موجود برای اعدام طی سال گذشته در چين، ۴۷۰ نفر است، اما برخی فعالان حقوق بشر معتقدند که آمار واقعی، ۸۰۰۰ اعدام طی سال گذشته است.
طبق آمار عفو بين الملل، در چين، ميزبان المپيک، که اعدام افراد مخفی نگه داشته می شود، طی سال گذشته حداقل ۴۷۰ نفر- متوسط ۹ نفر در هفته- اعدام شده اند و ۱۸۶۰ نفر- معادل ۳۵ نفر در هفته- به مرگ محکوم شده اند.
اين آمار، چين را در رديف اول کشورهای جهان در زمينه اعدام افراد قرار می دهد.
در گزارش سازمان عفو بين الملل تاکيد شده است که اعدام های مخفی بايد متوقف شده و سانسوری که در اطراف پنهان نگه داشتن اين امر دیده می شود، بايد برداشته شود.
در اين گزارش آمده است:«خيلی از کشورها می گويند که اعدام ها به خواست مردم است، پس مردم حق دارند که بدانند به نام آنها چه اتفاقی در حال رخ دادن است.»
سازمان عفو بين الملل از کميته بين المللی المپيک و خود ورزشکاران خواسته است که نسبت به اعدام ها در چين عکس العمل نشان دهند.
حدود هفتاد جرم در چين نظير تقلب در ماليات، دزديدن سررسيدهای مالياتی، خراب کردن امکانات مربوط به توليد برق، فروختن داروی قلابی، اختلاس، پذيرفتن رشوه و خلاف های مربوط به مواد مخدر، مجازات اعدام دارند
.

دیگه بسه به این سکوت ننگین پایان بدید...


سه دانشجوی امير کبير به زندان محکوم شدند

دیگه بسه به این سکوت ننگین پایان بدید

خبرنامه امیرکبیر: علیرغم عدم وجود ادله کافی و مستندات قابل اتکا، ساعدی، قاضی شعبه ۴۴ دادگاه تجدیدنظر، عاقبت تحت فشار شدید وزارت اطلاعات و دادستان تهران حکم چندین سال حبس سه دانشجوی بیگناه دانشگاه امیرکبیر، مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری را تایید و ایراد وارده توسط قاضی حداد به حکم تبرئه صادره توسط دادگاه عمومی را تایید و حکم تبرئه را ملغی اعلام کرد.
طبق حکم صادره توسط شعبه ۴۴ دادگاه تجدیدنظر، که صبح امروز به وکیل دانشجویان ابلاغ شد، رای شعبه ۶ دادگاه انقلاب که متضمن سه سال حبس برای مجید توکلی، دو سال نیم حبس برای احمد قصابان و دو سال حبس برای احسان منصوری بود را تایید کرد. اما دادگاه به علت جوان بودن متهمین و فقدان سابقه کیفری، حکم صادره را مشمول تخفیف دانسته و حکم دادگاه انقلاب را به ترتیب به یک سال و نیم، یک سال و دو ماه و ده ماه حبس تعزیری تقلیل داده است.
دادگاه تجدیدنظر با وارد دانستن اعتراض حسن زارع دهنوی، معروف به قاضی حداد، حکم تبرئه صادره توسط دادگاه عمومی را نقض کرده و در خصوص این پرونده برای هر یک از این سه دانشجو یک سال حبس تعزیری در نظر گرفته است. این دادگاه حکم ۴ ماه حبسی که توسط دادگاه عمومی به جهت ایراد اتهام به بسیج و نیروهای امنیتی صادر شده بود را وارد ندانسته و این حکم را نیز نقض کرده است.
در مجموع مجید توکلی به دو سال و نیم حبس تعزیری، احمد قصابان به دو سال و دو ماه حبس تعزیری و احسان منصوری به یک سال و ده ماه حبس تعزیری محکوم شدند. حکم صادره قطعی و غیرقابل تجدیدنظر است
.

Montag, 14. April 2008

فیلم چند دقیقه ای از صحنه انفجار شیراز

آیا آن مرد سفید جامه دستی در این انفجار نداشته است دقت کنید

سال گذشته دست کم 317 نفر در ایران اعدام شدند







سال گذشته دست کم 317 نفر در ایران اعدام شدند



سازمان عفو بين الملل امروز با انتشار گزارشي اعلام کرد در چين هر روز به طور متوسط 22 نفر اعدام مي شوند. این سازمان از ورزشکاران و شرکت کنندگان در بازيهاي المپيک پکن خواست بر مقامات چين فشار بيشتري وارد کنند تا شايد اين کشور مجازات اعدام را لغو کند.
عفو بين الملل در گزارش خود نوشت چين از نظر اعدام در رتبه نخست قرار دارد و از اين نظر مدال طلا را به خود اختصاص داده است.
این سازمان گفت بر اساس اطلاعات موثقي که در دست دارد، دولت چين هر روز به طور متوسط 22 زنداني را اعدام می کند و اين بدان معناست که در طول بازيهاي المپيک 2008 اين کشور حدود 374 نفر را اعدام خواهد کرد.
سازمان عفو بين الملل در گزارش خود از جمهوری اسلامی نيز به عنوان حکومتی که بيشترين اعدام ها را پس از چین به اجرا می گذارد، نام برده است.
در سال 2007 بیش از 300 نفر در ایران اعدام شدند. آمار اعدامها در ایران در سال 2007 نسبت به سال قبل از آن تقریبا دو برابر شده است. این آمار تنها مواردی را شامل می شود که از سوی رسانه های حکومتی رسما اعلام شده و آمار واقعی اعدامها در ایران بیش از اینها است
.

دانشجویان شیراز

جشن فارغ التحصيلي جمعي از دانشجويان دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي،

جشن فارغ التحصيلي جمعي از دانشجويان دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي،
هفته ي گذشته در جريان جشن فارغ التحصيلي جمعي از دانشجويان دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي، هنگامي كه دانشجويان به مناسبت فارغ التحصيلي روي سن مي رفتند و از طرف رئيس روحاني دانشگاه علامه هديه اي به رسم يادبود دريافت مي كردند، دانشجوي رتبه ۲ كنكور سراسري در بين ورودي هاي همان سال كه امسال جشن اتمام تحصيل مي گيرد، هنگام گرفتن هديه اش، از مسئول برگزاري مراسم مي خواهد كه چند دقيقه وقت در اختيار وي بگذارند تا بتواند از رياست دانشگاه حجت الاسلام والمسلمين شريعتي تشكر كند. مقام مسول با كمال ميل اجازه مي دهد،سپس دانشجوي مذكور تبريك خود را اينگونه اظهار مي كند: ” جناب آقاي شريعتي من به خاطر سرعت عمل و مهارتي كه شما از خود نشان داديد و در عرض مدت كوتاهي ۴۰ حكم محروميت از تحصيل براي دانشجويان اين دانشگاه صادر كرديد، به شما تبريك عرض مي كنم. دستاورد شما در طول تاريخ دانشگاه بي نظير بوده است، به همين خاطر من هديه خود را به شما تقديم مي كنم”. بعد هديه خود را به جناب رييس مي دهد و ايشان از گرفتن هديه امتناع مي كند، به همين خاطر دانشجوي مذكور هديه را جلوي پاي رييس گذاشته و پايين مي آيد.قيافه جناب حجت الاسلام والمسلمين شريعتي در آن لحظه ديدني بود




Samstag, 12. April 2008

انفجار بمب در شیراز؛ 9 نفر کشته

tj

انفجار بمب در شیراز؛ 9 نفر کشته
منابع آگاه بيمارستاني از مجروح شدن 105 نفر خبر دادند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، مقامات محلی در شیراز اعلام کردند در انفجار شنبه شب در مسجدی در این شهر دست کم 9 نفر کشته و 105 تن دیگر نیز مجروح شدند.
علت این انفجار هنوز اعلام نشده است
.


انفجار شیراز؛ نظر یکی ازهموطنان


دوستان اگه یادتون باشه سعید امامی اعتراف کرده بود که انفجار حرم امام رضا کار خودشون بوده و گردن مجاهدین گذاشتن..."کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز"‍ که پیش حرم امام رضا چیزی نیست! سینما رکس آبادان رو هم همین آخوندها با آتیش کشیدن ! این کارها رو میکنند تا مردم عصبانی بشوند... بعدش هم ماهی گیری از آب گل آلود هم که تخصص آخوند جماعته...