Donnerstag, 25. Februar 2010

فیلم جدید از حمله به کوی دانشگاه تهران

زنان دستگیرشده در سلولهای انفرادی گوهردشت تحت شکنجه


زنان دستگیرشده در سلولهای انفرادی گوهردشت تحت شکنجه
زنان دستگیرشده اعتراضات اخیر در سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تعدادی از زنان دستگیر شده در جریان اعتراضات عاشورا و 22 بهمن در سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت کرج تحت شکنجه بسر می برند.
تعدادی از زنان دستگیر شده دراعتراضات عاشورا و روزهای قبل از 22 بهمن و روز 22 بهمن در سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی نگهداری می شوند. در حال حاضر حداقل 3 نفر از آنها در سلولهای انفرادی بسر می برند.آنها بدلیل پر بودن سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت به سلولهای انفرادی بند زنان منتقل شده اند. بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه های روحی و جسمی قصد دارند که از آنها اعترافات دروغین برای پرونده سازی و صدور احکام سنگین بگیرند.
اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:
1-خانم فاطمه ویسی روز عاشور دستگیر و به سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت منتقل شد.اعضای خانواده زندانی سیاسی فاطمه ویسی توسط این رژیم به خاطر اعتقادت سیاسی آنها اعدام شده اند.
2-مریم بهرامی از دستگیر شدگان روز 22 بهمن است
3- خانم کریمی گفته می شود از هموطنان بهائی است

4 خانم سمیه حسینی که همراه با برادرشان در روز 22 بهمن دستگیر شده اند گفته می شود اخیرا آزاد شده اند.
شرایط سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت کرج قرون وسطائی و معمولا برای بازداشتهای کوتاه مدت بکار برده می شود. در این سلولها در سالهای گذشته قتلهای زنجیره ای روی داده است که پیش از این ما با اسم و مشخصات آنها را افشاء کرده بودیم.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده مردم ایران و قرار دادن آنها در سلولهای انفرادی،شکنجه های قرون وسطائی و غیر انسانی برای گرفتن اعترافات دروغین جهت صدور احکام سنگین را محکوم می کندو از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه شکنجه و دستگیریهای خودسرانه می خواهد که برای پایان دادن به جنایتها سیستماتیک و مستمر علیه مردم ایران خواستار تشکیل جلسه اصطراری شورای امنیت برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت در ایران است.

06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر زنان سازمان ملل متحد
گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

صدراعظم آلمان: اروپای واحد در مقابل رژیم تهران


صدراعظم آلمان: اروپای واحد در مقابل رژیم تهران
رادیو آلمان: صدراعظم آلمان خواستار همکاری چین و روسیه در مورد تصویب تحریم‌ها علیه ایران شد. مرکل می‌گوید در صورت عدم همکاری سایر کشورها، اروپا خود وارد عمل خواهد شد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان می‌گوید مهمترین مسئله روز تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک قدرت اتمی و در پی آن، احتمال آغاز مسابقه‌ی ‌هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است. پس از انتشار گزارش آژانس‌بین‌المللی اتمی نگرانی دولت‌های غربی در مورد برنامه اتمی ایران شدت گرفته است.

صدراعظم آلمان که خواستار تصویب تحریم‌های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی است در مصاحبه‌‌ای با روزنامه فراکفورته آلگماینه (چاپ پنج‌شنبه ۲۵ فوریه) گفت:«من خواستار آنم که روسیه و چین و البته تا جایی که ممکن است سایر کشورها نیز مسئولیت‌پذیری نشان دهند و همکاری کنند.»

صدراعظم آلمان ضمن اشاره به نگرانی عمیق کشورهای اروپایی در مورد اهداف برنامه اتمی ایران، در مصاحبه روز پنج‌شنبه خود تأکید کرد که در صورت عدم همکاری تمامی کشورها در تصویب دور جدید تحریم‌ها، اروپا خود وارد عمل خواهد شد. آنگلا مرکل گفت:«ما اقدامات بعدی‌مان در همکاری نزدیکی با سایر کشورهای اروپایی هماهنگ می‌کنیم و در نظر داریم به عنوان اروپای واحد گام‌های مشترکی در زمینه برداریم.»

وی با اشاره به اینکه کارشناسان اقصادی نیز از تحولات ایران نگران هستند گفت:«بسیاری از کارشناسان اقتصادی نگرانی خود را در این زمینه با ما در میان گذاشتند. به عقیده ما ایران در مقابل افزایش فشار در برخی از زمینه‌ها به عنوان مثال تمامی اقداماتی که به صنعت پالایش و محصولات نفتی مربوط می‌شوند واکنش نشان خواهد داد. این بخش برای دولت ایران اهمیتی استراتژیک دارد.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته آینده در مورد تصویب دور جدید تحریم‌ها علیه ایران تصمیم‌ خواهد گرفت. در حالیکه آمریکا و کشورهای اروپایی خوستار تصویب این تحریم‌ها هستند چین و روسیه از همکاری در این زمینه سربازمی‌زنند. دولت آمریکا در تلاش است تا نظر موافق چین را پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل برای همکاری در این زمینه جلب کند.

Sonntag, 14. Februar 2010

خطاب به شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد


سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه و اتحاديه آزاد کارگران ايران
خطاب به شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳ فوريه ۲۰۱۰

در هفتمين اجلاس بررسي ادواري جهاني شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد، در روزهاي 15 تا 17 فوريه 2010 در مقر سازمان ملل متحد در ژنو، وضعيت حقوق بشر در ايران مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
شروع اين اجلاس مصادف است با چهارمين سالروز حمايت جهاني از کارگران زنداني سنديکاي شرکت واحد که در 15 فوريه 2006 در سراسر جهان بسياري از کارگران عضو اتحاديه هاي کارگري جهان با اعلام همبستگي با اين کارگران زنداني، صداي اعتراض خود عليه اقدامات ضد سنديکايي در ايران را به گوش مسوولان جمهوري اسلامي ايران رساندند.
مسوولان جمهوري اسلامي ايران در تمام اين سالها پس از آن دستگيريها و بازداشت کارگران و فعالان سنديکايي اعلام کرده اند که در صورت امضاي تعهد از سوي کارگران زنداني سنديکاي شرکت واحد مبني بر عدم فعاليت سنديکايي و اتحاديه اي، آنان از زندان آزاد خواهند شد. مسوولان امنيتي اعلام کرده اند که جمهوري اسلامي علي رغم پذيرش مقاوله نامه هاي بين المللي فعلا مصلحت نمي دانند که در ايران سنديکا تشکيل شود و چنانچه کسي اقدام به فعاليت سنديکايي کند مخالف نظام جمهوري اسلامي شناخته و محاکمه خواهد شد.
طبقه کارگر ايران در طول سي سال گذشته و بر خلاف مطالبات پايه اي انقلاب 57، نه تنها تغييري در بهبود شرايط زندگي شان ايجاد نشده است بلکه روزبروز بر ابعاد فقر، فلاکت و بي حقوقي آنان افزوده گرديده است. تا آنجا که امروز سازمان جهاني کار ايران را يکي از سه کشور اصلي در دنيا ميداند که کارگران در آن در بدترين شرايط کار ميکنند و پايه اي ترين حقوق شان بشدت نقض ميشود. وضعيت کار زنان و جوانان به يک معضل اساسي تبديل شده است، نبود ايمني کار، تبعيض، قراردادهاي موقت يکماهه و سفيد امضا به تنها شکل استخدام کارگران تبديل شده و حداقل دستمزد کارگران چهار برابر زير خط فقر است و ميليونها خانواده کارگري در نتيجه عدم پرداخت بموقع دستمزدهاي نان آورانشان بطور دائمي در غير انساني ترين شرايط براي زنده ماندن خود دست و پا ميزنند و موج عظيم بيکاري و خطر بيکار سازي کارگران شاغل، زندگي را بر آنان و خانواده هايشان به جهنمي غير قابل تصور تبديل کرده است وتنها راه برون رفت از اين شرايط غير انساني نياز به يک تغييرات اساسي در تمام سطوح اقتصادي و اجتماعي را ميطلبد.
شرايط ضد انساني فوق در حالي بر کارگران ايران تحميل شده است که در طول سي سال گذشته طبقه کارگر ايران از تمامي حقوق برسميت شناخته شده بين المللي خود محروم بوده و هر گونه اعتصاب و اعتراض کارگران و تشکل خواهي آنان با سرکوب، تهديد، بيکاري، زندان و اتهامات امنيتي مواجه شده است.
کارگران ايران در طول سالهاي گذشته عليرغم وجود سرکوب و خطر زنداني شدن و بيکارسازي، در اعتراض به شرايط مشقت بار خود بارها به ميدان آمده و در برخي مراکز با برپايي تشکلهاي خود و اعتصابات و تجمعات بي شمار در دهها و صدها مرکز توليدي و صنعتي نشان دادند حاضر به تحمل شرايط غير انساني حاکم بر کار و زيست شان نيستند. ابعاد اين اعتراضات را در اين يکماه گذشته ميبنيم که بسياري از شرکت کنندگان در اعتراضات خياباني از زنان، جوانان و کارگران و خانواده‌هايشان هستند.
هفتمين اجلاس بررسي ادواري جهاني شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در شرايطي برگزار مي‌شود که هنوز رئيس و نايب رئيس سنديکاي واحد آقايان منصور اسالو و مددي، نمايندگان سنديکاي نيشکر هفت تپه آقاي علي نجاتي، و عليرضا ثقفي و برخي ديگر از فعالين کارگري در زندان، آقاي فرزاد کمانگر معلم در زير حکم اعدام، بسياري از دستگير شدگان اول ماه مي امسال در انتظار صدور حکم و تعدادي از فعالين سنديکاي واحد بصورت بلاتکليف منتظر بازگشت به کار هستند.
ما اميدوارم خواست ‌هاي کارگران ايران که داشتن يک زندگي انساني و شرافتمندانه و بدور از هر گونه سرکوب و رعب و وحشت است در اين اجلاس مورد بررسي قرار بگيرد و در طول هفتمين اجلاس بررسي ادواري جهاني حقوق بشر به آن پرداخته شود.

فوري ترين و حداقل ترين اين خواست ‌ها در شرايط حاضر عبارتند از:
- لغو مجازات اعدام و آزادي فوري و بي قيد و شرط کليه فعالين کارگري و ديگر جنبشهاي اجتماعي از زندان
- لغو اتهامات کليه دستگيرشدگان جنبش کارگري و ساير جنبشهاي اجتماعي و صدور حکم منع تعقيب قضائي آنان
- آزادي بي قيد و شرط ايجاد تشکلهاي کارگري بدون کسب اجازه از کارفرمايان و نهادهاي دولتي و پذيرفتن کليه کنوانسيونهاي بين‌المللي کارگري و بر چيده شدن تمامي نهادهاي غير کارگري از محيط هاي کار و محاکمه سرکوبگران و نقض کنندگان حقوق کارگران
- آزادي بي قيد و شرط اعتصاب، اعتراض، تجمع و آزادي بيان
- برابري کامل حقوق زنان و مردان در محيط کار و تمامي عرصه هاي زندگي اجتماعي و اقتصادي و خانوادگي
- محو کار کودک و تامين امکانات رفاهي، آموزشي و بهداشتي براي همه کودکان

سنديکاي کارگران شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
سنديکاي کارگران نيشکر هفت تپه
اتحاديه آزاد کارگران ايران

ویدئو ساحته شده از تصاویر گوگل ارث، وضعیت جمعیت و اتوبوس های خود جوش و... در 22 بهمن

ویدئو ساحته شده از تصاویر گوگل ارث، وضعیت جمعیت و اتوبوس های خود جوش و... در 22 بهمن

تظاهرات ۲۲ بهمن، در شهر مونیخ

عکس؛ حماسه اتوبوس در 22 بهمن 88

عکس؛ حماسه اتوبوس در 22 بهمن 88
یکی از خوانندگان با ارسال عکس زیر: حماسه اتوبوس . عكس تعدادي از اتوبوس هايي كه در 22بهمن ماه مردم را از شهرهاي مختلف به تهران آوردند . در صورتي كه برنامه گوگل ارت را دراختيار داريد مي توانيد عكس هاي اين روز را كه نشان دهنده خالي بودن ميدان آزادي است ببينيد . عکس هايي كه از بالاي ساختمان ها گرفته شده تا 1000 اتوبوس را كه بسيجي ها را به تهران مي آورند نشان مي دهد



قم؛ فاحشه خانه ای به وسعت یک شهر


قم؛ فاحشه خانه ای به وسعت یک شهر
برگرفته از سایت پویشگران

اخيرا در سايت زيگزاگ گزارشی چاپ شده درباره ی تن فروشی در شهر قم با نام «ازدواج موقت در مهمترين شهر مذهبی ايران». اين گزارش از فضاي زشت، غير انسانی، و هراس انگيز اين شهر پرده بر می دارد و خواننده را با شهری روبرو می کند که در واقع «فاحشه خانه» ای بزرگ است که در آن، حتی در کنار امامزاده ها که ظاهرا بايد محلی روحانی و آرام و به دور از اين مسايل باشند، خود طلبه ها به خريد و فروش سکس، تحت عنوان صيغه و حرام را حلال کردن و مهريه رد و بدل نمودن، مشغول بکار هستند. از زن جوان گرفته تا زن های بيمار و معتاد، و از سی ساله تا پنجاه ساله، همگی به فروشی مشغولند و از اين راه برای خود ايجاد درآمد می کنند. در بين خريداران سکس هم از جوان هفده ساله تا مرد 50 ساله را می توان ديد. قيمت ها متفاوتند و بيشتر در حول «۱۰ هزار تومان برای یک روز، ۵۰ هزار تومان برای یک هفته و یک سکه برای یک ماه» دور می زنند. در اين گزارش از قول طلبه ای که هشت سال است در حوزه علميه قم درس می خواند، گفته شده که «طلبه ها شماره تلفن روحانیانی را دارند که زن های صیغه‌ای را می‌شناسند و آلبوم‌هایی را دارند که عکس این زن ها در آن‌هاست. این روحانیان با گرفتن روزی ۱۰، ۱۵ هزار تومان افراد را صیغه می‌کنند و صیغه نامه می‌دهند». قبرستان شهر قم، به نام شيخان، که بسياری از آيت الله ها و حجت الاسلام های سرشناس و شهدای جنگ در آن مدفون هستند، محل خريد و فروش سکس است و محل اجتماع زنانی محسوب می شود که منتظر مشتری صيغه هستند. يکی از آرامگاه های اين قبرستان، متعلق به میرزای قمی از روحانیون مشهور است و زن ها اغلب دور اين آرامگاه جمع می‌شوند: «اگر روزهای وسط هفته یا پنجشنبه ها بروید حضور آن ها را خوب حس می‌کنید؛ زن های چهل، پنجاه ساله به بالایی که دوست دارند صیغه بشوند». این حرف ها را «علی» می‌گوید، طلبه ای که عبای قهوه ای پوشيده و عمامه ای سفید به سردارد. «این زن ها را بیشتر مردها و روحانیانی که سن و سالی از آن ها گذشته است و یا همسرانشان به سفر رفته اند صیغه می‌کنند». و اين شهری است که ورد زبان حوزه های علميه ی آن شرح تنزل اخلاق و فقر و فساد و تباهی و فحشا در مغرب زمين است.
تهران: كشته نداديم كه سازش كنيم رهبر قاتل رو ستايش كنيم



استقلال آزادی جمهوری ایرانی متروی تهران 22 بهمن

حمله وحشیانه به مردم با پرتاب گاز اشک آور 22 بهمن

لشگرکشی خیابانی در تهران 22 بهمن

گزارشی از تهران؛ هراس و لشکرکشی رژیم در تهران
گزارش دریافتی: دریک منطقه تهران (میدان آزادی) وبطور محدود ونمایشی وفرمایشی که با پول وبخشنامه وابلاغیه وتهدید حداکثر حدود بین50 تا 100هزار دانش آموز وارتشی وکارمند ادارات مختلف وافسران ودرجه داران سپاه وارتش وخلاصه تمامی نانخوران وجیزه بگیران وامتی که با پول گرفتن درتمامی تجمعات بصورت سیاهی لشکر حضورداشته وخواهند داشت، آمده بودند تا اگربتوانند قدرت حکومت نظامی امنیتی - فاشیستی جمهوری اسلامی را بنمایش بگذارند وویترینی بشوند از 70 میلیون ایرانی خسته ومنزجراز حکومتی که بجز چالش آفرینی وتنش خواهی و ایجاد بلوا درمنطقه وجامعه جهانی هیچ ارمغانی بهمراه نداشته است.
درمنا طق دیگر تهران که میتوان محدوده آنرا از میدان هفت تیر - خیابان کریم خان زند - میدان ولیعصرتا میدان صادقیه - بزرگراه اشرفی اصفهانی - بزرگزاه آیت الله کاشانی وخیابانهای منشعب به آن برشمرد، مردمی آمده بودند تا درمقابل تجمع دولتی ها درمیدان آزادی صف آرائی نمایند که نه پولی گرفته بودند ونه توقعی داشتند بجز مطالباتی که سی ویک سال است بوسیله حکومت جمهوری اسلامی پایمال گردیده واز22 خرداد به این سو با روشن شدن تقلب درانتخابات ریاست جهموری چون اتشفشانی بزرگ فوران نمود وهرروز هم دامنه دارتر از پیش درفواران خواهد بود. همان میلیونها ایرانی متنفرو مملو از خشمی که آمده بودند تا با سکوت وحضورشان نفرت وانزجارشان را بنمایش بگذارند وبه جهانیان نشان بدهند که این نظام جهل وجابر نماینده مردم ایران نیست وخواست آنها یک رفراندم است که سالهاست نیازآن احساس میشود.
آنانیکه در میدان آزادی جمع شده بودند همه از رسانه وتریبون وآزادی گفتار و حمل هرگونه پلاکارد را داشتند، اما برای این جمعیتی که میتوان ادعا نمود که اگر بهشان فرصت داده میشد سر به میلیونها میزد ونمادشان هم سبز بود همه چیز ممنوع بود. برای اینها ازنه امروز همه چیز ممنوع بود! که از مدتها پیش وشاید درفردای بعد ازعاشورا همه چیز ممنوع شده بود. اکثریت بزرگ مردم ایران که طی هشت ماهه گذشته با عنوان جنبش سبزبحرکت درآمده، بخوبی این مهم را دریافته اند که ازهمان موقع (حرکت بعد ازعاشورا) تمامی سران حکومت از رهبر گرفته تا سران سپاه وامامان جمعه ونمایندگان مجلس و دیگران شب وروز مشغول تهدید وارعاب بوده اند که هرگونه حرکتی بجز حرکت میدان آزادی ودرود به رهبر و مرگ بر این وآن ممنوع بوده واگر چنین جماعتی بحرکت دربیاید، با آنها با تمام قوا درهم کوبیده خواهد شد. بهمین دلیل بود که امروز تمام تهدیدات عملی گردید و رژیم ازهمان ساعات اول 22بهمن با آسودگی خیال ازآنسو، بسراغ اینطرفی ها آمده بودند تا با بگیروببند وبازداشت به تحقق فرامین رهبر وسران سپاه جامع عمل بپوشانند. هجوم آوردند تا دراولین ساعات روز با وحشیانه ترین شکل ممکن هزاران زن ومرد، دختروپسر، وپیروجوان را بجرم حضوردرخیابانها در نقاط مختلف بازداشت کنند وببرند. آمده بودند تابا حمله وهجوم هم موبایل های مردم خصوصا" جوانان را توقیف کنند وهم ساعت ها راهی بازداشتگاههای وزراء وزیرزمین مجتمع مستقر درمیدان هفت تیرومکانهای دیگرنمایند.
برابر اطلاعات حاصله جمعی ازبازداشت شدگان با اخذتعهد وگرفتن شماره موبایل ها وبررسی محتوای آنها که فیلم یا عکسی درآن نباشد، بعضی را مسترد، ولی بسیاری دیگرازموبایل ها را توقیف و صاحبان آنها نیز دربازداشت نگه داشتند تا درآتیه نزدیک باردیگربا برگزاری نمایشات تلویزیونی آنها رابعنوان عوامل آمریکا واسرائیل و آنگلیس و آلمان معرفی، تا بازجویان وقاضی صلواتی ودیگر قضات دادگاههای انقلاب باردیگر بتوانند برای آنها احکام محارب واغتشاشگر واتهاماتی ازاین دست را ساخته ودرصورت امکان خون بیشتری بخورند وبریزند تا شاید ازاین طریق مردم ناراضی را به سکوت وادارنمایند.
مهدی کروبی اعلام نموده بود که ساعت ده صبح به میدان صادقیه خواهند آمد، رژیم مهرورز اسلامی ضمن استقرار هزاران نیروی گارد ویژه - بهمراه صدها تن ازاوباشان لباس شخصی ازجنس بسیجی ها و امنیتی ها در مقابل مردمی که هرلحظه داشت میرفت تا بیک تجمع گسترده بدل شود مبادرت به حمله به مهدی کروبی نمودند که مردم با مشاهده این صحنه شروع به شعار دادن نمودند. دراین زمان گارد ویژه با هجومی بسیار وحشیانه وشلیک گازاشک آور وضرب وشتم بیرحمانه تجمع مردم را به تفرق کشاندند. انباشت نیروها در میدان صادقیه وخیابانهای اطراف بحدی بود که تصور آن دریک شهربزعم حاکمان وبرخلاف تمامی تهدیدات سرداران سپاه، خصوصا" سردارهمدانی که شخصا" در میدان صادقیه ودراتومبیل شاسی بلند مشکی و شیشه های تارعنکبوتی در کنار برج نگین درضلع جنوب شرقی میدان صادقیه نشسته بود، درذهن هیچ انسان باور مندی نمیگنجد.
بگیروببند ومتفرق کردن مردم که معلوم بود در دستور کار قراردارد ازهمان ساعات اولیه آغازشد وماموران حاضرکه به انواع واقسام تجهیزات ولباسهای ویژه ملبس بودند تلاش برآن داشتند تا از بهم پیوستن مردم وشکل گیری یک راهپیمائی بزرگ که امکان شکل گیری آن در کوتاه ترین زمانم ممکن اجتناب ناپزیر مینمود جلوگیری نمایند. با همه این احوال مردم درفلکه صادقیه بعد ازحمله به کروبی با سردادن شعار مرگ بر استبداد ومرگ بر دیکتاتور خشم خودرا بنمایش گذاشتند. در خیابان کریمخان هم با شعار یا حسین میرحسین مردم خشم خودرا بنمایش گذاشتند. اما وقتی کار به حمله وهجوم نیروهای لباس شخصی وگارد ویژه رسید نهایتا" متفرق شده و به کوچه ها و خیابانهای اطراف گریختند. درواقع رژیم هم همین را میخواهد که مردم متراکم نشوند و تجمعات بزرگ صورت نگیرد که رژیم ناچار به پرداخت هزینه سنگین شود. بهمین جهت لازمست که تئوریسین ها ونظریه پردازان جنبش سبزبرای تجمعات بعدی که مهمترین آن جشن چهارشنبه سوری خواهد بود باید راهکارهای مناسب و چند جانبه ومتغیررا پیش بینی نمایند تا بتوانند موجبات سردرگمی نیروهای رژیم را فراهم آورند.
نکته بسیار مهم این بود که از سه - چهار روز پیش با بهانه های مختلف خطوط اینترنت بشدت دچار اختلال ئافت سرعت شده بود واز شب گذشته حدود ساعت 2 بعد ازظهر خطوط اینترنت بکلی قطع و آنتن موبایل ها وحتی خطوط تلفن ثابت دراکثرمناطق تهران مختل وآنتن تلفن های همراه از صبح امروزدرهمه نقاط تهران بکلی قطع وامکان هیچ تماسی میسر نبود. از طرفی با توجه به پخش بودن نیروهای لباس شخصی درمیان مردم گرفتن عکس یا فیلم بوسیله موبایل هل ها یک ریسک بزرگ محسوب میشد مگر از سوی کسانیکه در این مناطق زندگی میکردند و امکان اینکه از داخل خانه و از پنجره ها بتوانند عکس یا تصاویر تهیه نمایند، برای مردمی که در داخل خیابان بودند یک ریسک بسیار جدی پر خطر بحساب میامد.
بعنوان یک ناظر وشاهد عینی که چند صحنه را شخصا" از نزدیک شاهد بودم، میخواستم به این موضوع اشاره کنم که این خبرنگاران خارجی که به تهران دعوت شده بودند برای چه کاری آمده بودند؟ مگرنه اینست که یک خبرنگار باید بعنوان انعکاس اخبارانجام وظیفه وبه رسالت خود عمل نماید؟ اگر چنین است باید بپذیریم که این خانمها و آقایان که بعنوان خبرنگار به تهران دعوت شده بودند، چندان تفاوتی با آنانیکه پول گرفته بودند تا بمیدان آزادی بیایند و برای احمدی نژاد کف وسوت بزنند تفاوتی نداشتندو آنها مزدور و جیره خوار هستند ، این خبرنگاران هم همین بودند. اگر غیر ازاین باشد یا میبود! ضرورت وشرف خبرنگاری اقتضا میکرد تا پس از شنیدن اطلاعیه ای و ابلاغیه ای که از طرف دولت احمدی نژاد وحکومت ولایت مطلقه به آنها، مبنی براینکه آنها فقط ملزم هستند تا چرندیات احمدی نژادرابشنوند وآنرا انعکاس بدهند، وحق تردد بجاهای دیگررا ندارند، درهمان زمان باید عطای آمدن به تهران را به لقای چنین سفری می بخشیدند وخودشان را تا این مقدار تحقیرشده نمیدیدند، مگرهمان فرضی که بدان اشاره شد. یعنی مزدوری در لباس خبرنگار، که دراینصورت باید دور خبرنگاران هم یک خط قرمزکشید.
چرا که اگربحق برای خبر وانعکاس اخبار و واقعیات جامعه ایران درچنین روزی به تهران آمده بودند و اگرواقعا" خبرنگاربودند و به رسالت واصالت این شغل مقدس احترامی میداشتند یا باید نمی آمدند، یا اگرمیپذیرند که بیایند باید این اختیار را داشته باشند که با فراق بال بتوانند به انعکاس خوب و بد بپردازند. ای کاش چنین بود و یک - دو نفرازاین خبرنگاران میتوانستند سری به میدان صادقیه وخیابان کریم خان زند ومیدان ولیعصرو... میزدند تا با چشم خود ببینند که آنسوی تهران با این سوی تهران، آری فقط تهران در دوسوی تهران موضوغات چه تفاوتهای فاحشی با یکدیگر دارند. امیدوارهستیم که خودشان با توجه به آن محدودیت بزرگی که دولت برای آنها قائل شده بود دریابند که حقیقت 22 بهمن درآن نمایشی نبود که آنها مجبور به انعکاس آن شدند، بلکه حقیقت در جای دیگر وسوی دیگر تهران بود که رژیم ناچارشد دردو مرحله با هلی برد نیروهایش را جا بجا نماید. وامیدواریم که این خبرنگاران با وجدانی بیدار که اولویت اول در شغل خبررسانی است با قلم وبیان خود واقعیات را برای مردم خود آنطورکه بوده انعکاس دهند.
تهران 22بهمن 88
ساعت تنظیم خبر 15


Dienstag, 9. Februar 2010

فراخوان به تظاهرات ۲۲ بهمن، در شهر مونیخ

فراخوان به تظاهرات ۲۲ بهمن، در شهر مونیخ

وزارت خارجه ایتالیا: حمله بسیج به سفارت ایتالیا در تهران


وزارت خارجه ایتالیا: حمله بسیج به سفارت ایتالیا در تهران
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، وزارت خارجه ایتالیا دقایقی پیش اعلام کرد نیروهای شبه نظامی بسیج روز سه شنبه با تجمع در برابر سفارت این کشور در تهران درصدد حمله به ساختمان سفارتخانه برآمدند.

به گفته وزیر خارجه ایتالیا، مهاجمان با سردادن شعارهای "مرگ بر ایتالیا" و "مرگ بر برلوسکونی" (نخست وزیر ایتالیا)، اقدام به پرتاب سنگ به سمت ساختمان سفارت کرده و قصد حمله به سفارتخانه را داشتند که نیروهای پلیس مانع این کار شدند.

وزیر خارجه ایتالیا افزود، در پی این اقدام، سفیر ایتالیا در تهران در مراسم رسمی سالگرد 22 بهمن شرکت نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت، نخست وزیر ایتالیا هفته گذشته در سفر به اسرائیل خواهان اقدامات جدی از سوی جامعه جهانی علیه رژیم تهران شده بود.

تظاهرات معترضان در مقابل دفتر فرهنگی رژیم در لندن

رویارویی رژیم تهران با غرب کلید خورد


رادیو آلمان؛ رویارویی رژیم تهران با غرب کلید خورد
رادیو آلمان: جمهوری اسلامی با ارسال نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسماَ غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد را اعلام کرد. آغاز غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی، به معنای نقض تمامی پنج قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد برنامه اتمی جمهوری اسلامی است. جامعه بین‌المللی با نگرانی به تصمیم جدید اتمی جمهوری اسلامی می‌نگرد. به گفته کارشناسان اتمی، غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران به معنای راه‌اندازی دست‌کم ۲ هزار سانتریفوژ است و زمان لازم نیز یک سال تخمین زده می‌شود. برای ساخت بمب اتمی اورانیومی با غلظت ۸۰ تا ۹۰ درصد لازم است. دستیابی به اورانیوم ۹۰ درصدی نیازمند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سانتریفوژ دیگر و دست‌کم شش ماه وقت اضافی است. با ورود به مرحله جدید غنی‌سازی، رویارویی جمهوری اسلامی با غرب کلید خورده است.

كارگران معترض تونل توحيد در تهران را بستند

كارگران معترض تونل توحيد در تهران را بستند
روزنامه آفتاب یزد: كارگران تونل توحيد، در پي پرداخت نشدن حقوق خود مقابل ورودي تونل اجتماع كردند.‌به گزارش شبكه ايران، بعدازظهر ديروز جمعي از كارگران تونل توحيد در مقابل اين تونل تجمع كردند.اين تجمع سبب ‌شد تا مسير شمال به جنوب بزرگراه چمران از برج ميلاد تا درب تونل با ترافيك شديدي همراه شود.‌پيگيري شبكه ايران حاكي است، جمعي از كارگران تونل توحيد به دليل عدم پرداخت حقوق معوق خود در حالي كه ‌برخي از آنها لباس كار پوشيده بودند به نشانه اعتراض در برابر ورودي‌هاي اين تونل خوابيده و از عبور و مرور ‌خودروها جلـوگيري كردند.‌اين اقدام آنها تا قبل از آمدن پليس راهنمايي و رانندگي، سبب شده بود تا نزديك به نيم ساعت، خودروها در ‌ورودي و داخل تونل محبوس شوند. اين مسئله سبب شد تا برخي از مسافران اين خودروها با پاي پياده از تونل ‌خارج شوند. همچنين برخي از شهروندان با تلفن همراه خود براي گرفتن عكس و فيلم از اين تجمع روانه تونل ‌شدند كه اين امر نيز بر شدت ترافيك افزود.


رکورد شرم آور : بیش از ٦٥ روزنامه‌نگار زندانی در ایران امری بی‌سابقه در جهان



رکورد شرم آور : بیش از ٦٥ روزنامه‌نگار زندانی در ایران امری بی‌سابقه در جهان
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹ فوريه ۲۰۱۰

در آستانه برگزاری مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران مسوولان جمهوری اسلامی با دستگیری‌ گسترده فعالان و روزنامه‌نگاران همه‌ی توان خود را به‌کار گرفته‌اند، تا مانع از تظاهرات اعتراضی علیه رژیم شوند.
ژان فرانسوا ژولیارد دبیر اول گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام کرد " در پی دستگیری‌های گسترده چند روز گذشته آمار روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی از مرز ٦٥ نفر گذشته است. این تعداد روزنامه نگار زندانی در یک کشور در ٢٥ سال گذشته و از تاریخ تاسیس گزارشگران بدون مرز بی‌سابقه است. این دستگیری‌ها فقط منحصر به تهران نیست، در بسیاری از شهرستان‌های ایران روزنامه‌نگاران و فعالان مطبوعاتی احضار و زندانی شده‌اند. "
گزارشگران بدون مرز با ارسال نامه‌ای به خانم ناوانتم پيلای کميسر حقوق بشر سازمان ملل مراتب نگرانی عمیق خود را از وضعیت نقض حقوق بشر و آزادی بیان و مطبوعات در ایران، اعلام و از ایشان خواستند به مقامات مسئول جمهور اسلامی در باره عدم رعایت تعهدات بین المللی هشدار دهند.
همچنین گزارشگران بدون مرز از با ارسال نامه ای دیگر به مسوولان ٢٧ کشور اروپایی، امریکا، کانادا و برخی از کشورهای جهان که حقوق بشر را محترم می‌شمارند، با اعلام نگرانی از اعدام های قریب‌ الوقوع از آنها خواسته است که "هم‌صدا مضحکه عدالت و دادگاه‌های فرمایشی را محکوم کنند." به جمهوری اسلامی هشدار دهند که " در برابر اعدام‌ مخالفان و معترضان این کشورها واکنش جدی نشان خواهند داد و به نام دفاع از حقوق بشر سفرای خود را از این کشور فرا خواهند خواند. "
گزارشگران بدون مرز از بازداشت تعداد دیگری از روزنامه نگاران در روزهای ١٨ و ١٩ بهمن مطلع شده است :
- اکبر منتحی روزنامه نگار بسیاری از روزنامه‌های توقیف شده از جمله اعتماد ملی
- احمد جلالی فراهانی خبرنگار مهرنیوز که یک روز پس از اخراج بازداشت شده است
- سمیه مومنی روزنامه نگار نشریه نسیم بیداری
- مهسا جزینی خبرنگار روزنامه ایران در اصفهان
- زینب کاظم خواه خبرنگار هنری ایسنا
- امیر صادقی عکاس روزنامه فرهنگ آشتی
- حسن ظهوری خبرنگار خبرگزاری میراث فرهنگی
- احسان مهرابی خبرنگار روزنامه فرهیختگان
- وحید پوراستاد روزنامه‌نگار پر سابقه و روزنامه فرهیختگان
-

گزارشگران بدون مرز یادآور می شود در پی دستگیری های روزهای گذشته از سرنوشت ده‌ها روزنامه نگار و وب‌نگار ایرانی بی اطلاع است و امکان بازداشت آنها را امری محتمل می‌داند.
در تاریخ ١٤ بهمن گزارشگران بدون مرز از بازداشت علی محمد اسلام پور مطلع شد. سردبیر نشریه ندای وقت پس از احضار به شعبه نهم دادگاه انقلاب کرمانشاه با اتهام " نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان" زندانی شد. این روزنامه نگار هچنین مدیریت وبلاگ قصرنیوز را نیز برعهده دارد.
وزرات اطلاعات در تاریخ ١٧ بهمن ماه با انتشار اطلاعیه ای مسولیت بازداشت ٧ شهروند ایرانی را برعهده گرفت. در این اطلاعیه بدون نام بردن از بازداشت شدگان، دستگير شدگان به همکاری با رادیو فردا و " آموزش‌هايی در زمينه شيوه‌های مختلف براندازی نرم و اخلال در نظم و امنيت عمومی، شايعه‌سازی و ساير اقدامات خرابکارانه» متهم شده‌اند. ارمان مستوفی یکی از مدیران رادیو فردا در این باره با تکذیب کامل اطلاعیه وزارت اطلاعات اعلام کرده است که این رادیو در ایران خبرنگار ندارد ."
از تاریخ ١٠ بهمن شبکه اینترنت در ایران به شکل جدی دجار اخلال و در برخی مناطق کاملا قطع شده است. بسیاری از شرکت های خدمات دهنده تلفن همراه امکان ارسال پیامک را قطع کرده اند.
از سوی دیگر جمعی از روزنامه‌نگاران تبعیدی با ارسال نامه‌ای به همکاران خود در رسانه‌های بین المللی از آنها خواسته‌اند که به هنگام سفر به ایران به مناسبت مراسم ٢٢ بهمن در " در دام نقشه قاتلان آزادی " نیفتند. این روزنامه‌نگاران " دعوت از خبرنگاران خارجی برای پوشش دادن مراسم سالگرد انقلاب در روز ٢٢ بهمن را بخش دیگری از نقشه فریبکارانه دولت غیر قانونی محمود احمدی نژاد " اعلام کرده‌اند : " بسیاری از خبرنگاران رسانه‌های خارجی بعنوان جاسوس دستگیر و فعالیت بخش عمده رسانه‌های جهانی را ممنوع شده است، اکنون می‌کوشد با دعوت از خبرنگاران رسانه های جهانی، می خواهد به نمایش مردمی بودن خود را پوشش جهانی بدهد. روش حکومت ایران کانالیزه کردن خبرنگاران بسوی تظاهرات دولتی و ممانعت از حضور انها در نقاط دیگر است.
شما نه تنها بعنوان نمایندگان رسانه های جهان آزاد، بلکه بجای همکاران ایرانی خود که در تبعید یا زندانند به ایران می روید. دعوت کننده شما دولتی آزادی کش، ضد مطبوعات آزاد و پایمال کننده بدیهی ترین حقوق انسانی است
.