Montag, 1. September 2008

ضرب و شتم مادران زندانیان سیاسی در سنندج







ضرب و شتم مادران زندانیان سیاسی در سنندج



کمیته حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و مدنی کُرد:
پیرو فراخوان خانواده های زندانیان سیاسی و مدنی ، امروز صبح به تاریخ 18/6/1378،راس ساعت 11 ،در برابر دادگاه انفلاب شهر سنندج حدود 200 تن از اعضای خانواده های زندانیان اعتصاب کننده با در دست داشتن عکس فرزندانشان گرد هم آمدند، تا به صورت مسالمت آمیز اعتراض خود را نسبت به ادامه بازداشت و تداوم صدور احکام اعدام برای فعالین سیاسی و مدنی کُرد،همچنین همبستگی با آنان اعلام دارند.
نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که قبل از مراسم آماده برخورد با تجمع کنندگان بودند، از همان اولین دقایق با یورش به اعضای خانواده های زندانیان و الفاظ رکیک آنان را به دیگر سمت خیابان کشانیده و چندین تن از مادران زندانیان را به شدت مضروب ساختند.
بنا به گفته شاهدان میدان بسیج سنندج مملو از نیروهای امنیتی و لباس شخصی شده و به محض اینکه مردم برای اعلام همبستگی وارد خیابان میشدند ابتدا توسط چند نفر احاطه شده و تهدید به دستگیری می شدند و حداقل با 10 دستگاه دوربین فیلمبرداری از تمامی شرکت کنندگان فیلمبرداری میشد. با این حال مدام به جمعیت شرکت کننده در مراسم افزوده میشد. گزارشات ما حاکیست صدها تن از مردم سنندج به تجمع خانواده زندانیان پیوسته اند.
گزارشات ما حاکیست مادر فرهاد وکیلی فعال مدنی محکوم به اعدام،در جریان تجمع امروز از طرف نیروهای امنیتی به شدت مضروب شده و به بیمارستان انتقال یافته است.
از شمار دستگیر شدگان و سرنوشت آنان هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست

Keine Kommentare: