Samstag, 27. September 2008

البرادعی: رژیم تهران بدنبال سلاح اتمی است


البرادعی: رژیم تهران بدنبال سلاح اتمی است

رژیم تهران می خواهد با تولید بمب اتم امنیت خود را افزایش داده و تبدیل به یک قدرت بزرگ منطقه ای شود. این نخستین بار است که البرادعی به صراحت از قصد جمهوری اسلامی برای تولید سلاح هسته ای سخن می گوید.
سایت عصر ایران: روزنامه "زود دویچه سایتونگ" آلمان با انتشار مصاحبه خود با محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از قول این دیپلمات مصری مدعی شد که رژیم تهران در راه دست یابی به قابلیت تولید سلاح هسته ای گام بر می دارد.
این روزنامه به نقل از البرادعی نوشت رژیم تهران می خواهد در زمره حکومتهايی باشد که می توانند سلاح هسته ای تولید کنند. رژیم تهران می خواهد این امکان و قابلیت را داشته باشد تا هر زمان که اراده کرد بتواند ظرف مدت زمان کوتاهی بمب اتمی تولید کند.
البرادعی که در گزارش اخیر خود حتی موضوع فناوری موشکی رژیم تهران را نیز مورد توجه قرار داده است در باره انگیزه این رژیم از تولید بمب اتم افزود رژیم تهران می خواهد با تولید بمب اتم امنیت خود را افزایش داده و تبدیل به یک قدرت بزرگ منطقه ای شود چرا که ما در دنیایی زندگی می کنیم که داشتن بمب اتم در حکم قدرت و پرستیژ بین المللی است.
البرادعی نخستین بار است که به صراحت از قصد رژیم تهران برای تولید سلاح هسته ای سخن می گوید؛ این دیپلمات مصری همواره به ایراد اظهارات دوپهلو و غیر صریح شهره بوده است.
پیش از این البرادعی بارها گفته بود هیچ دلیلی که نشان دهنده انحراف رژیم تهران به سوی سلاح هسته ای باشد، وجود ندارد

Keine Kommentare: