Samstag, 26. Dezember 2009

برخورد خشونت بار نیروهای ویژه با مردم در تهران

برخورد خشونت بار نیروهای ویژه با مردم در تهران
راديو فرانسه : همزمان با روز تاسوعا در تهران، میان مردم و نیروهای نظامی درگیری های متعددی در سطح شهر تهران صورت گرفته است. به گزارش سایت جنبش راه سبز، این درگیریها که در مرکز شهر تهران و بخصوص محلۀ پل چوبی شدیدتر است، همچنان ادامه دارد.

این سایت برخورد نیروهای نظامی با مردم شرکت کننده در دسته های عزاداری را خشن گزارش کرده اما افزوده است "مردم صحنه را ترک نکرده اند".

بنا بر گزارش ها، نیروهای نظامی که از نیروهای گارد ویژۀ ضد شورش هستند شیشه های اتوموبیل های پارک شده و یا اتوموبیل هایی که با بوق زدن به خشونت ها اعتراض می کنند را می شکنند.

در میدان امام حسین تهران، پلیس علاوه در حمله به مردم اقدام به شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن آنها کرده است. شاهدان عینی همچنین از شنیده شدن صدای گلوله خبر می دهند.

گفته می شود درگیری های دیگری نیز در میان میدان فردوسی و چهار راه ولیعصر تهران صورت گرفته است. نیروهای ضد شورش در مرکز شهر و نواحی پرتردد تهران استقرار یافته اند.

از روزها قبل، فرماندهان نظامی و سپاه هشدار داده بودند با هرگونه تظاهرات و تجمعی در ایام ماه محرم و عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا از سوی هواداران جنبش سبز برخورد خواهند کرد.

سایت جرس خبر می دهد قرار است شنبه شب، در هیت های عزاداری مخالف دولت، شعارهایی علیه دولت سر داده شود و فردا، یکشنبه، همزمان با روز عاشورا، بعنوان روز اعتراض و تظاهرات بزرگ از سوی جنبش سبز انتخاب شده است.

همزمانی مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله منتظری با مراسم تاسوعا و عاشورا بر شدت برخورد نیروهای نظامی با عزاداران افزوده است. تعدادی از مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری در شهرهای مختلف از جمله اصفهان و زنجان به دلیل جلوگیری ماموران امنیتی برگزار نشد و همین امر بر اعتراض های مردم افزوده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد خبرنگاران خارجی از حضور و پوشش مراسم و درگیری ها میان مردم و نیروهای نظامی ممنوع شده اند و اجازۀ فعالیت خبری ندارند

Keine Kommentare: