Montag, 3. Dezember 2007

بازداشت دانشجویان در تهران

بازداشت دانشجویان در تهران
حداقل ۶ دانشجوی دانشگاه های تهران، صبح امروز بازداشت شده اند.
تعدادی از فعالین دانشجویی توسط نیروهای امنیتی واطلاعاتی درتهران بازداشت و تا هم اکنون از سرنوشت آنان خبر موثقی دردست نیست.
نیروهای امنیتی در آستانه برگزاری مراسم شانزده آذر اقدام به عملیات بازدارنده علیه دانشجویان نموده اند.
نیروهای امنیتی به منزل مهدی گرایلو از رهبران دانشجویی یورش برده و او را با ضرب و شتم بازداشت نموده اند و وسایل و اموال شخصی وی را ظبط کرده اند و باخود برده اند.
همزمان تعدادی دیگر از دانشجویان در میانه راه و اطراف دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی دستگیر و ربوده شده اند.
تهدید و محاصره دیگر دانشجویان در دانشگاه تهران و خوابگاههای دانشگاه ادامه دارد.
چندین فعال اجتماعی و دانشجویی همزمان در تهران و شهرستانها به اداره اطلاعات و ستاد خبری نیروی امنیتی انتظامی احضار شده اند.
اسامی دستگیرشدگان :
۱- مهدی گرایلو۲- انوشه آزادفر۳- الناز جمشیدی۴- احسان آزادفر۵- نادر احسنی۶- سعید حبیبی هم به منزل و دانشگاه مراجعه نکرده است و به احتمال زیاد ایشان هم بازداشت شده است.

بازداشت و تهدید دانشجویان ادامه فضای سرکوب و خشونت در جامعه توسط نیروهای امنیتی انتظامی است. این تعرض به معنای ممانعت از فعالیت جمعی دانشجویان و سلب آزادی بیان و تجمع از آنان است.

دانشجویان ! مردم مبارز!
در برابر تعرض به محل زندگی و تحصیل همقطاران و فرزندانتان اعتراض کنید. نباید فرصت داد که نیروهای امنیتی واطلاعاتی دانشجویان را شکنجه کنند و آزار دهند. نباید فرصت داد دانشجویان را به زندان بکشند. اعتراضات جمعی و متشکل دانشجویان و مردم در تهران و دیگر شهرها میتواند نیروهای دولت اسلامی را وادار به آزادی دانشجویان بازداشتی کند.
اعتراض به دستگیری دانشجویان مبارز در همه سطوح داخلی و خارجی، برای همه فعالین مدنی، سیاسی و مدافع حقوق بشر عاجل و ضروری است.


کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

Keine Kommentare: