Sonntag, 11. Mai 2008

تجمع هزار کارگر هفت تپه در مقابل فرمانداری شوش


تجمع هزار کارگر هفت تپه در مقابل فرمانداری شوش


بيش از یک هزار کارگر اعتصابی شرکت نيشکر هفت تپه، روز يکشنبه در اعتراض به عدم پاسخ گويی به مطالبات صنفی شان، از جمله پرداخت نشدن دو ماه حقوق، در مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند.
به گفته شاهدان عينی، در اين تجمع کارگران شعارهايی مانند «معيشت زندگی حق مسلم ماست» و «کارگر هفت تپه ايم، گرسنه ايم گرسنه» سر دادند.
کارگران پس از يک ساعت تجمع در مقابل فرمانداری شوش به سمت مرکز شهر راهپيمايی کردند تا توجه مردم را به مشکلات خود جلب کنند. اين راهپيمايی سپس با دخالت نيروی انتظامی پايان يافت.
اعتصاب اخير کارگران نيشکر هفت تپه، از روز دوشنبه هفته گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق معوقه شان آغاز شد.
کارگران مطالبات ديگری مانند پايان پرونده سازی و احضار فعالين کارگری به دادگاه انقلاب، برکناری مدير عامل و اعضای هيئت مديره و رييس حراست شرکت نيشکر هفت تپه دارند.
اعتصاب کنونی کارگران نيشکر هفت تپه، سومين اعتصاب در سال جاری به حساب می آيد.
کارگران اين واحد توليدی، در سال گذشته بارها در اعتراض به وضعيت اقتصادی و پرداخت نشدن حقوقشان دست به اعتصاب زدند که در جريان آنها، نمايندگانشان مورد تهديد تلفنی قرار گرفتند و يا به اداره اطلاعات احضار شدند.
در همين ارتباط، در آبان ماه سال گذشته، چند تن از نمايندگان کارگران به همراه ابوالفضل عابدينی، روزنامه نگاری که اقدام به پوشش خبری اعتصاب آنان کرده بود، بازداشت شدند.
درهمين خصوص علی نجاتی، محمد حيدری مهر، رمضان علی پور، فريدون نيکوفرد، جليل احمدی و ابوالفضل عابدينی برای ابلاغ حکمشان به دادگاه انقلاب دزفول احضار شدند.
در اين ميان به گفته منابع کارگری، در صورت تحقق نيافتن مطالبات صنفی کارگران نيشکر هفت تپه، قرار است کارگران به همراه خانواده های خود در مقابل فرمانداری شوش تجمع کنند
.

Keine Kommentare: