Sonntag, 12. Oktober 2008

تجمع مردم علیه زمین خواری سپاه پاسداران در شیراز

تجمع مردم علیه زمین خواری سپاه پاسداران در شیراز
ایسنا: جمعی از اهالی روستای قلات شیراز با تجمع مقابل استانداری فاس به تصرف اراضی خود توسط یکی از نیروهای مسلح کشور اعتراض کردند و مدعی شدند بیش از 300 هکتار از اراضی زراعی این منطقه توسط یکی از نیروهای مسلح جهت ساخت تأسیسات و پادگان نظامی تصرف شده است.
یکی از اهالی معترض این روستا گفت: یکی از شرکت های عمرانی وابسته به یک ارگان نظامی شبانه در اراضی قلات کانتینر و تجهیزات عمرانی پیاده کرده و می گویند می خواهیم در 250 هکتار از اراضی این منطقه پادگان نظامی احداث کنیم.
وی گفت: مدیران این شرکت مدعی هستند که از طریق کارشناسان دادگستری قیمت اراضی تعیین شده و پول آن را پرداخت می کنند اما آیا می شود به زور وارد خانه کسی شد و بعد به او گفت: پول شما را می دهیم؟
این شهروند قلاتی خاطرنشان کرد: اگر مردم نخواهند املاک خود را به فروش برسانند باید چه کسی را ببینند؟
یکی دیگر از معترضان نیز گفت: 10 روز است که با این نهاد نظامی درگیر هستیم اما هیچ کس از ما نمی پرسد چه می خواهید؟ اصلاً حرف ما را گوش نمی دهند!
یک مرد کهنسال اهل قلات نیز گفت: من از زمان پدربزرگم به یاد دارم که در این املاک کشاورزی می کردیم اما حالا می خواهند زندگی ما را بگیرند!
وی ادامه داد: هیچ کس به حرف گوش نمی دهد! حتی ما را به بخشداری و فرمانداری و استانداری راه نمی دهند! نمی دانیم حقمان را از چه کسی طلب کنیم!
اسماعیل یکی دیگر از اهالی روستای قلات هم گفت: در منطقه قدرت 35 هکتار زمین کشاورزی دارم که میراث 100 ساله پدری است حالا می گویند این زمین توسط منابع طبیعی به یکی از ارگان های نظامی واگذار شده است.
وی گفت: مسئولان این ارگان نظامی هم می گویند پول اراضی را به خانواده نوبخت مالک خانی قلات پرداخت کرده ایم در حالی که این اراضی ربطی به نوبخت ندارد
.

Keine Kommentare: