Freitag, 20. Juli 2007

بیانیۀ هیئت اجرایی جبهه ملی ایران - خارج از کشور- بمناسبت یادبود ٣٠ تیر

درسی از سی ام تیرماه ١٣٣١

از تیرماه سال ١٣٣١ که مردم ایران برای اجرای درست قانون اساسی مشروطه و اِعمال حاکمیت ملی به پا خاسته و پیروز شدند تا امروز، پنجاه و سه سال می گذرد. با وجود فداکاری های غروربرانگیز مردم در آن روز تاریخی و سال های پس از آن، آرمانهای تاریخی ملت ایران «آزادی و حاکمیت مردم» نه تنها تحقق نیافت بلکه به ویژه پس از سال ٥٧ که حاکمیت مذهب در ایران مستقر شد دست آوردهای بدست آمده نیز از میان برداشته شد.
در نظام استبداد مذهبی که اساس آن بر مهجور بودن مردم و تصمیم گیری پیرامون امور مملکت، از آنِ ولی فقیه است جایی برای حاکمیت مردم و آزادی چون و چرا کردن پیرامون کارکردهای متولیان دین وجود ندارد.
پس از گذشت نزدیک به ٣٠ سال از حاکمیت اسلامی، مردم ایران به آن حد از آگاهی و بینش سیاسی رسیده اند که اجازه ندهند باز هم یک مشت آخوند عوام فریب به نام «نماینده الله بر روی زمین» به جای آنها تصمیم گرفته و ادعا کنند که صلاح و مصلحت مردم را بهتر از خودشان تشخیص می دهند.
استقرار جمهوری اسلامی، تسلط آخوندها بر جان و مال مردم، غارت و چپاول اموال و منابع ملی، سرکوب های وحشیانه و اعدام آزادیخواهان و نبود قانون به مفهوم واقعی، باعث بهم ریختگی و پاشیدگی سامان کشور شده و مردم را گرفتار و درمانده و جوانان را به آینده ناامید کرده است بگونه ای که هیچ کس نسبت به امروز و فردای خود ایمن نیست.
در سیاست خارجی، شرایط پدیدآمده، کشور را با خطر برخورد و حمله خارجی رویارو نموده است. حمله ای که ابعاد و پی آمدهای دهشتناک و نابودکننده آن بدرستی قابل پیش بینی و ارزیابی نیست. با تداوم جمهوری اسلامی، آینده ای تاریک تر و نگران کننده تری را باید انتظار داشت.
اکنون دیگر آن گروه از آزادیخواهانی هم که تحت تأثیر شعار بی محتوای « در انتخابات شرکت و تمرین دمکراسی کنیم» به اصلاحات و دگرگونی از درون نظام آنهم توسط جناحهای حاکمیت دل بسته بودند به این نتیجه رسیده اند که برای رسیدن به دمکراسی، تنها راه، پایان بخشیدن به عمر نظام مذهبی است.

ملت ایران به ٣٠ ام تیر دیگری
قدرتمندتر و گسترده تر
نیاز دارد

هیئت اجرایی جبهه ملی
- خارج از کشور-
٣٠ تیرماه ١٣٨٦

Keine Kommentare: