Samstag, 6. Oktober 2007

جنـگ و امـنیت؟!!- هیئت اجرائی جبهه ملی - خارج از کشور


جنـگ و امـنیت؟!!

نیکولا سرکوزی رئیس جمهور فرانسه در نخستین سخنرانی خود پیرامون سیاست خارجی کشورش در مورد جمهوری اسلامی ضمن اعلام اینکه ایران اتمی غیرقابل قبول است گفت: جمهوری اسلامی در صورت مذاکره جدی با آمریکا و اروپا می تواند امتیازهای زیادی بدست آورد و افزود: یا ایران اتمی می شود یا بمباران. وزیر استراتژیک اسرائیل هم ادعا کرد که اسرائیل اجازه حمله به تأسیسات هسته ای ایران را از آمریکا دریافت کرده است.
با دقت به ادعای وزیر اسرائیل و سخنان رئیس جمهور فرانسه می توان استنباط کرد که نه تنها سیاست خارجی فرانسه با دوران شیراک که به پیروی از دوگُل در جهت مستقل بودن از آمریکا بود تغییر کرده است بلکه، در سیاست کشورهای انگلستان و آلمان نیز که تاکنون مخالف هرگونه حمله هوایی به ایران بودند، تغییر محسوسی پدید آمده است.
نگـرانی دولتــمردان اسـرائیل در مورد آیـنده کشورشــان بــا تـوجه بــه تهـدیـدهای سـردمـداران اســلامی، بــاعث
حساسیت هایی در میان دولتمردان و کنگره آمریکا شده است ولی گرفتاری های آمریکا در عراق که برای شکستن بُن بست آن حتی حاضر به گفت و گو با نمایندگان جمهوری شده، امکان حمله هوایی به ایران را توسط آن کشور محدود می سازد. از این رو این سؤال پیش می آید که حمله هوایی احتمالی به ایران توسط اسرائیل به تنهایی صورت میگیرد.
از آنجا که آلمان، فرانسه، انگلستان و حتی ایتالیا به دلیل منافع اقتصادی، تاکنون تلاش می کردند که سردمداران اسلامی را متقاعد به متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم سازند به نظر نمی رسد با تضاد موجود میان اروپا و آمریکا چراغ سبز برای حمله به ایران داده شده باشد و این جمله رئیس جمهور فرانسه را که یا ایران اتمی می شود یا بمباران، می توان گواه ناروشنی و بلاتکلیفی آنان دانست..
با توجه به ازدیاد مخالفین راه و روش حکومت جمهوری اسلامی خطر اینکه در آینده نه چندان دیر شاهد حمله هوایی به تأسیسات اتمی ایران و در صورت درگیری بیشتر مراکز نظامی باشیم، بسیار است.
وظیفه آزادیخواهان و ایران دوستان در این شرایط، به مراتب خطیرتر و مسئولانه تر از گذشته می باشد.

همرزمان گرامی
پی آمد حمله هوائی آنطور که خبرگزاری ها به آن اشاره کرده اند شامل ١٢٠٠ نقطه از خاک ایران از جمله: تأسیسات نظامی و مراکز پژوهشی و اتمی خواهد بود. این حملات نه تنها باعث تضعیف حکومت جمهوری اسلامی نخواهد شد بلکه، آن را قوی تر هم خواهد کرد. ما هرگونه حمله نظامی - چه از طریق هوائی و چه زمینی – را به مثابه تجاوز به خاک ایران، به سرمایه های ملت ایران و به جان و مال مردم ایران می دانیم. بهمین خاطر است که اعضاء جبهه ملی و دیگر نیروهای ملی، این نوع اعمال خشونت آمیز و سیاست های غیرشفاف را از سوی هر کشور یا گروهی که بخواهد صورت بگیرد، محکوم کرده و معتقد بر این هستیم؛ همانطور که جنگ مابین حکومت های ایران و عراق تبدیل به یک جنگ طولانیِ بی حاصل و خانماسوز مابین مردم ایران و عراق گردید و در این میان تنها حاکمان جمهوری اسلامی نهایت سوءاستفاده را از آن به نفع تداوم بخشیدن به حکومتشان نمودند، این بار نیز مطمئناً از حمله نظامی - حال می خواهد از طرف اسرائیل باشد یا آمریکا- چیزی جز ضرر و زیان متوجه ملت ایران نخواهد کرد. برعکس، این حاکمان جمهوری اسلامی هستند که از این موقعیت بهره برداری کرده و همچنان به اسارت ملت ایران ادامه داده و همچنان حکومت خواهند کرد.
حملات نظامی به خاک ایران نه تنها کمکی به ایجاد امنیت در منطقه نخواهد کرد بلکه، سبب ناامنی بیشتری در سراسر جهان خواهد شد. ضمناً تجربه نشان داده با شرایط این چنینی نمیتوان ضمانتی برای برقراری یک حکومت مردم سالار پیشبینی کرد.
این وظیفه همه ما آزادیخواهان است که با توافق بر اصول مشترک که آزادی و حاکمیت ملی در رأس آن قرار دارد، به عمر این استبداد مذهبی و ضد ملی حاکم بر ایران پایان دهیم نه اینکه با استقبال از حمله نظامی بیگانگان به خاک میهنمان و به هلاکت رساندن مردمان بیگناه که احتمال تجزیه ایران را نیز در پی خواهد داشت، بخواهیم به هر قیمتی شده حکومت جمهوری اسلامی را سرنگون سازیم.
برای رسیدن به توافقی تاریخی در راستای نجات کشور و مردم ایران، لازم است که ما آزادیخواهان بخواهیم و همّت کنیم تا در آینده ای نزدیک ایرانی آزاد و آباد و مستقل داشته باشیم.

هیئت اجرائی جبهه ملی - خارج از کشور -
سپتامبر ٢٠٠٧، برابر با مهرماه ١٣٨٦

Keine Kommentare: