Sonntag, 7. Dezember 2008

حضور گسترده گارد ویژه در اطراف دانشگاه تهران


حضور گسترده گارد ویژه در اطراف دانشگاه تهران

خبرنامه امیرکبیر: در آستانه برگزاری مراسم روز دانشجو و تریبون آزاد «دانشگاه فریاد آزادی» توسط دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه تهران از صبح امروز تدابیر امنیتی در این دانشگاه و اطراف دانشگاه تهران حاکم شده است.
از ساعات ابتدایی صبح امروز جمعی از نیروهای انتظامات و حراست دانشگاه های امیرکبیر، علامه و… جهت ممانعت از ورود دانشجویانی که از دیگر دانشگاه ها قصد ورود به دانشگاه تهران را داشتند، به این دانشگاه اعزام شده بودند و مقابل کلیه درب ها حضور داشتند. نیروهای امنیتی و انتظامی به همراه گارد ویژه از ساعت ۸ صبح امروز در اطراف دانشگاه تهران حضوری چشمگیر داشتند و هر لحظه بر تعدادشان افزوده می شد. خیابان های اطراف دانشگاه تهران مملو از نیروهای امنیتی موتورسوار شده است.
نیروهای پرتعداد انتظامات دانشگاه تهران به همراه نیروهای حراست این دانشگاه و همچنین مامورین امنیتی با حضور در مقابل درهای دانشگاه تهران رفت و آمد افراد و ورود و خروج دانشجویان و اساتید دانشگاه را به شدت کنترل می کنند. انتظامات از دانشجویان می خواد برای ورود به دانشگاه کارت خود را روی گیت های امنیتی بگذارند و پس از تایید کارت توسط گیت و تطبیق چهره فرد با عکس نمایش داده شده روی مانیتور کانکس انتظامات وی اجازه ورود به دانشگاه تهران را می یابد. انتظامات و حراست از ورود دانشجویان دیگر دانشگاه ها به دانشگاه تهران جلوگیری می کند.
اما بر خلاف جو امنیتی ایجاد شده در اطراف دانشگاه تهران، طبق گزارش های رسیده از دانشگاه های مختلف تهران، دانشجویان در حال اعزام برای شرکت در این برنامه هستند. هفته گذشته تراکت های تجمع دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه تهران به صورت گسترده در خوابگاه ها و صحن دانشگاه های تهران، امیرکبیر، علامه، تربیت معلم، آزاد، خواجه نصیر، عباسپور، رجایی و… توزیع شده بود.
گزارشات رسیده حکایت از این دارد که چند تن از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت توانسته اند وارد دانشگاه تهران شوند. اما انتظامات و حراست دانشگاه تهران از ورود دیگر اعضای شورای مرکزی جلوگیری کرده است. از داخل دانشگاه نیز خبر می رسد اعضای انجمن دموکراسی خواه به همراه فعالین دانشجویی دیگر دانشگاه ها در حال تدارک تجمع دانشجویی «دانشگاه فریاد آزادی» هستند.
مامورین وزارت اطلاعات منازل چند دانشجوی دانشگاه تهران را تفتیش کردند
شب گذشته، شنبه ۱۶ آذر، مامورین وزارت اطلاعات با یورش به منازل چند نفر از فعالین دانشجویی دانشگاه تهران اقدام به تفتیش منازل آن ها کرده و بسیاری از وسایل این دانشجویان را ضبط کردند.
مامورین با مراجعه به منازل اعضای انجمن دموکراسی خواه دانشگاه تهران وارد منازل آن ها شده و اقدام به تفتیش و ضبط وسایل شخصی این دانشجویان کرده اند. مامورین از دانشجویان خواسته اند روز یکشنبه به دفتر پیگری وزارت اطلاعات مراجعه کنند.
به نظر می رسد این اقدام به منظور ضبط و جمع آوری برخی وسایل و همچنین ارعاب فعالین دانشجویی دانشگاه تهران در جهت سنگ اندازی در راه برگزاری تجمع روز یکشنبه دفتر تحکیم وحدت صورت گرفته باشد. شناسایی فعالین دانشجویی دانشگاه تهران و در اختیار مامورین قرار گرفتن آدرس منازل آن ها با همکاری مدیریت دانشگاه تهران صورت گرفته است.
همچنین شب گذشته حراست دانشگاه تهران سه فعال دانشجویی را برای بازداشت به نیروهای ناشناس تحویل داد که این دانشجویان پس از چند بازداشت آزاد شدند
.

Keine Kommentare: