Mittwoch, 18. Juli 2007

بیانیه هیئت رئیسه شورای تهران دفتر تحكیم وحدت


چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸ ژوئيه ۲۰۰۷
به نام خدا
بیانیه هیئت رئیسه شورای تهران دفتر تحكیم وحدت
گیرم كه می زنید، گیرم كه می برید، گیرم كه می كشید، با رویش ناگزیر جوانه چه می كنید؟

پس از وقایع 18 تیر امسال كه در آن حاكمیت با شمشیر از رو بسته اقدام به دستگیری تمامی اعضای شورای مركزی دفتر تحكیم وحدت و تنی چند از فعالین پر سابقه دانشجویی در دفتر سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحكیم) نمود و برگی نو از دفتر سیاه انقلاب فرهنگی دوم را رقم زد. اما واكنش سریع و یكپارچه انجمن‌های اسلامی سراسر كشور در اعتراض به این اقدامات خشونت‌آمیز نشان از همبستگی تمامی فعالین دانشجویی دارد و دستگیری 16 نفر از فعالین دانشجویی در روز 18 تیر هیچ خللی در اراده دیگر اعضای جنبش دانشجویی برای رسیدن به اهداف دموكراسی خواهانه و همچنین نقد حاكمیت اقتدارگرا نداشته است.
همچنین در جهت حفظ انسجام تشكیلات دفتر تحكیم وحدت و سامان دادن به ادامه تمامی فعالیت های این دفتر در نبود موقت اعضای شورای مركزی، شورای تهران اتحادیه انجمن های اسلامی علی‌رغم تعطیلی دانشگاهها در فصل تابستان فوراً تشكیل جلسه داد و هیئت رئیسه شورای تهران را انتخاب و فعالیت خود را آغاز نمود.
در شرایط حاضر هیئت رئیسه شورای تهران مهمترین وظیفه خود را تلاش برای آزادی اعضای شورای مركزی دفتر تحكیم و دیگر بازداشت شدگان در سازمان ادوار تحكیم می داند و برای نیل به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد كرد.
هیئت رئیسه شورای تهران اعتراض خود را به نقض آشكار تمامی قوانین حقوق بشری و حتی قانون اساسی جمهوری در هنگام و پس از دستگیری دانشجویان اعلام می كند. بر اساس اصل 27 قانون اساس تجمعات چنانچه در آنها سلاح حمل نشود و مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است. حال آنكه نیروهای امنیتی با حمله به تحصن 6 نفره ی اعضای شورای مركزی دفتر تحكیم وحدت جلوی درب دانشگاه امیركبیر بر خلاف تمام قوانین موجود با متحصنین به شدت برخورد نموده و پس از چند ساعت تمامی آنان را به زندان اوین منتقل كردند.
ساعتی پس از دستگیری اعضای شورای مركزی نیروهای امنیتی بدون همراه داشتن حكم قضایی به دفتر سازمان ادوار تحكیم یورش برده و با شلیك گلوله وارد آن دفتر شدند و تمامی حاضرین در آن سازمان را دستگیر كردند. همچنین پس از آن درب سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحكیم) توسط نیروهای امنیتی پلمب شد.
شواهد حاكی از آن است كه پس از دستگیری این فعالین نیز اقدامات غیرقانونی ماموران حاكمیت همچنان ادامه داشته است. به گونه‌ای كه عدم تفهیم اتهام به دستگیر شدگان (حال آنكه هیچ یك از آنها جرمی مرتكب نشده اند)، جلوگیری از ملاقات خانواده ها و وكلای دستگیر شدگان با آنها همچنین توهین به دستگیرشدگان و انتقال 5 تن از آنها به سلول انفرادی نشان از برخوردهای قرون وسطایی و خلاف كلیه قوانین با دانشجویان دارد.
دستگیری عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار و از فعالان با سابقه جنبش دانشجویی از عناد حاكمیت با تمامی نهادها و جنبش های مدنی به اخص جنبش دانشجویی خبر می دهد. دستگیری فله ای دانشجویان و دانش آموختگان، عدم صدور قرار وثیقه و افزایش فشار بر احسان منصوری، مجید توكلی و احمد قصابان سه تن از دانشجویان بازداشت شده امیركبیر كه حدود 75 روز است در اوین به سر می برند، دستگیری امیر یعقوب علی دانشجوی دانشگاه علامه كه دو روز پس از 18 تیر دستگیر شد، احضارهای دانشجویان به مراجع قضایی، نهادهای امنیتی و كمیته های انضباطی و هزاران فشار و محدودیت بر دانشگاه و دانشگاهیان اسنادی است بر این مدعا كه كوته فكران تازه به قدرت رسیده، اندیشه ی نابخردانه ی انقلاب فرهنگی دوم را در سر می پرورانند. آن هنگام كه دانشجویان انتصاب عضو كمیسیون دیه استان كرمان را به وزارت علوم تهدیدی برای دانشگاه می دانستند، دورنمایی از پشت پرده ی این انتصاب و انتصابات پس از آن او در ذهن داشتند و امروز با اتفاقات رخ داده آن پیش بینی ها به واقعیت نزدیك شده و این همگان را ملزم می كند در مقابل این اقدامات حاكمیت اقتدارگرا سكوت نكرده برای شكست دادن پروژه انقلاب فرهنگی دوم لحظه ای درنگ نكنند و یا فراتر از آن، آیا سركوب‌های اخیر در كنار فشار بر رسانه‌ها از جمله توقیف خبرگزاری مستقل ایلنا و روزنامه هم‌میهن در كنار انعطاف‌های اخیر در سیاست‌های خارجی نظام نشان از نمایش پوشالین قدرت در برابر فشارهای خارجی نیست؟
هیئت رئیسه شورای تهران ضمن محكوم نمودن تمامی بازداشتها و دیگر اقدامات غیرقانونی بر قدرت نشانده شدگان، از تمامی اساتید، دانشجویان و روشنفكران برای تلاش در جهت بهبود وضعیت دانشگاهیان دعوت به عمل می‌آورد و در پایان خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی دانشجویان دربند می شود.

هیئت رئیسه شورای تهران
اتحادیه انجمن های اسلامی
(دفتر تحكیم وحدت
)

Keine Kommentare: