Mittwoch, 19. November 2008

جمعه اول آذربوی خون فروهر ها می آید


جمعه اول آذر بوی خون فروهر ها می آید

روز جمعه اول آذرماه دهمین سالگرد قتل فیجع و ناجوانمردانه داریوش و پروانه فروهر رهبران حزب ملت ایران در سال 1387 و در ادامه سلسله قتل های زنجیره ای- امنیتی است. این قتل ها از بعد از قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 بصورت پراکنده در تهران و شماری از شهرهای ایران صورت گرفت و اوج آن در دورانی است که مردم ایران در یک انتخابات باشکوه محمد خاتمی را برای ریاست جمهوری انتخاب کردند.
با آنکه در سالهای دولت خاتمی مراسم سالگرد این قتل ها، علیرغم همه کارشکنی های مخالفان اصلاحات و گروه های فشار و تهاجم های سازمان یافته سازمان امنیت موازی برگزار می شد، از بعد از روی کار آمدن احمدی نژاد که خود، حداقل متهم به مشارکت در یکی از این قتل ها، یعنی قتل دکتر سامی وزیر بهداری دولت بازرگان است، از برپائی مراسم این سالگردها، حتی بر سر گور آنها و با شرکت اعضای خانواده آنها نیز جلوگیری می شود.
به همین دلیل پرستو فروهر فرزند داریوش و پروانه فروهر اعلام داشت که امسال این مراسم در منزل این دو قربانی امنیتی از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود.
داریوش و پروانه فروهر در خانه ای ساده و قدیمی در انتهای خیابان هدایت (خیابانی که دروازه شمیران را به سعدی جنوبی وصل می کند)، کوچه شهید مرادزاده، پلاک 22 زندگی می کردند و در همین خانه ترور امنیتی شدند
.

Keine Kommentare: