Samstag, 18. Oktober 2008

«در بهشت زهرا دیگر جا نیست»


«در بهشت زهرا دیگر جا نیست»

محمود رضاييان، مديرعامل سازمان بهشت زهرا، اعلام کرد که يک تهران ده ميليونى است و يک بهشت زهرا، كه آنهم از اواخر آبان ماه، دیگر جايى براى دفن مرده ها ندارد.
مدير عامل سازمان بهشت زهرا در گفت و گو با خبرگزاری «فارس» افزود: « اگر شهرداری تهران، زمين های جديدی در اختيار اين سازمان نگذارد، ممکن است از اواخر آبان، ديگر مرده ای در بهشت زهرا پذيرش نکنيم، چرا که تا به الآن هم از فضاهای غيرممکن استفاده کرده ايم.»
بحث بحرانی شدن وضعيت بهشت زهرا در حالی مطرح می شود که طرح ساخت گورستان های جديدی در تهران به دلايلی انجام نشده است.
« اگر شهرداری تهران زمين های جديدی در اختيار اين سازمان نگذارد، ممکن است از اواخر آبان ديگر مرده ای در بهشت زهرا پذيرش نکنيم چرا که تا به الان هم از فضاهای غيرممکن استفاده کرده ايم.»
محمود رضاييان، مديرعامل سازمان بهشت زهرا
گزارش ها حاکی است که ساخت گورستانی در شرق تهران با مخالفت ارتش و سازمان حفاظت محيط زيست، نيمه کاره رها شد.
به گزارش منابع خبری درايران، ارتش که مالک زمين های « تلو» در شرق تهران است، در نامه ای به شهرداری تهران اعلام کرد: به دليل مسايل امنيتی و نظامی اجازه ساخت گورستان در اين منطقه را نمی دهد.
سازمان محيط زيست نيز با اين استدلال که تلو روی خط گسل قرار دارد و در صورت بروز هر حادثه ای، آب غسالخانه وارد رود خانه جاجرود می شود و توليد آلودگی می کند، به جمع مخالفان پيوست تا اين مساله همچنان حل نشده باقی بماند.
همچنين طرح ايجاد گورستانی برای ساکنان غرب تهران ، اسلامشهر و کرج در منطقه گرمدره نيز به دليل واقع شدن اين گورستان در محدوده شهری نيز منتفی شد.
از سويی، بحث واگذاری ۱۶۰ هکتار از زمين های باقرشهر که در همسايگی بهشت زهرا قرار دارد نيز با مخالفت شورای شهر باقرشهر به نتيجه ای نرسيده است.
شورای شهر باقرشهر، توسعه بهشت زهرا را برای اهالی اين شهرک نگران کننده می داند، درحالي که محمود رضاييان، مدير عامل سازمان بهشت زهرا، با اين عنوان که ۴۰ درصد کارکنان بهشت زهرا از ساکنان باقرشهر هستند، گفت که اين زمين ها به نام شهرداری سند خورده و واگذاری آن به سازمان بهشت زهرا کاملا قانونی است.
بحران تکميل شدن ظرفيت بهشت زهرا، از تابستان سال جاری به طور جدی در رسانه های ايران مطرح شد و مسئولان اين سازمان بارها هشدار دادند که گورستان ۳۸ ساله شهر وضعيتی بحرانی دارد، اما تا به حال راهی برای حل اين مشکل پيدا نشده است.
مسئولان بهشت زهرا می گويند:« اگر گورستان های جديد در تهران احداث شود، آلودگی های صوتی و مشکل ترافيک به خصوص در روزهای پايانی هفته به طور چشمگيری کاهش مي يابد

Keine Kommentare: