Mittwoch, 3. September 2008

بازداشت سه دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد


بازداشت سه دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد

خبرنامه امیرکبیر: ۳ دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد صبح روز دوشنبه ۱۱ شهریورماه و در آستانه ماه رمضان توسط ماموران امنیتی دستگیر شدند. این سه دانشجو به نامهای مهدی خسروی، امین ریاحی و حمید رضا امیرخانی از فعالان نشریاتی دانشگاه فردوسی مشهد در سالهای اخیر بوده اند.
بنابر گزارش ها، ماموران امنیتی در اقدامی هماهنگ صبح دوشنبه به منازل پدری این دانشجویان مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل آنان را به همراه خود به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. هنوز هیچ خبری از مکان بازداشت این فعالان دانشجویی در دست نیست. خبرها حاکی از آن است که این دانشجویان شب گذشته طی تماسی تلفنی تنها سلامت خود را به خانواده اعلام کرده اند.
لازم به ذکر است که این فعالان دانشجویی در آخرین ماههای سال ۱۳۸۶ به علت چاپ نشریه ای انتقادی به نام «محاوره» به کمیته انضباطی احضار شدند. در همین راستا حمید رضا امیرخانی به یک ترم تعلیق از تحصیل محکوم شد که این حکم نیمسال گذشته به اجرا درآمد. از طرف دیگر در روزهای پایانی نیمسال گذشته پرونده ای نیز برای این دانشجویان در دادگاه انقلاب مفتوح شده بود و قرار بازداشت نیز برای آنان صادر شده بود که به قید وثیقه آزاد شده بودند. چند هفته پیش نیز کمیته انضباطی این بار حکم یک ترم تعلیق از تحصیل را برای مهدی خسروی و امین ریاحی صادر نموده بود. تمام این حوادث در حالی اتفاق افتاد که مسئولان انتصابی دانشگاه پیش از این بارها قول بر مختومه کردن پرونده در کمیته انضباطی و دادگاه انقلاب داده بودند!
بازداشت این سه فعال دانشجویی در حالی اتفاق افتاد که با آزادی تدریجی دانشجویان در بند مشهدی طی هفته های گذشته همگان امیدوار به شروع سال جدید تحصیلی در ماه مبارک رمضان بدون حضور دانشجویان مشهدی در بازداشت بودند
.

Keine Kommentare: