Dienstag, 5. Mai 2009

دانشجویان دربند را بطرز وحشیانه شکنجه کردند


دانشجویان دربند را بطرز وحشیانه شکنجه کردند

خبرنامه امیرکبیر: اسماعیل سلمانپور، نریمان مصطفوی، حسین ترکاشوند، کوروش دانشیار و یاسر ترکمن ۵ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر پس از ماهها بازداشت آزاد شدند. این دانشجویان پس از ماه ها انفرادی و آزارها و شکنجه های وحشیانه و بدون هیچ گونه ملاقات با خانواده یا وکلای خود با وثیقه های ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.
این دانشجویان شکنجه های غیرانسانی خود از جمله ضرب و شتم های وحشیانه به مدت های طولانی و بیدار نگه داشتن به مدت های طولانی را بازگو کردند.
به گفته این دانشجویان، تیم بازجویی با عدم اجازه ملاقات به دانشجویان و حبس آنان در سلول های انفرادی و آزارهای جسمی و روانی به شدت آنها را تحت فشار قرار دادند. تیم بازجویی انواع سناریوهای مختلف از جمله ارتباط با امریکا، اسرائیل، منافقین و افراد سیاسی مختلف همراه با مواردی چون استفاده از مشروب، مواد مخدر و فساد اخلاقی برای دانشجویان در نظر گرفته بودند.
این ۵ دانشجو در حالی آزاد شدند که ۵ دانشجوی دیگر دانشگاه امیرکبیر، عباس حکیم زاده، مهدی مشایخی، مجید توکلی، احمد قصابان و مسعود دهقان همچنان دربند هستند.
لازم به ذکر است مجید توکلی، کوروش دانشیار، حسین ترکاشوند و اسماعیل سلمانپور در روز ۱۷ بهمن ماه درمراسم سالگرد درگذشت مهندس بازرگان در مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شدند.
مهدی مشایخی، عباس حکیم زاده، نریمان مصطفوی و احمد قصابان در روز ۶ اسفندماه و پس از اعتراض دانشجویان امیرکبیر به دفن شهید در این دانشگاه بازداشت شدند.
یاسر ترکمن روز ۱۹ اسفندماه در مقابل دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شد.
مسعود دهقان نیز در روز اول اردیبهشت ماه با هجوم نیروهای امنیتی به منزل خانواده اش، بازداشت شد
.

Keine Kommentare: