Donnerstag, 21. Mai 2009

سرطان خون، هدیه خودروهای غیر استاندارد


سرطان خون، هدیه خودروهای غیر استاندارد

شبکه خبر: سرطان خون، هدیه خودروهای غیر استاندارد به شهروندان است. بخارهای بنزین منتشر شده از خودروهای ساخت داخل، باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان خون، میان شهروندان می‌شود.
مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوای شهر تهران، با اعلام این خبر گفت: حذف قطعه كنیستر از خودروهای داخلی، باعث افزایش انتشار بخارهای بنزین و تركیبات هیدروكربنی توسط خودروها ‌شده و افزایش این تركیبات در هوا نیز باعث افزایش ابتلا به سرطان خون می‌شود.
به گفته "یوسف رشیدی" در همه خودروها بخشی از بنزین به بخار تبدیل می‌شود كه وظیفه جذب این بخارها و بازگرداندن آن به منبع یا فراهم كردن امكان احتراق آن به عهده كنیستر است.
وی افزود: اگر این قطعه از سیستم سوخت خودرو حذف شود بخارهای خطرناك بنزین، در هوای آزاد منتشر می‌شود.
"رشیدی" در ادامه گفت: بر اساس استاندارد یورو 2 ، كه خودروسازان ایرانی باید آن را رعایت کنند، تبخیر بخارهای هیدروكربنی در خودروها باید اندازه‌گیری شود.
اما به علت این كه آزمایشگاهی دراین باره در سازمان های ناظر و مسئول ایجاد نشده است، خودروسازان نیز ضرورتی بر نصب كنیستر روی خودروها ندیدند، در حالی كه بودن یا نبودن قطعه كنیستر روی خودرو با چشم و یا بررسی خودرو، تشخیص داده می شود.
مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوا افزود: اكنون بر اساس اندازه‌گیری‌ها، میزان برخی تركیبات هیدروكربنی همچون بنزین در هوای تهران بسیار بالاست.
"رشیدی" تصریح کرد: بخش زیادی از گازهای سرطان زا ، از خودروهایی که كنیستر ندارند ، در هوا منتشر می شود و به همین علت، نظارت وزارت صنایع دراین باره ضروری است
.

Keine Kommentare: