Freitag, 6. März 2009

طنین شعار آزادی دانشجویان بازداشتی پلی تکنیک در دومین برنامه پویش حمایت از خاتمی

طنین شعار آزادی دانشجویان بازداشتی پلی تکنیک در دومین برنامه پویش حمایت از خاتمی
خبرنامه امیرکبیر: روز گذشته در دومین همایش موج سوم (گردهمایی حامیان خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری) تعدادی از دانشجویان با بالا بردن عکس های دانشجویان دربند پلی تکنیک خواستار آزادی آنان شدند.

لازم بذکر است که تعدادی از نخبگان و دانشوران و فعالان سياسي و فرهنگي،‌ پویشگران «موج سوم» و جوانان حامي خاتمي در اين گردهمايي شركت كردند و ۱۵ تن از نخبگان حوزه‌هاي فرهنگي، هنري، ديني، اجتماعي و سياسي و نخبگان حامي نامزدي خاتمي به نمايندگي از اقشار و گروه‌هاي متنوع به طرح دلایل خود برای حمایت از سیدمحمد خاتمی در انتخابات رياست جمهوري پيش رو پرداختند.

دانشجویان پلی تکنیکی نیز با در دست داشتن تصاویر دانشجویان بازداشتی این دانشگاه و سر دادن شعارهای آزادیخواهانه حضور چشمگیری در این جلسه داشتند. آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود “آقای خاتمی موضع شما چیست؟ بازداشت ٧٠ دانشجو در یک روز”.

دانشجویان پلی تکنیک علاوه بر این چندین بار شعار “دانشجوی زندانی آزاد باید گردد” را سردادند که با همراهی جمعیت حاضر در سالن مواجه شدند. همچنین حامیان خاتمی بارها در طول مراسم شعارهایی در حمایت از وی سر دادند.

نیروهای امنیتی که با اعمال فشار بر برگزار کنندگان جلسه خود را در جلوگیری از حضور دانشجویان امیرکبیری ناکام دیدند، تنها اقدام به فیلم برداری از دانشجویانی کردند که یکصدا شعار آزادی همکلاسیهای خود را سر می دادند.

همچنین همزمان با برگزاری این جلسه خبرگزاری فارس که این روزها تبدیل به پایگاه نیروهای افراطی شده است در اقدامی تحریک آمیز و تفرقه افکنانه اقدام به درج خبری با عنوان “تنش در همايش دعوت از خاتمي / چرا سید پاسخگو نیست؟” مخابره نمود که از اساس کذب بود.

این خبرگزاری که سابقا بعلت درج اخبار کذب به مدت ۳ روز تعطیل شده بود در تلاش مذبوحانه سعی القای وجود اختلاف مابین دانشجویان پلی تکنیکی و برگزار کنندگان همایش نمود.

در خبر فارس آمده است: مراسم حمايت از خاتمي در انتخابات رياست جمهوري دهم با عنوان دومين همايش موج سوم كه در مجتمع فرهنگي هنري اريكه ايرانيان در حال برگزاري است با حضور جمعي از دانشجويان دانشگاه اميركبير كه خواهان آزادي همكلاسي‌هايشان بودند، به تنش كشيده شد. اين دانشجويان با بالا بردن پلاكاردهايي با مضمون اينكه آقاي خاتمي موضع شما در خصوص دستگيري دانشجويان اميركبير چيست، با فرياد اقدام به طرح ادعاهاي خود كردند كه با واكنش عده‌اي ديگر مواجه شد.

لازم به ذکر است این خبر در حالی منتشر شده است که اخبار و تصاویر منتشره از این جلسه گویای واقعیت دیگری است و دلیل عصبانیت خبرگزاری فارس نیز در آن نهفته است، در ادامه خبر فارس آمده است: “مسئولان اين همايش تلاش بسياري را انجام دادند تا تنش در سالن پايان يابد اما تلاش آنها در حين سخنراني سيدشهاب‌الدين طباطبايي رئيس شاخه جوانان همچنان تا پايان سخنان وي كه انتقادات شديدي را نسبت به دولت مطرح مي‌كرد، ادامه داشت.”

گفتنی است که در هنگام سخنرانی شهاب طباطبایی و سعید رضوی فقیه بارها جمعیت حاضر در سالن همصدا با دانشجویان شعار ” دانشجوی زندانی آزاد باید گردد” را سردادند.

لازم بذکر است که حسام‌الدین سراج، هما روستا، ضیاء موحد (شاعر و فیلسوف)، یوسف اباذری (جامعه‌شناس)، سعید رضوی‌فقیه، لیلی رشیدی، شاپور اعتماد (عضو انجمن حکمت و فلسفه)، اردشیر امیرارجمند (رئیس سابق کرسی حقوق بشر یونسکو در ایران)، جلال جلالی‌زاده، علیرضا رحیمی (جانباز و آزاده)، مجید انصاری، شهاب طباطبایی، محمدجواد غلامرضا کاشی، زهرا شجاعی (دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب)، مصطفی طلوعی (دبیر همایش) و صباغی (برادر شهیدان صباغی) از جمله سخنرانان اين همایش بودند.

کمال تبریزی، فرهاد آییش، محسن آرمین، جواد مظفر و عبدالله رمضان‌زاده که برای ایراد سخنرانی در همایش حاضر شده‌بودند نیز به دلیل ضیق وقت به اعلام حمایت خود از خاتمی اکتقا کردند و به سخنرانی نپرداختند. هادی ساعی، حسین پاکدل، احمدرضا درویش، آیت‌الله موسوی تبریزی و آيت‌الله موسوي بجنوردي نيز ضمن اعلام حمایت خود از سیدمحمد خاتمی به دليل سفر يا كسالت امكان سخنرانی در این برنامه را نيافتند. تعداد زيادي از اعضاي ارشد شوراي مركزي جبهه مشاركت، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، نهضت آزادي ايران، شوراي فعالان ملي‌-مذهبي، مجمع روحانيون مبارز و حزب كارگزاران سازندگي و نخبگان فرهنگي و دانشگاهي نيز در اين همايش حضور داشتند.

در قسمت‌هاي مختلف برنامه نيز ۵ كليپ و نماهنگ (نماهنگ ترانه‌های «روز پیروزی خورشید»، «خاتم انگشتر ايران» و «حماسه» و دو کلیپ درباره «مبارزات مدنی ایرانیان از زمان مشروطه» و «اعلام نامزدی سیدمحمد خاتمی») به نمايش درآمدند. پیام سیدمحمد خاتمی به این همایش نیز در انتهای برنامه قرائت شد.

Keine Kommentare: