Sonntag, 29. März 2009

راز ونياز دايي ، نماز نيکبخت واحدي

جنجال در نشست خبري دايي علي دايي: از تيم ملي استعفاء نمي‌دهم دايي شكست نخورد، تيم ملي بازي را باخت
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: از تيم ملي استعفاء نمي‌دهم واز عملكرد بازيكنان تيم ايران نيز رضايت دارم.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي دايي در پايان ديدار تيم‌هاي ملي ايران و عربستان و شكست دو بر يك تيم ملي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: معتقدم تيم ملي ايران امروز بسيار خوب بازي كرد و من به بازيكنان تيم ملي افتخار مي‌كنم.
وي در پاسخ به سوالي پيرامون استعفايش از تيم ملي نيز گفت: شما نمي‌توانيد براي من تصميم‌گيري كنيد، مگر من به پيشنهاد شما سرمربي تيم ملي شدم كه اكنون به پيشنهاد شما استعفا دهم. ضمن آنكه امروز علي دايي شكست نخورد، بلكه تيم ايران بازي را واگذار كرد.
دايي تاكيد كرد: من معتقدم شما منتظر چنين روزي بوديد تا تيم ملي شكست بخورد اما همانطور كه گفتم من از عملكرد بازيكنانم راضي هستم و ما تنها در دو غافلگيري از حريف گل خورديم و متاسفانه بازي را واگذار كرديم. سوال من اين است كه مگر يك تيم چند بازي مي‌تواند پيروز شود و برد و باخت در فوتبال هر كشوري وجود دارد.
وي افزود: من از مردم ايران و كساني كه امروز به ورزشگاه آمدند عذرخواهي مي‌كنم كه نتوانستيم پيروز شويم اما، فوتبال برد و باخت دارد. من مي‌دانم كه اين شكست براي همه دشوار است در هر صورت ما تلاش مي‌كنيم تا در بازي‌هاي آينده نتيجه بگيريم.
دايي درباره شانس صعود تيم ملي ايران نيز گفت: معتقدم شانس‌مان كم شده است اما، هنوز هم بخت صعود داريم و مي‌توانيم به جام جهاني راه پيدا كنيم. ما سه بازي ديگر پيش رو داريم كه اگر از اين سه بازي استفاده كنيم مي‌توانيم صعود كنيم. من اين شكست را به گردن مي‌گيرم اما بازيكنان تيم ملي امروز از جان مايه گذاشتند و از تمامي آنها تشكر مي‌كنم. ما تمام سعي‌مان را مي‌كنيم كه در بازي‌هاي آينده نتيجه بگيريم.
علي دايي خاطرنشان كرد: ما در اين بازي چندين موقعيت گل ايجادكرديم اما بر روي دو غافلگيري گل خورديم بازيكنان ما بايد متوجه اين موضوع باشند كه ارزش فوتبال تنها به زيبا بازي كردن نيست بلكه تيمي پيروز مي‌شود كه در نهايت بتواند سه امتياز را كسب كند.
سرمربي تيم ملي درباره روش بازي تيم ايران مقابل عربستان سعودي و استفاده از يك مهاجم نيز گفت: ما امروز با دو مهاجم وارد ميدان شديم و شجاعي و رضايي مهاجمان تيم ما بودند ضمن آنكه در نيمه دوم هاشميان را جايگزين رضايي كرديم.
وي درباره عقب‌نشيني بازيكنان ايران پس از رسيدن به گل نيز گفت: متاسفانه اين طبيعت فوتبال ماست و ما پس از گل نبايد عقب مي‌آمديم اين وظيفه بازيكنان بزرگتر تيم بود كه بايد شرايط هجومي تيم را حفظ مي‌كردند اما، متاسفانه اين اتفاق نيفتاد. ما يك گل بد دريافت كرديم ضمن آنكه گل دوم نيز روي يك ضربه كرنر به دست آمد نه فشار حملات تيم عربستان. ضمن آنكه ما در همان صحنه نيز براي تمامي بازيكنان از جمله بازيكني كه گل‌زني كرد يار مستقيم گذاشته بوديم اما، بازيكن ما به وظيفه‌اش عمل نكرد و به همين دليل شكست خورديم.
دايي ادامه داد: من در اين زمينه با تمامي بازيكنان صحبت كرده بودم و شيوه‌هاي تهاجمي عربستاني‌ها را به آنها گوشزد كرده بودم. مدافعان ما از جمله سيد جلال حسيني بسيار خوب كار كردند و زحمت كشيدند.
علي دايي درباره اشتباهات تاكتيكي تيم ملي نيز گفت: اين مسائل را بازيكنان بايد از 12 سالگي ياد بگيرند و من نمي‌توانم خود به ميدان بروم و اين نكات فردي را به بازيكنانم گوشزد كنم.
وي درباره شعارهاي تماشاگران نيز گفت: در هر صورت اگر تيم ملي شكست خورده است اكنون من به عنوان سرمربي تيم ملي بايد جوابگو باشم نه مردم.
وي درباره دعوت از علي كريمي نيز گفت: شما آخرين بازي علي كريمي را در مقابل الشباب عربستان ديديد آيا واقعا او بازيكني بود كه ما بتوانيم به تيم ملي دعوتش كنيم؟ من از سرمربي پرسپوليس درباره او سوال كردم و متوجه شدم كه كريمي 25 روز است كه تمرين نكرده است و ما تنها با يكي دو بازي نمي‌توانيم بازيكني را به بازي دعوت كنيم.
وي افزود: بحث من شخص كريمي نيست اما سوالم اين است كه آيا ما مي‌توانيم يك بازيكن را زماني كه به دور از آمادگي است به تيم ملي دعوت كنيم. علي كريمي در بازي مقابل الشباب اگر همان كريمي آماده هميشگي بود بايد سه گل به ثمر مي‌رساند اما نتوانست بازي خوبي انجام دهد.
آيا پس از بازي تداركاتي تيم ملي ايران مقابل كرواسي تاكنون واقعا علي كريمي توانسته است به تيم ملي ماكمك كند؟
علي دايي در پاسخ به سوالي پيرامون تاكتيك بازي تيم ايران مقابل عربستان گفت: شما بايد تاكتيك را براي من معنا كنيد كافي است به خانه خود برويد روي مبل بنشيند و بازي را بار ديگر نگاه كنيد تا متوجه تاكتيك تيم ملي شويد.
به گزارش ايسنا، نشست مطبوعاتي علي دايي با حاشيه‌هايي همراه بود از جمله آنكه چندين بار او در پاسخ به سوالات خبرنگاران با آنها وارد بحث لفظي شد و خبرنگاران نيز خود در پرسيدن سوال از علي دايي با يكديگر به مجادله مي‌پرداختند.
علي دايي درباره سوالات پرسيده شده پيرامون حضور علي كريمي نيز گفت: شما قصد داريد تا من را مقابل علي كريمي قرار دهيد.
راز ونياز دايي ، نماز نيکبخت واحدي

Keine Kommentare: