Sonntag, 6. Juli 2008

بازداشت ۳ دانشجوی دیگر در مشهد و تهران


بازداشت ۳ دانشجوی دیگر در مشهد و تهران


خبرنامه امیرکبیر: در ادامه بازداشت فعالان دانشجویی در مشهد، سجاد رجبی و محمد میزبان دو دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد بازداشت شدند. پیش از این و در هفته گذشته توحید دولتشناس، محمد زراعتی و فرزاد حسن زاده سه فعال دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در دو نوبت بازداشت شده بودند.

در پی حمله شبانه جمعه گذشته بیش از ۱۵ تن از ماموران امنیتی و انتظامی به منزل سجاد رجبی وی توسط ماموران امنیتی بازداشت و وسایل شخصی وی از قبیل کتاب، CD و رایانه شخصی وی نیز توقیف شدند.

همچنین از روز پنجشنبه از محمد میزبان دیگر فعال دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد نیز اطلاعی در دست نیست و به نظر میرسد وی نیز مانند محمد زراعتی ربوده شده است. همچنین روز جمعه در تماس تلفنی با خانواده زراعتی یک نفر که خود را کارمند اداره اطلاعات معرفی کرده از بازداشت محمد زراعتی توسط این ارگان خبر داده است. این درحالیست که از روز دوشنبه هفته گذشته خانواده زراعتی از وضعیت فرزند خویش هیچ اطلاعی نداشتند.

با بازداشت این ۲ دانشجو در مشهد، تعداد دانشجویان بازدشت شده طی روزهای اخیر در مشهد به ۵ نفر رسید. در همین زمینه کمیته دانشجویی پیگیری بازداشت های خودسرانه در مشهد اطلاعیه ای صادر کرد:

اطلاعیه شماره یک کمیته دانشجویی پیگیری بازداشت های خودسرانه

در میان سکوت خبری رسانه های داخلی و خارجی بازداشت های غیر قانونی در مشهد همچنان ادامه دارد. پس از بازداشت سه دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد، این بار در حمله شبانه ماموران امنیتی دولت جمهوری اسلامی به منزل دانشجویان در حالی یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد به نام سجاد رجبی بازداشت شد که از وضعیت محمد میزبان دیگر دانشجوی این دانشگاه هیچ اطلاعی در دست نیست.

این بازداشت ها در حالی انجام شده است که پیش از آن هیچ احضاریه ای به آنان ابلاغ نشده و هیچ رفتار غیرقانونی از آنان سر نزده است.

کمیته دانشجویی پیگیری بازداشت های خودسرانه در مشهد خواستار مشخص شدن هرچه سریع تر وضعیت دانشجویان بازداشت شده توسط نهاد های مسئول و آزادی این ۵ دانشجوی بازداشت شده و بیش از چهارصد تن از مردم عادی باز داشت شده شهر مشهد در هفته های گذشته می باشد.

کمیته دانشجویی پیگیری بازداشت های خودسرانه در مشهد همه بازداشت های اخیر را از آنجا که در نقض آشکار با موازین حقوق بشری و حتی قوانین جاری ایران میباشد، غیرقانونی دانسته و تا آزادی همه بازداشت شدگان به فعالیت خود ادمه خواهد داد.

همچینین مهدی خدایی فعال دانشجویی دانشگاه آزاد و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری بازداشت شد. سایت ادوارنیوز با گزارش این خبر نوشت: نیروهای امنیتی روز پنجشنبه گذشته با ورود به منزل پدری مهدی خدایی ضمن تفتیش و ضبط کامپیوتر و وسایل شخصی، این دانشجوی دانشگاه ازاد را بازداشت کردند.

گفتنی است مهدی خدایی سال گذشته به دلیل فعالیتهای دانشجویی در دانشگاه آزاد از سوی کمیته انضباطی به یک ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده بود
.

Keine Kommentare: