Dienstag, 14. Oktober 2008

حکومت نظامی اعلام نشده در بازار تهران


حکومت نظامی اعلام نشده در بازار تهران

رژیم وحشت زده جمهوری اسلامی امروز یک حکومت نطامی اعلام نشده را در بازار تهران برقرار کرد و با به صحنه آوردن نیروی ویژه ضد شورش و لباس شخصی ها، بازاریان را وارد به بازکردن مغازه هایشان می کرد.
گزارشهای دریافتی حاکیست که نیروهای حکومتی از ساعت 9.30 دقیقه صبح امروز در بازار طلافروشان، فرش فروشان و سایر اصناف مستقر شدند تا مانع ادامه اعتصاب بازاریان شوند.
این گزارشها حاکیست ماموران موتورسوار رژیم با لباس های ضد شورش در محوطه بازار رژه می رفتند و شماره پلاک هر مغازه ای را که بسته بود، یادداشت می کردند.
رژیم همچنین در وحشت از ادامه اعتصاب بازاریان در بخشنامه ای به اتحاديه های اصناف اعلام كرده است هر بازاری که معترض باشد، به جرم قاچاق بازداشت می شود.
در این بخشنامه بازاریان را تهدید کردند که اگر به اعتصاب ادامه دهند، به جرم قاچاق کالا و فروش محصولات قاچاق، گرانفروشی، فروش بدون فاكتور و نظایر آن به اداره تعزیرات حکومتی کشانده شده و جریمه خواهند شد.
اعتصاب بازاریان که به رغم اقدامات سرکوبگرانه بی سابقه رژیم بمدت چند روز ادامه یافت، بازتاب گسترده ای در خبرگزاریهای عمده جهان و مطبوعات بین المللی پیدا کرد.
روزنامه نیویورک تایمز نوشت بازار ایران نقش ستون فقرات را در اقتصاد این كشور بازی می كند. اعتصاب گسترده بازاریان در سال 1979 به سقوط رژیم شاه كمک كرد. آنها هنوز هم دارای قدرت هستند و اكنون برای اولین بار بعد از انقلاب است كه در چنین ابعاد گسترده ای دست به اعتراض زده اند.
این روزنامه نوشت اعتصاب بازاریان از اوایل هفته گذشته از اصفهان آغاز شد. رسانه های خبری در ایران به دلیل حساسیت موضوع تا روز چهارشنبه از دادن گزارش در باره اعتراض آنها منع شده بودند.
نیویورک تایمز نوشت تحلیلگران معتقدند اگر چه اعتصابات اخیر در واكنش به یک طرح مالیاتی بوده است، اما مسئله اصلی و نگرانی بازاریان، وخیم شدن وضع اقتصادی در ایران است. اقتصاددانان پیش بینی می كنند ظرف چند ماه آینده، دولت احمدی نژاد با كسری بودجه ای معادل پنجاه میلیارد دلار روبرو شود

Keine Kommentare: