Mittwoch, 18. April 2007

مشکل ما حل نشه مدرسه تعطیل می شه



گزارش کامل اعتصاب سراسری معلمان
در روز یک شنبه ۲۶ فروردین


گزارش اختصاصی وبلاگ کارگر:

بنا به اعلام قبلی شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان که در بیانیه ۱۰ فرودین خود اعلام اعتصاب دو روزه در تاریخ ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه سال ۱۳۸۶ کرده بود. روز یک شنبه ۲۶ فروردین دراولین روز این اعتصاب معلمان سرتاسر کشور در اقدامی هماهنگ به این اعتصاب پیوستند. گزارش های رسیده از مدارس کل کشور حاکی از این امر است که معلمان با حضور در دفاتر مدارس از رفتن به سر کلاس ها خودداری کردند. در اکثر شهر های کشور فشار هایی از طرف نهاد های امنیتی از جمله حراست وزارت آموزش و پروش فرمانداری ها و اداره اطلاعات شهر برای مرعوب کرد ن معلمان صورت گرفته است. از جمله در تهران ۶ تن از فعالین صنفی معلمان در زندان اوین در بازداشت به سر می برند. در خمینی شهر یکی از فعالین صنفی بازداشت شده است. در همدان ۴ تن از فعالین صنفی همچنان در بازداشت هستند . در کرمان نیز چندین تن از فعالین صنفی بازداشت شده اند. با این وجود بنا به اخبار رسیده می توان اعتصاب معلمان را در روز اول موفقیت آمیز ارزیابی کرد وامید داشت که اعتصاب روز دوم در روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه پورشور تر از گذشته برگزار شود.

در ذیل اخبار اعتصاب سراسری معلمان را که از منابع مستقل و سایت ها و وبلاگ های مستقل خود معلمان و اخبار مستقیم معلمان تهیه و تنظیم شده است را می خوانیم.
استان تهران
در پایتخت نیز هم چون دیگر شهر های کشور علارغم آن که سرکوب و بازداشت معلمان وسیع تر از جا های دیگر بوده و هم اکنون جمع کثیری از سازماندهان اصلی اعتراضات صنفی معلمان از جمله آقايان:منتجبي؛ فلاحي؛ باقري؛ پور وثوق؛ عليرضا اكبري و محمد رضا رضايي در زندان اوين به سر می برند. اعتصاب به نحو مطلوبی صورت گرفته است. امروز اغلب مدارس منطقه 9 تهران در حالت اعتصاب بسر بردند و معلمان اعتصابی هيچ زنگي در كلاس درس حضور نيافتند. معلمان منطقه 5 تهران نیز در حمايت از همكاران و معلمان بازداشت شده امروز را اعتصاب نمودند و بر سر كلاس هاي درس حاضر نشدند . و از دیگر مناطق تهران نیز خبر ها حاکی از اعتصاب گسترده ی معلمان بوده است در مناطق ۱ و ۳و۷ تهران اکثر مدارس به حالت تعطیل در آمده بود.
اما از شهرستان اسلامشهر از توابع استان تهران اخبار جالبی و البته تاسف انگیزی به دست می رسد. رئيس آموزش و پرورش اسلامشهر خلاقيت فوق العاده اي به خرج داده و براي فريب معلمان احكام تقلبي درست كرده و آن ها را در سراسر تهران پخش نموده، مبني بر اين كه احكام معلمان از مبلغ هفتاد هزار تومان تا يك صد و پنجاه هزار تومان افزايش پيدا كرده. اين شايعه مثل بمب در تهران تركيده كه ديگر اعتصاب نكنيد حقوق ها افزايش يافت، اما رياست محترم منطقه اسلامشهر هوش و فراست معلمان را در ابتكار خويش ناديده گرفته، چون معلمان تا اسم اسلامشهر را شنيدند گفتند فريب و نيرنگ است و لحظه اي هم در اعتصاب نمودن تعلل نكردند. همچنين ايشان به مديران دستور داده تا اعضاي انجمن اولياء و مربيان را به مدرسه دعوت كنند تا اگر معلمي اعتصاب كرد و به كلاس نرفت معلم مربوطه را از مدرسه اخراج نمايند. همچنين ايشان به تك تك مدارس زنگ زده و گفته اند هر معلمي اعتصاب كند از آموزش و پرورش اخراج مي شود! این پایان ماجرا نبود بلکه در اقدامی سوال بر انگیز تصميات زير از طرف رئيس اداره آموزش و پرورش اسلامشهر جهت برخورد قاطع با متحصنين از طرف مديران به دبيران ابلاغ گرديد:1 - همكاران متحصن بايد هر چه زودتر از مدرسه خارج شوند و حق حضور در آموزشگاه را ندارند. و از فردا سرايدار مدرسه از حضور انها را به آموزشگاه ممانعت به عمل آورد . 2 - معلمين متحصن از فردا هيچگونه سمتي در مدرسه ندارند و ابلاغ آن ها لغو خواهد شد . 3 - رئيس انجمن اولياء مدارس هر چه سريع تر به مدرسه دعوت شده و با تنظيم شكايت عليه معلمان متحصن ، به عنوان مدعي العموم عليه معلمان به علت عدم حضور در كلاس شكايت كرده و شكايت خود را جهت رسيدگي تحويل مراجع قضايي نمايند . 4 - نيروهاي گشت نامحسوس حراست اداره بر تمام مدارس شهرستان اشراف كامل خواهند داشت تا مستقيماٌ با معلمان برخورد نمايند و اسامي معلمين متخلف را به نيروهاي امنيتي گزارش كنند. البته با وجود تمام این تلاش های مذبوحانه اعتصاب در مدارس اسلام شهر به خوبی برگزار شده است.

از کرج نیز خبر می رسد که در پی تقاضای کانون صنفی معلمان مدارس کرج در اعتراض به بازداشت ها و دستگیری غیر قانونی معلمان؛ امروز ۲۶/۱/۸۶ در کلاس درس در کرج حاضر نشدند. علی رغم فشار بسیار زیاد از سوی اداره، معلمان با تحصن در دفتر مدارس در اعتراض به بازداشت همکاران فرهنگی به کلاس نرفتند. نواحی مختلف شهرستان کرج خصوصا ناحیه ۱ و ناحیه ۳ و ناحیه ۴ شاهد این تجمعات بودند. در ناحیه ۱ معلمان دبیرستان های سهروردی و قریشی ها واقع در منطقه ی عظیمیه اعتصاب شان چشم گیر تر بود.
استان همدان
یکی از معلمان از شهر همدان که در هفته ی گذشته شاهد اعتراضات گسترده و تحصن وسیع معلمان و به طبع آن بازداشت ده ها تن از معلمان معترض بوده است خبر می دهد که : "طبق تماس هايي كه گرفتيم و ارتباطات اعتصاب به صورت فراگيري در شهر همدان شروع شد. به جز چند مدرسه باقي مدارس معلمان در دفتر بودند و بچه ها در كلاس با رعايت سكوت. از طرف اداره هم براي سر كشي آمدند اما با جواب دندان شكني روبه رو شدند. در ضمن براي آزادي 4 نفر از عزيزان هم چنان در بندمان اگر تا دوشنبه آزاد نشوند سه شنبه همین هفته ۲۸ فروردین با جمعيت بسيار زياد در اداره خواهيم بود."استان اصفهان
از اصفهان نیز خبر می رسد که اعتصاب گسترده بوده است و قریب 90 درصد مدارس در اعتصاب بودند.یک نکته جالب از اعتصاب امروز شهر اصفهان این است که: "در دبیرستان دخترانه مکتبی خ جابر اصفهان مدیر آموزشگاه جهت مقابله با فرهنگیان متحصن از دادن چای در زنگ تفریح به همکاران خودداری می کند!" هم چنین امروز تمامی مدارس ناحیه 5 اصفهان و ناحیه ی 2 اصفهان در اعتصاب کامل بودند و به همین دلیل رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان با سرکشی به مدارس از آنها خواسته است در ایام تعطیلات مثل جمعه اعتراض خود را با تجمع اعلام کنند!
دبیرستان های شهید رجائی ناحیه 2 جنب اداره آموزش وپرورش ناحیه 2 و دبیرستان شهید مفتح و دبیرستان فرهنگ و دبیرستان ادب روبروی سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان از جمله مدارس اعتصابی بودند.از دیگر شهر های استان اصفهان نیز خبر می رسد که تمامی مدارس زرین شهر شهر و فولادشهر باغبهادران- فلاورجان- فولادشهر- کرچگان- پیربکران هم گام با تمام مدارس ایران در اعتصاب به سر بردند.معلمان ضمن حضور در دفتر مدرسه از حضور در کلاس ها خوداری کردند.امروز دبیران دبیرستانهای امام حسین-پیش دانشگاهی شهدا-دبیرستان خوارزمی از باغبهادران-دبیرستان امام زمان کرچگان و .... تمام وقت در دفتر مدرسه حضور داشتند با وجود این که از اداره باغبهادران طی تماس های مکرر و در تلاشی مذبوحانه سعی در ایجاد تفرقه بین دبیران و بین مدارس مختلف داشتند. امروز اکثر مدارس شهرستان فلاورجان و بخش پیربکران در اعتصاب کامل بسر بردند.
در این میان از خمینی شهر خبر می رسد که متاسفانه دو نفر از فعالان کانون صنفی (آقایان ابطحی و مجیری) در ساعات گذشته احضار شدند و آقای ابطحی دستگیر شد. برای همین معلمان قصد دارند که روز دوشنبه به حمایت از آقای سید مجتبی ابطحی فعال صنفی که امروز بازداشت شد در مقابل اداره آموزش وپرورش تجمع کنند.
استان مرکزی
بر اساس اخبار واصله از شهرستان های استان مرکزی اغلب دبیرستان های شهرهای شازند- خمین - اراک - تفرش - فراهان - دلیجان و... در اعتصاب به سر می برند. البته استقبال مدارس دخترانه و مقاطع ابتدایی و راهنمایی چندان چشمگیر نبود.
از شهرستان خمین خبر می رسد که امروز 26 فروردین اکثر قریب به اتفاق هم کاران شهرستان خمین بنا به درخواست انجمن صنفی معلمان کشور از حضور در سر کلاس ها خودداری کرده و خواستار رهایی معلمان و همکاران عدالت خواه خود شده و فردا را نیز از حضور در کلاس ها خودداری خواهند کرد. ضمناً تعدادی از اعضای انجمن شهرستان توسط اطلاعات احضار شدند که این امر باعث یکپارچگی بیشتر همکاران شده است.

استان خراسان
در شهرستان مشهد در ناحیه های3- 5- 6 اعتصاب بسیار گسترده بوده است و معلمان در مدارس این نوایح از حضر در سر کاس امتناع کردند.
امروز در مشهد ناحیه ی 3 دبیرستان های پسرانه و در نواحی دیگر به خصوص ناحیه ی 6 معلمان در مدارس حضور یافتند اما به کلاس های در س نرفتند.

امروز در مشهد نواحي 5 و 6 دبیرستان ها و هنرستان های پسرانه و مدارس راهنمايي و متوسطه ناحيه تبادكان در ساير نواحی دیگر معلمان در مدارس حضور یافتند اما به کلاس های در س نرفتند.
امروز در شهر سبزوار اکثر دبیرستان های پسرانه و تعدادی هم از مدارس راهنمایی و ابتدایی در تحصن به سر بردند . در منطقه ی خوشاب سبزوار هم تحصن در مدرسه با شدت بیشتری از سبزوار برگزار شده است
معلمان بروجن نیز همسو با سایر معلمان عدالتخواه امروز یکشنبه 26/1/86 در دفتر مدارس تحصن کردند.
از بجنورد نیز خبر می رسد که معلمان امروز در دفتر نشستند و سر کلاس حاضر نشدند. اکثر دبیرستان های شهر بجنورد چنین اعتصاب با شکوهی را تا امروز تجربه نکرده بودند. هر چند دیروز مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با فرا خواندن مدیران سعی در جلو گیری از اعتصاب داشتند، ولی موفق نبودند.

از منطقه تحت جلگه ی نیشابور خبر می رسد که امروز معلمان پس از حاضر نشدن در کلاس ها و پیوستن به اعتصاب سراسری مورد تهدید وارعاب قرار گرفته و رییس منطقه همکاران را جهت معرفی به مراجع امنیتی مورد تهدید قرار داد

همچنین منابع مستقل فرهنگی از شهرستان قوچان خبر از شناسایی معلمان گزارشگر در قوچان توسطِ مأموران اطلاعات می دهند.
این منابع گزارش دادند که: " همکاران نویسنده ی وبلاگ جمعی از فرهنگیان قوچان از طرف نیروهای اطلاعات شناسایی شده اند و تا مساعد شدن اوضاع و رفع تهدید وبلاگ شان به روز نخواهد شد و احتمالا وبلاگ این عزیزان به دستور مقامات مربوطه حذف خواهد شد." در همان زمان آدرس ِ وبلاگِ دیگری را جهتِ اطلاع رسانی از قوچان اعلام داشتند.

استان های آذربایجان

از شهر های مختلف آذربایجان خبر می رسد که معلمان آن جا هم گام با همکاران و هم صنفی های خویش در اعتصاب با شکوه روز یک شنبه ۲۶ فروردین شرکت داشتند ازتبریز خبر می رسد که امروز برخلاف اسفند ماه جنب وجوش خاصی در بین همکاران بود. قریب به اتفاق دبیرستان های پسرانه ی ناحیه ی 2 تبریز و تعدادی از مدارس ناحیه 4 تبریز در حمایت از حقوق صنفی معلمان از حضور در کلاس های در خودداری کردند.
از ارومیه نیز خبر می رسد که امروز اکثر معلمان ناحیه ی 1و ناحیه ی2 و در تمام هنرستان ها همکاران با حضور در دفتر مدارس از رفتن به کلاس ها خوداری کردند. البته مسوولین ناحیه برای جلوگیری از شکل گیری اعتصاب طرح بردن همکاران به اردو را به مدیران پیشنهاد کرده بودند که با مقاومت قاطع معلمان اعتصابی مواجه شدند.
از شهرستان ملکان واقع در آذربایجان شرقی نیز خبر می رسد که دبیران این شهرستان پیرو حمایت از سایر همکاران خویش در دفاتر مدارس تحصن نموده و به کلاس درس نرفتند و با امضای صورت جلسه ای خواهان رسیدگی به درخواست های معلمان شدند.
از اردبیل نیز خبر می رسد که امروز در شهر اردبیل تمامی مدارس بدون استثنا اعم از نمونه دولتی و تیز هوشان و غیر انتفاعی و... به طور یک پارچه در تحصن کامل بودند مخصوصاً اخبار دریافتی در مورد بازداشت نایب رئیس کانون صنفی تهران جناب آقای حمید پور وثوق که در اصل اردبیلی هستند و دستگیر ی و بازداشت همکاران ما در استان کرمان و یار همیشگی تشکل های صنفی جناب آقای ابطحی در خمینی شهر معلمان اردبیل را به شدت ناراحت نموده و آنان را در پی گیری انجام تصمیمات شورای هماهنگی تشکل ها مصمم نموده است. بنا به همین گزارشات مدارس شهرستان اردبیل امروز یک پارچه در اعتصاب بودند و چهره شهر کاملا تحت تاثیر این اعتصاب بود. در این شهر یکی از باشکوه ترین اعتصابات معلمان برگزار شد که این امر با حمایت کامل دیگر اقشار مردم شهر اردبیل صورت گرفت.
همچنین در شهر پارس آباد نیز اعتصاب بسیار گسترده صورت گرفت.
بنا به گزارش رسیده از یکی از معلمان اعتصابی شهرستان مشکین شهر از توابع استان اردبیل متاسفانه به دلیل وجود نیروهای سرکوب گر در اداره ی آموزش و پرورش جو رعب و وحشت فراوانی حاکم است البته همین امروز در دبیرستان های مطهری و بهشتی و هنرستان های شهید کلانتری تحصن در دفتر مدرسه صورت گرفته که در دبیرستان مطهری، مدیر مدرسه به حراست اداره متوسل شده و حراست اداره با حضور در دبیرستان فوق الاشاره ضمن تهدید معلمان از کلمات نامناسبی مثل ضد انقلاب و... استفاده نموده است.
در ضمن روز یک شنبه ۲۶ فروردین مدارس متوسطه شهر شیرگاه در اعتصاب سرتاسری معلمان سراسر کشور شرکت کرده و با حضور در دفتر مدرسه، سر کلاس های درس حاضر نشدند.

استان زنجان
از شهرستان های استان زنجان نیز خبر می رسد که امروز 26 فروردين اكثر مدارس استان زنجان علارغم تلاش نيروهاي امنيتي ورئيس سازمان در تحصن کامل بودند كه بنا به قرار قبلی فردا 27 نيز ادامه خواهد داشت.

استان قزوین
از استان قزوین نیز خبر می رسد که معلمان شهر قزوین خصوصا معلمان منطقه خیابان خیام در اعتصاب گسترده به سر برده اند همچنین از تاکستان نیز خبر هایی مبنی بر حضور مطلوب معلمان در اعتصاب به دست رسیده است.

استان کردستان
از شهرستان های استان کردستان نیز خبر می رسد که معلمان هم راه با دیگر همکاران و هم صنفی های خویش در سراسر کشور دست به اعتصاب گسترده زدند. معلمان سنندجی هم چون هفته های گذشته که در هماهی هم صنفی های خویش همواره پیشگام بودند امروز نیز همگام با سایر همکاران خود در اعتراض به تبعیض و در جهت اعتراض به بازداشت همکاران خود در تهران - همدان - کرمان - خمینی شهر و ... در کلاس های درس حاضر نشدند.

استان کرمان
امروز در کرمان و شهرستان های این استان خصوصا رفسنجان معلمان هم گام با یگر همکاران خویش در شهر های دیگر اعتصاب خود را با شکوه برگزار کردند که طی آن رئیس آموزش و پرورش، معلمان را به توطئه چینی علیه نظام محکوم کرد و تعدادی از مهلمان توسط اداره اطلاعات شهرستان کمان نیز بازداشت شدند و به زندان انتقال يافته است.

در دیگر شهرها کشور نیز معلمان در اعتصاب سراسری وز یک شنبه ۲۶ فرورین شرکت داشتند که اخبار تکمیلی آن متعاقبا اعلام می شود. نکته ی قابل توجه در این میان عدم اطلاع رسانی رسانه های مختلف اعم از دولتی و غیردولتی در مورد اعتصاب گسترده ی امروز معلمان بود که این امر نشان دهنده ی آن است که معلمان می بایستی تنها به قدرت اتحاد صنفی خود و همراهی دیگر اقشار و طبقات هم منافع خود تکیه و امید داشته باشند. با آرزوی موفقیت معلمان برای احقاق حقوق صنفی و طبقاتی خویش

Keine Kommentare: