Montag, 19. Mai 2008

اطلاعيه فعالان حقوق بشر در باره خروج احمد باطبی از ايران


اطلاعيه فعالان حقوق بشر در باره خروج احمد باطبی از ايران

فعالان حقوق بشر در ايران
بدينوسيله به اطلاع افکار عمومي ميرسانيم ، احمد باطبي عضو کادر مرکزي مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران و از شناخته شده ترين چهرهاي جنبش دانشجويي و زندانيان سياسي در سه دهه اخير حکومت جمهوري اسلامي در پي اقدامات جديد و تهديدات روزافزون دستگاه امنيتي جمهوري اسلامي در فروردين ماه سال جاري با پايان يافتن مرخصي استعلاجي خود و در آستانه بازگشت به زندان جهت ادامه حکم 15 سال زندان خود ناچار به خروج از ايران گرديد.
بر پايه گزارشات دريافتي ، وزارت اطلاعات دست به اقدامات گسترده اي جهت يافتن نامبرده و جلوگيري از خروج ايشان از کشور زد . اين تلاشها اعم از تحت فشار قراردادن بستگان ، دوستان و همراهان نامبرده جهت افشاي موقعيت مکاني وي و همينطور اعزام نيروهاي امنيتي به مناطق مرزي و مورد گمان که احتمال تردد وي در آنجا وجود داشت و تعقيب و گريز تا عمق خاک کشور همسايه باعث نگراني اين مجموعه نسبت به سلامتي و شرايط اين عضو ارشد خود گرديد .
عليرغم خروج احمد باطبي از مرزهاي رسمي کشور ايران اين مجموعه گزارشاتي از تداوم تهديدات بالقوه دولت ايران بر عليه اين فعال مدني در اختيار دارد . مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران ، در سايه موقعيت آسيب پذير اين قرباني نقض حقوق بشر در ايران ، نسبت به هرگونه اقدام دستگاه امنيتي جمهوري اسلامي براي در خطر قراردادن جان و سلامت جسمي و رواني وي و يا اطرافيان وي عميقاً ابراز نگراني مينمايد و خواهان ورود تشکیلات بين المللي مدافع حقوق بشر به موضوع براي نجات وي از خطر ميباشد.
اين فعال سرشناس حقوق بشري در قالب عضويت در کادر مرکزي اين مجموعه موفق به ايفاي نقش ارزنده اي در دفاع بدون تبعيض از قربانيان نقض حقوق بشر در ايران گرديد و اينک نيز علاوه بر عضويت در کادر مرکزي - راهبري مجموعه ، در نقش سخنگوي برون مرزي مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران به مبارزات خود بر عليه نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد.
متعاقباً آخرين وضعيت وي طي اطلاعيه هاي آتي به اطلاع افکار عمومي خواهد رسيد .
دبيرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران30/2/87

Keine Kommentare: