Montag, 14. September 2009

مرگ دلخراش یک پناهنده و فرزند ده ساله اش در شهر وان – ترکیه

مرگ دلخراش یک پناهنده و فرزند ده ساله اش در شهر وان – ترکیه
روز جمعه ، 11.9.2009 ، کمال رحیم پور و کودک ده ساله اش، هنگام مراجعت از محل کار در جاده ادميت شهر وان، دچار حادثه تصادف با یک اتومبیل شدند. متاسفانه كمال همان جا کشته میشود و بچه ده ساله او نیز پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات وارده بعد از گذشت يك ساعت جان ميسپارد.
کمال رحیم پور و خانواده اش هشت سال پیش به سازمان ملل در ترکیه پناهنده شده و همچون دیگر پناهجویان در بی حقوقی و فقر مطلق به سر می بردند. كمال، بخاطر عدم توان پرداخت كرايه ماشين، در گرما و سرما، برای تهیه حداقل معاش خانواده اش با يك دوچرخه خود را به محل کار میرساند. متاسفانه روز جمعه هنگامی که کودکش را نیز به همراه داشت دچار سانحه شدند و با مرگشان خانواده، آشنایان و پناهجویان شهر وان را دچار غم و اندوه کردند. بنا به خبر دریافتی از دفتر پناهندگی حزب اتحاد کمونیسم کارگری – واحد وان، عوامل جنایتکار رژیم اسلامی ایران اجازه انتقال جنازه کمال و فرزندش را به مهاباد - ایران نداده اند. از اینرو، امروز یکشنبه طی مراسمی با حضور خانواده و تعداد زیادی از پناهجویان شهر وان، این دو عزیز را در میان غم و اندوه در شهر وان به خاک سپردند.
حوادث رانندگی و تصادفات هميشه وجود داشته اند. اما ناامنی و بیحقوقی ای که پناهجویان را به انحا مختلف به کام مرگ و نابودی میکشاند، "طبيعى" نيستند. اين حوادث٬ اگرچه بطور مستقيم٬ مسببینى دارد. همانها که باعث آواره شدن مردم محروم ايران شدند٬ همانها که با پناهجويان در ترکيه مانند اسراى جنگى رفتار ميکنند٬ همانها که کمترين امنيت و حقوق انسانى را طبق موازين خودشان هم براى پناهجويان برسميت نميشناسند.
دفتر پناهندگی حزب اتحاد کمونیسم کارگری مرگ نابهنگام و دلخراش کمال رحيم پور و فرزندش را به اعضاى خانواده ايشان٬ بستگان٬ و دوستانش در ایران و ترکیه صميمانه تسلیت میگوید. دراين لحظات سخت ما در کنار شما هستيم.
دفتر پناهندگی حزب اتحاد کمونیسم کارگری
13.09.2009

Keine Kommentare: