Mittwoch, 28. Mai 2008

هیأت اجرایی جبهه ملی ایران - خارج کشور، خردادماه ١٣٨٧

آیا لازم بود مقام های جمهوری اسلامی به مردم دروغ بگویند؟

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اخیراً اعلام کرد که تعدادی از اعضاء یک گروه را که در بمب گذاری حسینیه شهدای شیراز دست داشته اند دستگیر کرده است که با عواملی در کشورهای آمریکا و انگلیس همکاری داشته و در گذشته نیز اَعمال تروریستی دیگری انجام داده اند. رئیس جمهور اسلامی هم ادعا کرد که اسرائیل نیز در این بمب گذاری دخالت داشته است.
پیش از این مقام های دیگر جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند که این حادثه به علت انفجار مواد منفجره ای بوده است که از قبل در حسینیه انبار شده بود. اکنون ادعا می کنند که این خبرنادرست، دروغ و ساختگی را بدین جهت منتشر کرده بودند که افراد مشکوک و تروریست ها را فریب داده تا آنها را به دام اندازند.
روشن نیست تا چه حد انتشار این خبر دروغ و ساختگی در وسایل ارتباط جمعی در به دام انداختن عوامل بمب گذار مؤثر واقع شده است و نیز اساساً خبر دستگیری عوامل بمب گذار وابسته به بیگانه تا چه اندازه می تواند صحت داشته باشد. ولی قدر مسلم این است که مردم ایران و جهان دیگر به دستگاه های خبری جمهوری اسلامی اعتماد نداشته و آنها را جدی نمی گیرند.
جالب است، سردمداران حکومتی که ادعای دین، ایمان و اخلاق دارند به مردم خود خبر دروغ می دهد، در حقیقت می گوید که هدف وسیله را توجیه می کند.
مردم می گویند هنگامی که کسی در لباس و کسوت روحانیت به صراحت دروغ می گوید و سپس آنرا توجیه می کند، باید گفت که دین و ایمانی در کار نیست. اینجاست که اصل جدایی دین و مذهب از حکومت مطرح می گردد.
سرانجام این پرسش پیش می آید که آیا از ابتداء برقراری رژیم اسلامی و حتی پیش از استقرار آن، روش و شیوه مقام های اسلامی این چنین نبوده است؟
موارد زیادی را می توان نام برد که نخستین آن به آتش کشیدن سینما رکس آبادان بود که گناه آنرا به گردن مسئولان حکومت وقت انداختند ولی بعداً معلوم شد که این جنایت ضدبشری توسط افرادی صورت گرفت که بوسیله برخی از روحانیون تعلیم دیده و راهنمایی شده بودند.
همچنین، اعتقاد به اینکه هدف وسیله را توجیه می کند و برای رسیدن به هدف و پیروزی هر کاری می توان انجام داد، از نظر ادیان و نیز اخلاق و انسانیت مردود است.
جبهه ملی ایران ضمن آنکه هر نوع عمل خشونت آمیز و حرکت تخریبی و بمب گذاری را محکوم می نماید، صراحتاً اعلام می دارد که گرایش به استفاده از شیوه های خشونت آمیز واکنشی است در برابر اَعمال خشونت آمیز و سرکوب مردم و از میان بردن همه آزادی ها توسط سردمداران و عوامل سرکوبگر نظام اسلامی که همه حقوق انسانی و قانونی ملت ایران را پایمال کرده و از میان برده اند.

هیأت اجرایی جبهه ملی ایران - خارج کشور، خردادماه ١٣٨٧

Keine Kommentare: