Mittwoch, 13. Mai 2009

فراموشی شدید یک میلیونر بی‌خانمان


فراموشی شدید یک میلیونر بی‌خانمان


يك بى‌خانمان در كره جنوبى كه به بيمارى فراموشى شديد دچار بود با وجود آن كه ۱۲۸ ميليون «وون» برابر با بيش از صدهزار دلار در حساب بانكى خود داشت ولى چون نمى‌توانست نام خود را به خاطر بياورد قادر نبود از حساب بانكى خود پول برداشت كند.
وى كه حدس زده مى شد حدود ۵۶ سال داشته ، يك ماه پيش به دلیل بيمارى سرطان، در فقر و بى‌خانمانى مرد بى آن كه حتی به آرزويش كه داشتن يک خانه بود برسد.
اين مرد در سال ۱۹۹۳ حدود ۱۶ سال پيش حساب بانكى خود را با نام «نا هه دونگ» كه در واقع نام واقعى‌اش نبود گشود ولى حساب وى چند ماه بعد توسط بانک به دليل اقدامات امنيتى بر اساس قانون بانک‌ها در مبارزه با فساد مالى و پول‌شويى بلوكه شد.
البته مرد مذكور هنوز امكان واريز كردن پول به حسابش را داشت، ولى براى برداشت پول مى‌بايست نام واقعى خود را به ياد مى‌آورد؛ كارى كه براى وى غير ممكن بود.
يكى از مسوولان منطقه «يونگ بونگ» در جنوب غربى «گوانگ جو» در گفت‌وگويى تلفنى به خبرگزارى فرانسه گفت او نه تنها نامش را به ياد نمى‌آورد بلكه حتى نمى‌دانست محل تولدش كجا بود.
وى با جمع آورى و فروش قطعات فلزى از خيابان ها و گشتن در زباله‌ها زندگى‌اش را مى‌گذراند و پيش از آن كه دو سال پيش در يك مكان اسكان موقت انتقال داده شود در يك گارى دستى زير پلاستيک مى‌خوابيد.
با اين حال هرچند اجازه نداشت از حسابش پول برداشت كند اما عجيب اين است كه همچنان به واريز مبالغى ناچيز در حسابش ادامه مى‌داد.
به گفته یکی از مسئولان شهرى، وى مى خواست با اندوخته‌اش يک خانه بخرد.
اين مقام مسئول افزود از دادگاه محلى درخواست شده بود كه به طور رسمى هويتى جديد براى اين مرد تيره روز صادر كند تا او بتواند حق برداشت از حسابش را داشته باشد و اين مراحل در جريان بود ولى متاسفانه او پيش از پايان روند ادارى فوت كرد.
احتمال دارد دادگاه منطقه «يونگ بونگ» دستورى صادر كند مبنى بر آن كه اندوخته مرد مبتلا به فراموشى شديد به حساب دولت منتقل شود

Keine Kommentare: