Dienstag, 19. Februar 2008

آمار وحشتناک از قربانيان سرمازدگی و گاز گرفتگی در ايران




آمار وحشتناک از قربانيان سرمازدگی و گاز گرفتگی در ايران



سایت پنج صبح: زمستان سال 86 را شايد بتوان سياه ترين زمستان خانواده هاي ايراني دانست چرا که بسياري از ايرانيان را در غم از دست دادن عزيزانشان داغدار کرد. در حاليکه هنوز يك ماه از زمستان 86 باقي مانده است، آماري وحشتناک از قربانيان سرمازدگي و گاز گرفتگي در ميان جامعه رسانه اي ايران دست به دست مي شود. آماري که به دليل پنهان کاري مسئولان مربوطه هنوز دقيق نيست اما با يک حساب سرانگشتي مي تواند پرده از مرگ هزاران ايراني در نيمه اول زمستان سال جاري بردارد.
به گزارش منابع خبري رسمي در طول سال گذشته 973 نفر بر اثر گاز گرفتگي جان خود را از دست داده بودند که از اين تعداد 250 تن مربوط به استان تهران بوده است. اما در سال جاري تنها در هفته سوم دي ماه 270 نفر بر اثر گاز گرفتگي جان خود را از دست داده اند. هر چند به دليل حجم بالاي مرگ و مير ناشی از گازگرفتگي ، نهادهاي مربوطه دست به يک پنهان کاري عجيب زده اند و از اعلام رسمي آمار تلفات مربوطه خود داري مي کنند اما مطابق خوش بينانه ترين برآورد که رئيس مجتمع بيمارستاني امام خميني تهران اعلام کرده است، تلفات ناشي از گاز گرفتگي تا پايان نيمه اول زمستان جاري 100 درصد نسبت به کل سال گذشته افزايش داشته است.
اين آمار تنها متعلق به استان تهران است که کمترين مشکل قطعي گاز را در کشور داشته است. بنابراين بسياري از کارشناسان از آمار چند هزار نفري مرگ ايرانيان بر اثر گاز گرفتگي خبر مي دهند که مي تواند به عنوان يک رکورد بي نظير در کارنامه دولت ثبت شود. برخي منابع در وزارت نفت نيز به صورت غير رسمي از مرگ بيش از چهار هزار ايراني خبر مي دهند که تقريباً چهار صد درصد رشد را تا همين نيمه اول زمستان نشان مي دهد.
به گفته کارشناسان، علت اصلي افزايش گاز گرفتگي قطع مکرر و مداوم گاز در بسياري از شهرها و مناطق کشور بوده است که مردم را ناچار به دست کاري رگلاتورهاي گاز و بخاري هاي گازي، استفاده از بخاري هاي غير استاندارد، استفاده از زغال به عنوان سوخت جايگزين و.... کرده است

Keine Kommentare: