Sonntag, 7. Dezember 2008

تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به مصادره ۱۶ آذر توسط نهادهای امنیتی

تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به مصادره ۱۶ آذر توسط نهادهای امنیتی
خبرنامه امیرکبیر: در اعتراض به مصادره روز دانشجو توسط نهادهای وابسته به قدرت، امروز شنبه دانشجویان دانشگاه شیراز تجمع اعتراضی بر پا کردند.

این تجمع در اعتراض به مراسمی که توسط تشکل های وابسته به قدرت همچون بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی، انجمن اسلامی مستقل و … در دانشگاه شیراز ترتیب داده شده بود صورت گرفت.

در آغاز این مراسم دانشجویان طی یک حرکت نمادین با تجمع در میدان مرکزی دانشگاه و زدن ماسک هایی که بر روی آن علامت های ضربدر حک شده بود به نبود آزادی بیان، سرکوب دانشجویان، تلاش در جهت مصادره روز دانشجو، برگزاری مراسم های دولتی و حکومتی در روز دانشجو و وجود فضای تک صدایی در دانشگاه و جامعه اعتراض کردند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان معترض پلاکاردهایی با خود همراه داشتند که بر روی آنها شعار هایی همچون : « دانشگاه زنده است » ، « الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم » ، «تو مپندار که خاموشی من هست برهان فراموشی من» ، « ۱۶ آذر نفی دخالت بیگانه، نفی استبداد » و « گر تیر و فتنه بارد جنبش ادامه دارد » نوشته شده بود.

دانشجویان که تعداد آنها به ۴۰۰ نفر می رسید در ادامه به خواندن سرود یار دبستانی پرداختند و شعارهایی همچون « دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد » ، « استقلال دانشگاه حق مسلم ماست » ، « گر تیر و فتنه بارد جنبش ادامه دارد » و « نصر و من الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب » سر دادند.

سپس دانشجویان به دور میدان مرکزی دانشگاه جمع شدند و چند نفر از دانشجویان به خواندن شعر و همچنین ایراد سخنرانی در میان جمع دانشجویان پرداختند. در این لحظه تعدادی از افراد نهادهای شبه امنیتی با حمله به دانشجویان قصد ایجاد زد و خورد با دانشجویان تجمع کننده را داشتند که هشیاری دانشجویان مانع از تحقق اهداف این عناصر شناخته شده شد.

دانشجویان سپس با خواندن سرود یار دبستانی به طرف درب ورودی دانشگاه حرکت کردند و با تجمع مقابل درب دانشگاه شعارهایی سر دادند. دانشجویان که هر لحظه بر تعدادشان افزوده می شد سپس به میدان اصلی دانشگاه برگشتند و با قرائت بیانیه ای که در آن نسبت به تلاش جهت مصادره روز دانشجو اعتراض شده بود به تجمع خود پایان دادند.

لازم به ذکر است که در طول این تجمع حضور نیروهای حراست و نیروهای امنیتی که آشکارا از دانشجویان فیلم برداری می کردند مشهود بود گرچه دانشجویان با بی توجهی به این اقدامات آن ها را به سخره گرفتند و نشان دادند که در راه اهداف و آرمان هایشان از هیچ فرد و نهادی کوچکترین واهمه ای ندارند.

همچنین دانشجویان دانشگاه شیراز اعلام کرده اند که روز دوشنبه تجمع اصلی خود به مناسبت روز دانشجو را برگزار خواهند کرد.

قرار است این تجمع دانشجویی با ائتلاف تمامی گروه های دانشجویی و با شعار «آزادی دانشگاه؛ آزادی جامعه» برگزار ‌شود.

Keine Kommentare: