Donnerstag, 11. September 2008

افزايش فرودهای اضطراری در کنار تاخیرهای پروازی


افزايش فرودهای اضطراری در کنار تاخیرهای پروازی

تابناک: فرودهای اضطراری هواپیماها به دلایل مختلف از جمله نقص فنی، از مشکلاتی است که این روزها علاوه بر تاخیر در پروازها، مسافران خطوط هوایی را به شدت می آزارد.
در این میان تاخیر در پروازها به دلیل نقص فنی و یا فرود اضطراری هواپیماها، از استرس، ترس و نگرانی زاید الوصفی برخوردار است. چرا که هر کدام از این گونه فرودهای اضطراری و تاخیر های ناشی از نقص فنی، در صورتی که با موفقیت انجام نشود می تواند فاجعه ای دردناک به بار آورد.
بالا بودن ساعت پرواز هواپیماهای مختلف، کمبودهای موجود در ناوگان هوایی کشور و فرسوده و قدیمی بودن بسیاری از هواپیماهای مورد استفاده، از دلایلی است که می توان با درایت مسئولان هوایی کشور، حتی با وجود تحریم های اعمال شده، آنها را مهار کرده و با خرید و تجهیز ناوگان هوایی کشور به هواپیماهای جدید از بروز و ادامه چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.
یکشنبه گذشته خلبان هواپیمای بوئینگ 747 به مقصد مالزی پس از نیم ساعت پرواز اعلام کرد که به دلیل افت فشار کابین مجبور به بازگشت و فرود اضطراری هستند. همین مشکل سبب شد تا خلبان بنزین خود را تخلیه و قصد نشستن در فرودگاه امام را کند که به دلیل مشکلاتی، در لحظه فرود دوباره اوج گرفته و در فرودگاه مهرآباد می نشیند.
این در حالی است که تکان های شدید و وقایع دلهره آور، سبب می شود تا بسیاری از مسافران از ادامه سفر خودداری کرده و بار خود را پس بگیرند و عده ای نیز بعد از 3 ساعت، دوباره با همان هواپیما به پرواز خود ادامه دادند.
نکته جالب توجه اینکه در هفته های اخیر این چندمین بار است که در مسیر تهران مالزی چنین اتفاقاتی افتاده و مسافران را نگران نموده است
.

Keine Kommentare: