Samstag, 30. August 2008

اگر ما فراموش نکنيم


اگر ما فراموش نکنيم
آزاداندیشان جهان نیز فراموش نخواهند کرد
اگر ما سکوت نکنیم
دیگران هم سکوت نخواهند کرد

امسال بیستمین سالگرد فاجعه قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ است. سالگردى نه بخاطر يک روز، بلکه براى روزها و هفته‌هاى متوالى در تابستان و پائيز سال ۱۳۶۷ و براى دوره‌اى از دهشت که در آن، زندان‌هاى سياسى کشور به حمام خون بدل شدند. در اين دوره خون و جنايت، رهبر جمهورى اسلامى فرمان نابودى صادر کرد و مجريان خونريز، جنون‌آسا دست بکار شدند تا در طول چند هفته سرهاى برافراشته چند هزار زندانى سياسى را در حلقه طناب اندازند.
هنوز هم پس از بیست سال و عليرغم تلاش‌هاى خستگيی ناپذير خانواده‌هاى قربانيان اين قتل‌عام و پيگيری ‌هاى نهادهاى سياسى دموکراتيک ايرانى و بين‌المللى، تعداد واقعى قربانيان ناروشن مانده است. نام نزديک به چهار هزار نفر در دست است ولى نام ناشناخته‌هاى ديگر همچنان نامعلوم! پس از دو دهه، ابعاد اين جنايت هولناک تاريخى هنوز هم آشکار نشده است.پرونده اين جنايت تنها به نام رهبر وقت جمهورى اسلامى و گروهى از عاملان اجرايى پروژه قتل‌عام زندانيان سياسى، ثبت نيست. اين پرونده، از درون حکومت به بيرون راه یافته و در دست آزاديخواهان جهان قرار گرفته است.اين پرونده بیست سال است که باز است و همچنان باز خواهد ماند تا که همه آمران و عاملان آن به اسم و رسم شناخته شوند و جنايتکاران در برابر دادگاه قرار گيرند. باز خواهد ماند تا وقتى که انگيزه‌هاى جانيان از ارتکاب اين قتل‌عام زندانیان سیاسی براى همگان روشن شود. تا آنزمان، آزادیخواهان فراموش نخواهند کرد و نخواهند گذاشت که فراموش شود.
سازمان جوانان جبهه ملی ایران خارج از کشور با خانواده‌ها و بستگان همه آنان ابراز همبستگى مى کند و ياد قربانيان قتل‌عام زندانيان سياسى در سال ۱۳۶۷ را گرامى مى دارد.

دفتر مرکزی سازمان جوانان جبهه ملی ایران خارج از کشور

Keine Kommentare: