Dienstag, 10. Juni 2008

یورش وحشیانه به کارگران نیشکر هفت تپه


یورش وحشیانه به کارگران نیشکر هفت تپه

ودستگیری تعدادی از آنها



( کانون مدافعان حقوق کارگر ): امروز سه شنبه 21/3/1387در پی ادامه اعتصاب کارگران نی شکر هفت تپه، کارگران به سمت فرمانداری شهرستان شوش در حرکت بودند که در نیمه ی راه و در واقع در داخل بازار، نیروی انتظامی به انها حمله کرده و تمامی کارگران را مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی از آنها را دستگیر کرده است. طبق آخرین اخبار اسامی دستگیر شدگان از این قرار است : نجات دهلی – احمد راجی – ایرج عابدینی – محمد لیثی. آنها پس از دستگیری به آگاهی شوش منتقل شده اند و در آنجا شدیداً مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. در جریان ضرب و جرح کارگران توسط نیروی انتظامی به دستور کرم علی خسرو پور که فرماندهی این عملیات ضد کارگری را بر عهده داشت تعدادی از باتوم ها شکست! و تعدادی از کارگران به شدت مجروح شدند. همچنین پلیس تعدادی از تلفن های همراه و دوربین های حاضران را ضبط کرد.

****

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران: بنابه گزارشات رسیده از شوش، کارگران نیشکر هفت تپه صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه بیش از 3 ماه و سایر خواسته ها در مرکز شهر شوش تجمع نمودند.
کارگران که از ساعت 08:00 صبح در چهر دستگاه مرکز شهر تجمع کرده بودند و تعداد آنها بیش از 1000 نفر تخمین زده میشد با یورش وحشیانه نیروهای های وزارت اطلاعات، گارد ویژه ونیروی انتظامی مواجه گردیدند. تعداد زیادی از کارگران در اثر این یورش که ضربات باطوم زخمی شدند. تعداد زیادی از کارگران دستگیر شدند . از جمله دستگیر شدگان آقایان نجات دهلی و ایرج عابدینی می باشند.
در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای در سطح شهر حاضر شدند

Keine Kommentare: