Mittwoch, 3. März 2010

اعتراض شدید وزیرخارجه آلمان به سرکوب مردم ایران

اعتراض شدید وزیرخارجه آلمان به سرکوب مردم ایران
رادیو آلمان: گیدو وستروله وزیر امورخارجه آلمان در سخنرانی در برابر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، نقض حقوق بشر در ایران را به شدت محکوم کرد. او گفت که شورای حقوق بشر نمی‌تواند سرکوب پایه‌ای‌ترین حقوق مردم ایران را نادیده بگیرد.

وزیرخارجه آلمان، ضمن تاکید بر وظیفه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در مورد دفاع از آزادی عقیده، گفت:«سرکوب خونین تظاهرات، سلب حق آزادی بیان و نقض غیرقابل تحمل سایر حقوق پایه‌ای مردم ایران چیزی نیست که شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد بتواند و بخواهد آن را نادیده بگیرد.»


آلمان در کنار مردم ایران

گیدو وستروله، رهبر حزب دموکرات آزاد آلمان ضمن اعلام این نکته که دولت آلمان روند امور ایران در ماه‌های اخیر را با دقت دنبال می‌کند، افزود:«مدافعان حقوق‌بشر، روزنامه‌نگاران، زنان، فعالان سندیکائی، اقلیت‌های مذهبی و شهروندان عادی ایران، فقط خواستار حقوقی هستند که قانون اساسی کشورشان برایشان تضمین کرده است. این انسان‌ها باید بدانند که آلمان محکم در کنار آن‌ها ایستاده است.»

ایران تنها کشوری بود که وزیر خارجه آلمان در نشست شورای حقوق بشر، با ذکر نام از آن یاد کرد. خبرگزاری آلمان نوشت:«دولت در تهران پس از انتخابات جنجال‌آفرین ژوئن ۲۰۰۹ علیه مخالفان خود با خشونت وارد عمل شد. سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر ایران را به سرکوب مخالفان و اقلیت‌ها متهم می‌کنند.»


آزادی مذهب برای همه

وزیر خارجه آلمان، در نشست شورای حقوق بشر، خواستار رعایت آزادی مذهب در سراسر جهان شد و گفت:«هر انسانی باید بتواند با عقیده‌ای که فکر می‌کند حقیقت است زندگی کند. همچنین تغییر مذهب باید بدون هیچ محدودیتی مجاز باشد.» وستروله از شورای حقوق بشر خواست که برای نظارت بر وضعیت حقوق بشر در هر کشور، یک ناظر ویژه معرفی کند. به عقیده وزیر خارجه آلمان، تعیین چنین ناظرانی، بر اعتبار شورای حقوق بشر می‌افزاید و اقداماتش را ثمربخش‌تر می‌کند.

Keine Kommentare: