Samstag, 11. August 2007

گزارشی از تظاهرات ایستاده در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس



جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰ اوت ۲۰۰۷
گزارشی از تظاهرات ایستاده در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس
در اعتراض به دستگیری فعالین کارگری و سرکوب های اخیر در ایران


امروز 9 آگوست 2007 ساعت 1 بعداز ظهر تظاهراتی در شهر پاریس در مقابل سفارت جمهوری اسلامی برگزار شد. این تظاهرات در ادامه هفته اعتراضی 4 تا 11 آگوست در ارتباط با دستگیری فعالین کارگری انجام شد. تظاهرات امروز به فراخوان کنفدراسیون جهانی سندیکاها و فدراسیون بین المللی حمل و نقل در بیش از 30 کشور حهان برگزار شده است. این تطاهرات در شهر پاریس به دعوت سندیکای کارگری س ژ ت و حمایت دیگر سندیکاهای کارگری مانند FO و CFDT و در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. این تظاهرات ها هم زمان شد با موج اعدام های اخیر در شهرهای مختلف ایران و هم چنین مجموعه اعتراضات ایرانیان خارج کشور نسبت به این اعدام های بی رویه وحشیانه.
در این آکسیون اعتراضی بیش از ۱۰۰ نفر زنان و مردان ایرانی و فرانسوی شرکت داشتند. اغلب تشکلات سیاسی فعال در پاریس در این آکسیون شرکت داشتند. تعدادی از زنان ایرانی، تصاویر متعددی از اعدامهای اخیر را در معرض نمایش قرار داده بودند.
قبل از شروع تظاهرات حدود ساعت ۱۲ سه تن از فعالین سندیکای س ژ ت به سفارت جمهوری اسلامی رفتند و تقاضای دیدار با سقیر را کردند. مسئولین سفارت اعلام کردند که آنها نمی توانند سفیر را ملاقات کنند. در نتیحه تقاضا کردند که نامه آنها به سفیر داده شود، آنها از دریافت نامه هم امتناع کردند و به فعالین س ژ ت گفتند که آنها می توانند نامه شان را از طریق پست به سفیر ایران در پاریس ارسال کنند!!
تظاهرات با سخنرانی مهشید از فعالین س ژ ت آغاز شد. وی گفت «شما که صدای ما را می شنوید، می خواهیم شما را از جنایات عظیمی که در ایران جمهوری اسلامی در حال رخ دادن است با خبر کنیم. هزاران زن و مرد آماج قتل عام هایی هستند که رژیم ایران طی چند روز گذشته به آن دست زده است. تا همین امروز که در این جا هستیم دهها نفر بر چوبه های دار در مراکز شهر های ایران حلق آویز شده اند. هم اکنون بیش از 4000 نفر حکم مرگ گرفته اند. این زنان و مردان چشم امید به همه انسانهای آزادیخواه جهان دارند. آنها در انتظارند که ما با اعتراضات گسترده مان نگذاریم جمهوری اسلامی به قتل عام زنان و مردان ادامه دهد.
این چوبه های دار بخشی از تدارک برای اعدام بقیه زندانیان سیاسی است که هم اکنون در زندانها هستند. اعدام فعالین کارگری، فعالین جنبش زنان، فعالین جنبش دانشجوئی و...........»
سپس فرانسوآ تی یر ریشر پیامی را از سوی کنفدراسیون س ژ ت خطاب به تظاهر کنندگان قرائت کرد. وی در پیام خود بر مبارزه برای آزادی محمود صالحی و منصور اسانلو از فعالین کارگری تاکید کرد.
برونو دالبرتو از سوی فدراسیون حمل و نقل س ژ ت در سخنرانی خود گفت: «اگر محمود اسانلو و محمود صالحی تروریست هستند، ما هم تروریست هستیم.» او گفت«امروز صبح در مقابل خانه اسانلو دهها قعال سندیکایی را پلیس دستگیر کرده است، ما همراه تمام سندیکالیستها و همه شهروندان جهان خواستار آزادی قوری و بی قید و شرط این فعالین کارگری توسط دولت ایران هستیم.» او در پایان سخنرانی خود گفت:" سندیکای س ژ ت در جهت دست یابی به عدالت اجتماعی در سطح جهان مبارزات خود را درهمبستگی با مبارزات سایر کارگران جهان ادامه می دهد."
در ادامه این سخنرانی ها، یکی از فعالین کارزار زنان برای لغو کلیه قوانین نابرابر و مجازات های اسلامی، اطلاعیه کارزار زنان را به زبان فرانسه قرائت کرد. در این اطلاعیه تاکید شده بود که «هدف اين دستگيريها، زندانها، شكنجه ها و اعدامها، از يكسو حذف دگرانديشان و از سوی ديگر ايجاد رعب و وحشت در میان مردم است. اراذل و اوباش واقعی 28 سال است در حكومتند و مردم آزاديخواه ايران روزی را انتظار ميكشند كه اين جنايتكاران را پس از سرنگونی به ميز محاكمه بكشانند.جنبش های رو به اعتلای زنان، كارگران، دانشجويان، معلمان ، مليتها و ... رژيم را به وحشت انداخته است و گسترش ددمنشيهايش نشانۀ استيصال اوست. سكوت رسانه ها و قدرتهای امپرياليستی و يا عكس العمل بسيار محدودشان در مقابل اين جنايتها، بار ديگر نشان ميدهد كه اين قدرتها مانند هميشه در سركوب مبارزات مردم در كنار حكومتهای ديكتاتور قرار ميگيرند و چون از آزادی دم ميرنند آزادی چپاول را درنظر دارند.»
یکی از زنان فعال ساکن پاریس نیز در پیامی خطاب به افکار عمومی فرانسه اعلام کرد که «ما در مقابل سفارت دولتی ایستاده ایم که نزدیک به سه دهه موجودیت خود را بر پایه سرکوب اکثریت مردم ایران تداوم داده است. دولتی که بند بند قوانین اش، رسما بی حقوقی مطلق زنان، کارگران و زحمتکشان و سلب کلیه آزادی های بنیادین انسانی است. دولتی که فرهنگ و اخلاقش، تحقیر و توهین به زنان، جوانان و ملل گوناگون است....»
احمد بخرد طبع از جانب ده نهاد کارگری در اروپا، استرالیا و کانادا که بخش مهمی از سازماندهی آکسیون های هفته اعتراضی را برعهده داشتند، قطعنامه ای را فرائت کرد. هم چنین تعدادی از رادیو و تلویزیون های فرانسوی و ایرانی نیز از این آکسیون گزارش تهیه کردند.
در این تظاهرات اطلاعیه سازمان زنان هشت مارس(ایرانی، افغانستانی) به زبان فرانسه در مورد جنایات اخیر جمهوری اسلامی نیز قرائت شد. در طی آکسیون مرتبا شعار "سرنگون باد جمهوری اسلامی"، "زنده باد همبستگی بین المللی" و توقف اعدام ها توسط تظاهرکنندگان داده می شد. آکسیون توسط فعالین سندیکای س ژ ت و قدردانی آنان از شرکت کنندگان به پایان رسید.

پاریس – 9 آگوست 2007
یکی از فعالین "کارزار زنان برای لغو کلیه قوانین نابرابر و مجازات های اسلامی علیه زنان" از پاریس

Keine Kommentare: