Montag, 20. April 2009

ابراز همبستگی دانشجویان اروپا با دانشجویان ایران


ابراز همبستگی دانشجویان اروپا با دانشجویان ایران

رادیو آلمان: "اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا" که ۱۱ میلیون دانشجو را در اروپا نمایندگی می‌کند، با اطلاعیه‌ای اعضای خود را از وضعیت دانشجویان منتقد ایرانی آگاه کرد. این اتحادیه از دولت ایران خواسته، به پیگرد دانشجویان ایرانی پایان دهد.
"اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا" (ESU) در اطلاعیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرده است، از وضعیت دانشجویان ایرانی‌ای که علیه سرکوب و نقض حقوق بشر مبارزه می‌کنند، ابراز نگرانی کرده است. این اتحادیه به گزارشهای سازمان عفو بین‌الملل و دیگر سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر استناد کرده، و سلسله دستگیری‌های دانشجویان را جزو اقدامات سرکوبگرانه‌ای می‌داند که دولت ایران علیه دیگر فعالان مدنی نیز به کار می‌گیرد، چون اقلیت‌های قومی و مذهبی، فعالان کارگری و فعالان حقوق زن.
ینس یونگ‌بلوت Jens Jungblut، نماینده‌ی "اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا" در آلمان، در مصاحبه با دویچه وله گفت: «اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا حدود ۹ ماه پیش حین سمیناری در باره‌ی حقوق بشر، از وضعیت دانشجویان ایرانی مطلع شد. این سازمان سپس تلاش کرد که دانشجویان ایرانی را در اکتبر سال ۲۰۰۸ به فرانسه و در فوریه ۲۰۰۹ به پراگ دعوت کند، تا آگاهی بیشتری در مورد وضعیت دانشجویان ایرانی بیابد. اما در هر دو مورد به دانشجویان ویزا داده نشد.» یونگ‌بلوت افزود، "اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا" همچنین گاه بوسیله‌ی دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در کمپین‌های دفاع از حقوق دانشجویان در کشورهای گوناگون شرکت می‌کنند، از وضعیت دشوار دانشجویان ایرانی آگاهی یافته است.
اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا
"اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا" سازمانی است دربرگیرنده‌ی ۴۹ اتحادیه‌ی ملی دانشجویی از ۳۹ کشور. در این اتحادیه، آلمان را "اتحادیه‌ی آزاد سازمانهای دانشجویی" (fzs) نمایندگی می‌کند که متشکل از انجمن‌های دانشجویی تمامی دانشگاههای آلمان است.
اتحادیه‌های ملی دانشجویی پذیرای همه‌ی دانشجویان کشور خودند، بدون درنظرگیری عقیده‌ی سیاسی، مذهب، تعلق فرهنگی و قومی، تمایل جنسی یا جایگاه اجتماعی دانشجویان. اعضای این اتحادیه معتقد به استقلال و اصول دمکراتیک هستند.
هدف "اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا" نمایندگی و پشتیبانی از علائق آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دانشجویان در سطح اروپا در برابر نهادهای مربوط، بخصوص اتحادیه‌ی اروپا، شورای اروپا و یونسکو (سازمان آموزشی، فرهنگی، علمی متعلق به سازمان ملل متحد) است. اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا از طریق اعضای خود بیش از ۱۱ میلیون دانشجو در اروپا را نمایندگی می‌کند
.

Keine Kommentare: