Donnerstag, 4. Dezember 2008

شانزده آذز آذر؛ برنامه اعتراضی "دانشگاه فریاد آزادی"


شانزده آذر؛ برنامه اعتراضی "دانشگاه فریاد آزادی"

خبرنامه امیرکبیر: در حالیکه دانشجویان منتقد خود را برای حضور در برنامه اعتراضی “دانشگاه فریاد آزادی” به دعوت دفتر تحکیم آماده می کنند، دانشگاه تهران فضای به شدت امنیتی را تجربه می کند که تقریبا در تاریخ این دانشگاه بی سابقه است.
برای اولین بار از زمان راه اندازی گیت های امنیتی این دانشگاه، این گیت ها بطور کامل فعال شده اند. تا پیش از این گیت ها تنها برای ساعاتی از روز و تنها بطور آزمایشی فعال بودند ولی در این روز ها نگهبانان بدون قرار گرفتن کارت روی گیت ها اجازه ی ورود به دانشجویان را نمی دهند.
دانشجویان می توانند حضور ملموس نیروهای حراست و انتظامات را در داخل دانشکده های پردیس مرکزی این دانشگاه بطور کاملا ملموسی احساس کنند، نیروهای حراست و انتظامات بطور مرتب در داخل دانشکده ها در حال گشت زنی هستند و خواستار پراکنده شدن دانشجویانی هستند که دور یکدیگر جمع شده اند.
همینطور تذکر به نحوه ی پوشش دانشجویان دختر این دانشگاه که بعد سخنان فرهاد رهبر درباره طراحی یونیفورم برای دانشجویان به شدت افزایش پیدا کرده بود، این روزها حتی نسبت به قبل نیز شدت بیشتری پیدا کرده است و درگیری های پراکنده ای را میان دانشجویان و حراست دانشگاه ایجاد کرده است.
بنظر می رسد انگیزه ی بالای دانشجویان برای شرکت در تجمع اعتراضی و نشان دادن اعتراضات خود عامل اصلی این فشارهای مسئولین بر دانشجویان دانشگاه تهران است. حراست دانشگاه تهران تاکنون کوشیده است تا با استفاده از تهدید و امنیتی کردن بیشتر فضا جلوی برگزاری برنامه را بگیرد.
لازم به ذکر است که تجمع دانشجویی - اعتراضی دانشجویان به مناسبت روز دانشجو در روز ۱۷ آذر ساعت ۱۱ صبح در محوطه ی آزاد در مقابل سر در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

Keine Kommentare: