Dienstag, 19. Februar 2008

یعقوب مهرنهاد" به اعدام محکوم شد


قوه قضاییه حکم اعدام یعقوب مهرنهاد را تایید کرد
حکم اعدام" يعقوب مهرنهاد" را متوقف کنيد


دادگاهی در سیستان و بلوچستان، "یعقوب مهرنهاد" روزنامه‌نگار و دبیر انجمن "جوانان صدای عدالت" را به اعدام محکوم کرده است.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دادگاه این جوان فعال مدنی در دی ماه بدون حضور خانواده وی در زاهدان برگزار شده و پنج شنبه گذشته حکم اعدام وی به خانواده‌اش ابلاغ شده است.
"یعقوب مهرنهاد" علاوه بر دبیری انجمن "جوانان صدای عدالت"، روزنامه نگار و سرپرست روزنامه "مردم سالاری" در استان سیستان و بلوچستان است.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در اردیبهشت ۸۶ پس از برگزاری پنجمین همایش سالانه "جوانان پرسشگر، مسئولین پاسخگو" که تعدادی از مسئولین نیز در آن حضور داشتند تعدادی از اعضای شورای مرکزی انجمن از جمله یعقوب مهرنهاد دبیر کل انجمن بازداشت شدند. ۵ تن از آنان پس از مدتی آزاد شدند اما مهرنهاد با گذشت ۱۰ ماه همچنان در بازداشت است.
پیش از این جمعی از دانشجویان دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای به روند بازداشت دانشجویان اعتراض کرده بودند. در بیانیه این دانشجویان آمده است:" ما به عنوان فعالین سابق و اعضای فعلی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت ضمن اعتراض به برخوردهای وسیع صورت گرفته در طی ماه های اخیر با دانشجویان، بازداشت گسترده دانشجویان فعال چپ در دانشگاه را اقدامی در راستای تحدید آزادی بیان و عقیده و حقوق شهروندی و محدود نمودن کنش های منتقدانه دانشجویان ارزیابی کرده و ضمن ابراز نگرانی نسبت به رویه غیرعقلانی حاکمیت در برابر حقوق و آزادی های آکادمیک، خواستار رعایت حقوق افراد بازداشت شده هستیم."
اساتید دانشگاه امیرکبیر نیز چندی پیش در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار آزادی سه دانشجوی این دانشگاه شده بودند. آن‌ها در نامه خود آورده‌اند:" چندین ماه است که تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به نام های مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری دستگیر شده و علیرغم وعده های داده شده هنوز آزاد نشده‌اند. این وضعیت موجب بروز نگرانی در جامعه دانشگاهی شده و تداوم آن تاثیرات سوئی بر روند علمی دانشگاه خواهد گذاشت. ما اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ضمن ابراز نگرانی از تداوم این روند که می‌تواند باعث افزایش مشکلات در دانشگاه شود، خواهشمندیم با درایت بیشتری این مسائله را حل و زمینه آزادی دانشجویان را فراهم نمائید."

Keine Kommentare: