Dienstag, 9. September 2008

افزایش تجاوز جنسی به کودکان رهاشده و خیابانی


افزایش تجاوز جنسی به کودکان رهاشده و خیابانی

انجمن حامیان کودکان رها شده و خیابانی در ایران اعلام کرد که این کودکان هرچه بیشتر مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند و اگر دختر هستند، حامله می شوند. اخیرا نوزدانی که از این تجاوزها و روابط نامشروع به دختران خیابانی بی سرپرست بدنیا می آیند، شدیدا افزایش یافته است.
ایلنا: موسس انجمن حامیان کودکان کار و خیابان با اشاره به رشد سنی کودکان کار و خیابان به سمت جوانی، در مورد افزایش تولد نوزادان خارج از چارچوب خانواده از سوی این افراد هشدار داد.
خجسته حسینی‌پور گفت: تاکنون ۱۰ سال از بروز پدیده کودکان کار و خیابان در ایران می‌گذرد و کودکان سال‌های پیش به جوانانی تبدیل شده‌اند که به علت محرومیت از حمایت‌های دولتی، از داشتن زندگی خانوادگی سالم بی‌بهره‌‏اند.
او تاکید کرد: این افراد از باشرافت‌ترین اقشار جامعه هستند اما در شرایطی که هیچ‌گونه تربیت و آموزش صحیحی در مورد آنها صورت نمی‌گیرد بسیاری به مردان و زنان خیابانی تبدیل می‌‏شوند.
او مصداق سخنان خود را افزایش تعداد کودکان خردسال خیابانی در سال جاری نسبت به سال‌‏های اخیر بیان کرد و گفت: افزایش کودکان آنقدر زیاد است که به‌طور عینی می‌‏تواند مشهود باشد. رئیس هیات مدیره انجمن حامیان کودکان کار وخیابان با این توضیحات از آنچه «عملکرد ضعیف دستگاه‌های مسوول در برابر این کودکان» خواند انتقاد و اضافه کرد: با این وجود آمار بزه در کودکان کار و خیابان نسبت به آسیب‌‏هایی که با آنها دست به گریبان هستند بسیار پایین‌‏تر است و در واقع این افراد در مقایسه با بسیاری از گروه‌ها کمترین تهدید را به جامعه وارد می‌‏کنند.
حسینی‌پور از سوی دیگر از نبود هیچ‌گونه آمار در زمینه کودکان خیابانی ابراز ناخرسندی کرد و گفت: آمارگیری در این مورد باید در قالب طرحی ملی و ضربتی انجام شود. او به بروز چالش‌‏های جدید ناشی از گذشت زمان و افزایش سن کودکان خیابانی اشاره کرد و افزود: باید تمام مسوولان دولتی و غیردولتی از هم‌اکنون اقدامات پیشگیرانه و درمانی برای بروز این چالش‌‏ها انجام دهند

Keine Kommentare: