Montag, 9. Juli 2007

تجمع بزرگ دانشجويان در مقابل دانشگاه تهران


تجمع بزرگ دانشجويان در مقابل دانشگاه تهران ، به رغم حكومت نظامي اعلام نشده

امروز در هشتمين سالگرد قيام قهرمانانه 18تير، به رغم حكومت نظامي اعلام نشده و شديدترين سركوب در تهران و شهرستانها، جمعيت كثيري از جمله بسياري از دانشجويان كه از شهرستانها به تهران آمده بودند، در مقابل دانشگاه تهران و خيابانهاي اطراف جمع شدند و رودر روي انبوه مأموران امنيتي، اطلاعاتي و انتظامي كه از هرتجمعي جلوگيري مي كردند، قرار گرفتند.
صبح امروز تجمع دانشجويان دانشگاه پلي تكنيك تهران درمقابل در خيابان ولي عصراين دانشگاه مورد حملة وحشيانة مأموران سركوبگر قرار گرفت كه با شليك تير هوايي و دستگيري شماري از آنان همراه بود.
در يك رويارويي ديگر مأموران وحشي انتظامي تجمع صدها تن از جوانان و دانشجويان در پارك لاله را مورد حمله قرار داده و با دستگيري شماري از آنان سركوب كردند.همچنين در ساير شهرهاي ميهن نيز دانشجويان دلير با اعتراضات و تجمعهاي خود سالگرد قيام قهرمانانه 18تير را گرامي داشته و خشم و اعتراض خود را عليه سركوبي و اختناق حاكم بر دانشگاهها و ادامه اسارت دانشجويان آگاه و مبارز ابراز كردند.
براساس گزارش دريافتي از دهلران جوانان دلير اين شهر در هماهنگي با ساير شهرهاي به پا خواسته ميهن و براي همبستگي با دانشجويان در روز 18تير، اقدام به برگزاري تظاهرات و تجمعهاي اعتراضي نمودند. يكي از تجمعهاي اعتراضي در كوي موسوم به پاسداران صورت گرفت كه صدها نفر در اين محل تجمع كرده و حالي كه ساعت به ساعت بر تعداد آنها افزوده مي شود، ضمن سردادن شعارهاي ضدحكومتي با مأموران انتظامي درگير شده اند، براساس گزارش رسيده، تا لحظة ارسال اين خبر، مأموران انتظامي حاضر در محل كه توانايي كنترل و سركوب جمعيت را نداشتند، مستمرا تقاضاي نيروي اضافي مينمودند.
دانشجويان دانشگاه رازي كرمانشاه طي تجمعي از خاطره شهداي 18 تير سال 1378 تجليل كرده و حمايت خود را از دانشجويان زنداني ابراز نمودند.. مأموران سركوبگر رژيم به تجمع كنندگان يورش برده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در شهر ري مأموران سركوبگر نيروي انتظامي در كلانتري 174 اين شهر، امروز دوشنبه در وحشت از شكلگيري اعتراضات ضدحكومتي در 18تير، بيش از 60جوان موتور سوار را دستگير و زنداني كرده اند .خانواده هاي دستگير شدگان در مقابل كلانتري تجمع اعتراضي برگزار كرده و خواهان آزادي فرزندان خود هستند.براساس گزارش دريافتي از تبريز، رژيم دروحشت از اعتراضات ضدحكومتي مردم به ويژه دانشجويان اين شهر در 18تير، يك حكومت نظامي اعلام نشده را برقرار كرده است.
رژيم سرکوبگر از روزهاي قبل اقدامات امنيتي گسترده يي را آغاز كرده بود.و امروز با بسيج مأموران امنيتي، اطلاعاتي، انتظامي و لباس شخصيهاي خود و استقرار انواع گشتهاي سركوبگر تلاش مي كرد مانع از پيوستن مردم و ساير دانشجويان به اعتراضات 18تير شود. در تهران مزدوران رژيم از همان ساعت اوليه صبح دانشجويان معترض را مورد تهاجم قرار داده و شماري از آنان را دستگير و با خود بردند. در اين يورش دانشجويان دست به مقاومت زده و بامأموران سركوبگر درگير شدند.مأموران امنيتي و لباس شخصي هنگامي كه با مقاومت دليرانه دانشجويان روبرو شدند اقدام به شليك هوايي كرده و دانشجويان معترض را به شدت مضروب ساختند.رژيم مستبد جمهوری اسلامی همچنين به منظور جلوگيري از انتشار اخبار اين حركت اعتراضي تلفنهاي موبايل را در اين مناطق بسته است..رژيم آخوندي از روزها قبل با احضار و تهديد دانشجويان فعال، با قطع كردن آب و برق خوابگاهها و با افزايش تعداد مزدوران خود در محلها و مراكز دانشجويي تلاش مي كرد مانع شكل گيري هرگونه حركت اعتراضي دانشجويان شود.مأموران اطلاعاتي و امنيتي رژيم شمار زيادي از دانشجويان را در كوي دانشگاه و خوابگاه وصال تهران محبوس كردند تا مانع پيوستن آنها به اعتراضات ضدحكومتي شوند روزنامه حكومتي اعتماد در شماره امروز خود اذعان كرد: ”تعطيلي 10 روزة كوي دانشگاه تهران در آستانة 18 تير اعتراض دانشجويان را برانگيخت».رسانه هاي خبري طي گزارشهايي از تهران ابعاد سركوبي اِعمال شده توسط رژيم آخوندي را كم سابقه توصيف كردند.

Keine Kommentare: